عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

چین تعرفه‌های آمریکا را تلافی می‌کند

چین اعلام کرد با تعرفه های فزاینده آمریکا که از امروز جمعه اجرایی شد، مقابله به مثل خواهد کرد.

 

روزنامه ساوت چاینا روز جمعه نوشت دولت چین تاکید کرده است اوضاع اصلا خوشایند نیست و تهدیدهای آمریکا که امروز عملی شد تدابیر مقابله جویانه چین را درپی خواهد داشت.

 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا توئیت کرده بود که از امروز جمعه تعرفه های ۱۰ درصدی روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

 

او افزوده است بتازگی مطلع شده است هیاتی از چین می‌خواهد برای مذاکره به آمریکا سفر کند اما او خیلی خوشحال می‌شود که شاهد درامد ۱۰۰ میلیارد دلاری سالانه آمریکا از تعرفه های بیشتر بر روی چین باشد.

 

دولت چین بر اساس گزارش این نشریه تهدید کرده است با توجه به اینکه آمریکا تعرفه ها را افزایش داده است چین هیچ چاره‌ای جز رویارویی با این کشور در جنگ تجاری نخواهد داشت.

 

مساله جنگ تجاری دو کشور و افزایش فشار ترامپ بر چین به پایگاه‌های اینترنتی کشیده شده است و مردم بتدریج مواضع تندی علیه دولت آمریکا اتخاذ کرده‌اند.

 

یکی از کاربران در تارنمای ویبو چین نوشت است: دو دهه قبل ناتو سفارت چین را در بلگراد هدف قرار داد، اما حالا ظاهرا برخی فراموش کرده‌اند که چین دیگر چین آن زمان نیست و تحت فشارها تسلیم نمی‌شود.

 

در آن زمان هم البته چین با آمریکا دچار مناقشه سختی شد و پس از بمباران سفارت این کشور در هفتم می سال ۱۹۹۹ و مرگ سه خبرنگار چینی بود که چینی‌ها از آمریکا طلب غرامت و عذرخواهی کردند.

 

جانگ لیفان تحلیلگر سیاسی چین گفته است: اکنون وقت آن است که حول محور رهبری کشور قرار بگیریم و همه با حس میهن پرستی با فشارهای آمریکا مقابله کنیم.

 

در برخی از نوشتارهای رسانه ای چین هم آمده که مذاکرات با آمریکا دچار بحران شده است اگر آمریکا مذاکره می‌خواهد مذاکره می‌کنیم و اگر جنگ تجاری می‌خواهد می‌جنگیم.

ایرنا

مسکو: از همه کشورها می‌خواهیم به خرید نفت ایران ادامه دهند

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه با محکوم کردن تحریم‌های ناعادلانه آمریکا، از همه کشورها خواست تا برخلاف این تحریم‌ها همچنان به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

ادامه

اقتصادی, امارات, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا, مذاکرات اتمی

روسیه با هشدار به آمریکا تحریم بخش فلزات ایران را محکوم کرد

وزارت امور خارجه روسیه ساعاتی پس از نشست شورای امنیت این کشور به ریاست ولادیمیر پوتین با انتشار بیانیه‌ای ضمن هشدار شدید به آمریکا در خصوص اقدامات خصمانه علیه ایران، تحریم بخش فلزات ایران را به شدت محکوم کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

دولت آمریکا در جدیدترین اقدام خود علیه ایران، بخش فلزات ایران را نیز تحریم کرد

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، دونالد ترامپ با امضای یک فرمان حکومتی تحریم‌های جدیدی را علیه تولیدکنندگان آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران وضع کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر

دیپلمات اروپایی: آمریکا به دنبال تهدید نشان دادن ایران است

دیپلمات اروپایی درباره آخرین تحولات پیرامون برجام گفت، آمریکا تلاش دارد ایران را «تهدید امنیتی» اعلام کند. دیپلمات اروپایی: آمریکا به دنبال تهدید نشان دادن ایران است

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه