همبستگی با کوبا؛ سد کشورهای دوست دربرابر خصومت آمریکا

ارسال محموله‌های غذایی، دارو، تجهیزات ایمنی و سرنگ در یک هفته اخیر از طرف کشورهای مکزیک، بولیوی، روسیه، ویتنام و چین به کوبا به عنوان نمایش همبستگی، اقدامات خصمانه و مداخله جویانه در امور داخلی این کشور را به چالش کشید.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, همبستگی, ویتنام

مجمع پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا خواستار رفع تحریم‌های کوبا شد

مجمع سیاسی و آکادمیک پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا، طی بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با کوبا، قاطعانه خواستار رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

مکزیک: محاصره آمریکا غیرانسانی است؛ به کوبا کمک می‌کنیم

«آندرس مانوئل لوپز ابرادور» رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید از محاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، کشورش بدون توجه به تحریم‌های واشنگتن، به هاوانا کمک‌های انسانی می‌فرستد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, کوبا, مکزیک, همبستگی

چین به ۸۰ کشور واکسن کرونا ارسال کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که کشورش تا کنون محموله های کمکی واکسن کرونا تولید خود را به ۸۰ کشور و ۳ سازمان بین‌المللی ارسال کرده است.

 

به گزارش ایرنا، «هوا چون این» روز چهارشنبه افزود: امیدوار است این اقدام صادقانه باعث افزایش اطمینان و امید در میان کشورهای جهان برای مبارزه مشترک با کرونا شود.

 

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه اعلام کرد شکاف میان کشورهای ثروتمند و فقیر از نظر دستیابی به واکسن هر روز بیشتر می شود و تاکنون هنوز ۳۶ کشور جهان هیچ واکسنی دریافت نکرده اند.

 

تدروس آدهانوم همچنین گفت که توزیع ناعادلانه واکسن بین کشورهای جهان به اقتصاد جهان نیز آسیب خواهد رساند.

 

هوا چون یینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: واکسن، سلاح مبارزه با ویروس و تنها امید برای نجات جان انسان هاست، به همین دلیل باید در اختیار مردم تمام کشورهای جهان قرار بگیرد.

 

او گفت: چین پیش از هر کشور دیگری متعهد شد که واکسن را به عنوان یک محصول عمومی در جهان عرضه کند و همچنان نیز برای گسترش سطح دسترسی کشورهای در حال توسعه به واکسیناسیون و کاهش هزینه‌های آن تلاش می کند.

 

به گفته وی چین علاوه بر پیوستن به کواکس، به روشنی تعهد کرده است که نخستین محموله واکسن کرونا به میزان ۱۰ میلیون دوز را در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار خواهد داد.

گزارش دویچه‌وله از دیپلماسی واکسن چین

پایگاه خبری دویچه وله با اشاره به قول پکن برای اعطای ۵۰۰ میلیون دوز واکسن به کشورهای خارجی نوشت، ده‌ها کشور در سراسر جهان امیدوارند که چین آن‌ها را از شر پاندمی ویروس کرونا خلاص کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسلواکی, جهان, جهان غرب, چک, چین, روسیه, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, لهستان, مجارستان, مقاله, همبستگی

روز جهانی زن؛ ضرورت مبارزه با تبعیض اقتصادی علیه زنان

تارنمای فرانس ۲۴ روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی زن نوشت: مقاومت برخی مردان و مخالفت آن‌ها با استقلال مالی زنان، گونه‌ای بدرفتاری خانگی به شمار می‌رود که اغلب نادیده گرفته می‌شود.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکای لاتین, برابری اجتماعی, جهان, حقوق بشر, زنان, فرانسه, فقر, گزارش, همبستگی

درخواست چین برای افزایش کمک‌های بین‌المللی به یمن

معاون نماینده دائمی چین در سازمان ملل با اشاره به بحران انسانی در یمن، از جامعه بین‌الملل خواست برای جلوگیری از وخیم تر شدن وضعیت، کمک های خود به مردم این کشور را افزایش دهند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئد, شرق آسیا, عربستان سعودی, همبستگی, یمن

سی‌ان‌ان؛ آمریکا در هرج و مرج و چین در مسیر پیشرفت

تارنمای شبکه آمریکایی سی ان ان روز پنجشنبه نوشت: ایالات متحده صحنه هرج‌ومرج و آشوب‌های انتخاباتی است و با وجود گرفتاری کشورهای سراسر جهان در همه‌گیری کووید – ۱۹، چین در مسیر پیشرفت قرار دارد و در حال احیای اقتصاد و دنبال کردن اهداف ژئوپولیتیکی‌اش است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, بلژیک, جهان, چین, شرق آسیا, همبستگی