استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

چین بیانیه گروه ۷ را دخالت آشکار در امور داخلی خود دانسته محکوم کرد

چین امروز پنجشنبه بیانیه مشترک وزرای خارجه گروه ۷ را به شدت محکوم کرده و آن را دخالت آشکار در امور داخلی خود دانسته است.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز، چین بیانیه مشترک وزرای خارجه گروه ۷ را که در آن از تایوان حمایت کرده و پکن را قلدر و گردن کلفت توصیف کرده، به شدت محکوم نموده و آن را دخالت آشکار در امور داخلی اش ارزیابی کرده است.

 

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه گروه ۷ در این بیانیه که پس از نشست لندن منتشر شده، اعلام کردند: پکن ناقض حقوق بشر بوده و از نفوذ اقتصادی‌اش برای ارعاب و تهدید دیگران استفاده می‌کند.

 

وزرای خارجه گروه ۷ همچنین حمایت خود را از شرکت تایوان در نشست‌های سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده و نسبت به اقدامات یکجانبه‌ای که می‌تواند موجب تشدید تنش‌ها در تنگه تایوان شود، ابراز نگرانی کردند.

 

وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین در اظهاراتی گفت: بیانیه وزرای خارجه گروه ۷ اتهامات بی‌پایه و اساسی را مطرح کرده است که دخالت آشکار در امور داخلی چین به شمار می‌رود و پکن آن را به شدت محکوم می‌کند.

 

وی افزود: گروه ۷ باید اقدامات مشخص و قاطعی را برای رونق اقتصادی جهان اتخاذ و اجرا کند به جای آنکه موجب اختلال در اقتصاد جهانی شود.

 

چین بارها اعلام کرده است که تایوان بخشی از خاک این کشور به شمار می‌رود و مخالف حضور مستقل و رسمی تایوان در نشست‌های بین‌المللی است. چین طی ماه‌های اخیر فعالیت‌های نظامی‌اش در نزدیکی تایوان را افزایش داده است.

 

دولت تایوان نیز ضمن استقبال از بیانیه گروه ۷ اعلام کرده است که این برای نخستین بار است که وزرای خارجه گروه ۷ به این جزیره در بیانیه مشترک خود اشاره کرده اند.

 

دفتر ریاست جمهوری تایوان نیز از بیانیه گروه ۷ تشکر کرده است. خاویر چانگ سخنگوی رئیس جمهور تایوان در این باره گفت: تایوان همکاری و شراکت عمیق خود با کشورهای عضو گروه ۷ را حفظ خواهد کرد و به مشارکت مثبت خود در بهداشت جهانی و رفاه مردم و همین طور صلح و ثبات و رفاه منطقه هند-اقیانوسیه ادامه می‌دهد.

ژنرال آمریکایی؛ چین و روسیه می‌توانند ماهواره‌های آمریکا را مختل کنند

یک فرمانده نیروی فضایی آمریکا گفت، روسیه و چین مجهز به سلاح‌هایی هستند که قادر است ماهواره‌های آمریکا را مختل کرده و حسگرهای نوری ماهواره‌ها را کور کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

سیاست‌های راست‌گرایانه درحال نابودیِ اوکراین‌اند

رأی دهندگان کریمه، در مخالفت با دولت کودتا در کی‌یِف، با شرکت در یک همه‌پرسی، به‌ترک اوکراین و پیوستن دوباره به روسیه رأی می‌دهند که موجب خشم ناتو شده است.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, المان, امریکا, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, دیدگاه, روسیه, فاشیسم, مقاله, ناتو

هشدار مدیر سابق پنتاگون درباره پرونده “یوفوها” و بزرگترین شکست اطلاعاتی آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر

یکی از مدیران سابق پنتاگون هشدار داده که موضوع مشاهده اشیاء ناشناخته در آسمان آمریکا می‌تواند به معنی برتری قدرت نظامی کشورهایی مانند چین و روسیه در برابر ارتش آمریکا باشد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, دانش, روسیه

تحول نظامی و استراتژیک روسیه و چین و تغییر در موازنه‌های قدرت

یک تحلیلگر مسایل منطقه‌ای به مهم‌ترین عامل پشت‌پرده امتیازدهی‌های اخیر آمریکا به ایران و خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان پرداخت.

ادامه

اتحاد شوروی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, فرانسه, کره شمالی, مقاله