کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

چین: تسلیم فشارهای تجاری آمریکا نمی‌شویم

به دنبال تهدید دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه بر روی بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین، پکن اعلام کرد که تسلیم فشارها و تهدیدها نمی‌شود.

 

وزارت خارجه چین امروز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد به باور پکن جنگ تجاری برنده ای ندارد و آمریکا با حرکت در این مسیر خطرناک به مردم و شرکت های خود نیز ضربه می‌زند.

 

چین همچنین تعرفه های فزاینده تجاری و تهدیدهای این کشور را نابخردانه، غیرمنطقی و غیرقابل توجیه دانست و بر مقابله به مثل با واشنگتن تاکید کرد.

 

در همین حال ‘چویی تیانکای’ سفیر چین در آمریکا گفته است که بالا رفتن مازاد تجاری چین در برابر آمریکا به دلخواه پکن نبوده و در این زمینه عمدی در کار نیست.

 

وی افزود که در واقع دولت آمریکا با جلوگیری از صادرات فناوری های پیشرفته به چین باعث شده است تا کسری آن کشور در برابر پکن دایما افزایش یابد.

 

آمریکا می گوید کسری تجاری این کشور در برابر چین در سال گذشته میلادی به ۳۷۵ میلیارد دلار رسیده است واشنگتن فعلا روی ۳۴ میلیارد دلار از کالاهای صادراتی چین ۲۵ درصد تعرفه وضع کرده است و بزودی بر روی میلیاردها دلار از کالاهای دیگر این کشور نیز تعرفه اعمال خواهد کرد.

 

چین بر این نکته تاکید می ورزد که وجود نرخ بهره بانکی بالا در آمریکا، نقش دلار در ذخایر ارزی کشورها و مصرف بالای آمریکایی ها باعث شده است تا این کشور با مشکل کسری تجاری در برابر دیگر کشورها از جمله چین مواجه شود.

 

تارنمای یی سی چین می نویسد که مازاد تجاری چین در برابر آمریکا برای آن کشور سود آور هم بوده است زیرا شهروندان آمریکا با خرید کالاهای مرغوب، کیفی و ارزان چینی توانسته اند در خریدهایشان صرفه جویی کنند.

 

کاهش بهای کالاها در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی به دلیل خرید کالاهای چین تا ۱.۵ درصد رسید و هر خانوار آمریکایی به طور میانگین ۸۵۰ دلار صرفه جویی کرد.

 

مقام های چین تصریح کرده اند که فشار حداکثری آمریکا بر این کشور در تجارت، هرگز سودمند نبوده است و مذاکرات طرفین از ابتدای سال جاری میلادی به دلیل همین فشارها قطع شد و بی نتیجه ماند.

 

سفیر چین در آمریکا می گوید که فشار زیاد بر پکن موثر نمی‌افتد زورگویی و باج خواهی تجاری نه تنها برای آمریکا مفید نیست بلکه نهایتا به این کشور در دنیا آسیب خواهد رساند.

ایرنا

روزنامه اسپانیایی: آمریکا مصمم به شکست برجام است

روزنامه اسپانیایی ‘لا اوپینیون د زامورا’ در مقاله ای به قلم «خواکین راباگو» نوشت: دولت «دونالد ترامپ» در یک اتحاد بی‌ شرمانه با اسراییل و عربستان مصمم به شکست توافق هسته ای با ایران (برجام) است.

ادامه

اسراییل, اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم

«بانک‌های اروپایی نمی‌توانند با ایران همکاری کنند»

رئیس بانک سرمایه‌گذاری اروپا، گفته است که هیچ بانک اروپایی نمی‌تواند با بانک‌های ایران همکاری کند. به گفته‌ی او، بانک‌های اروپایی حاضر نیستند به بهای مجازات از سوی آمریکا خطر همکاری مالی با ایران را بپذیرند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم