چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین

رهبر کره شمالی در دیدار با قانون‌گذار ارشد دولت چین بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت پکن و پیونگ‌یانگ تأکید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی در دیدار با «ژائو لجی» رییس کمیته دایمی کنگره ملی خلق چین بر توسعه روابط بلندمدت این کشور با پکن تأکید کرد. به نوشته خبرگزاری ... تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین

ادامه

جهان, چین, شرق آسیا, کره شمالی, گزارش

چین خواستار خویشتنداری تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید تنش شد

ساعاتی بعد از پاسخ پهپادی و موشکی گسترده ایران به اقدامات تجاوزکارانه و جنون آمیز اسرایل، چین ضمن ابراز نگرانی عمیق از تشدید اوضاع در خاورمیانه، خواستار خویشتنداری تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید تنش شد. به گزارش ایرنا، یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پکن درخصوص تشدید ... چین خواستار خویشتنداری تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید تنش شد

ادامه

اسراییل, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, صلح

پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره چینی

سازمان ملی فضایی چین (CNSA) امروز اعلام کرد که ماهواره «کوئه‌کیائو-۲» اخیرا آزمایش‌های ارتباط در مدار را به خوبی پشت سر گذاشته است. به گزارش خبرگزاری سی جی تی ان، سازمان ملی فضایی چین با اعلام ماموریت «کوئه‌کیائو-۲» گفت: کارکرد‌ها و عملکرد «کوئه‌کیائو-۲» الزامات ماموریت را برآورده می‌کند و می‌تواند خدمات ارتباطی رله را برای ... پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره چینی

ادامه

چین, خبر, دانش, شرق آسیا

درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در پاسخ به درخواست همتای آمریکایی خود برای استفاده از نفوذ خود به منظور منصرف کردن ایران از پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، خواستار احترام به استقلال و حاکمیت ایران و ایفای نقش سازنده آمریکا در ... درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, ترکیه, چین, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب آسیا, گزارش

چین به عربستان و کشورهای آفریقایی تیم پزشکی اعزام کرد

«جایو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور برای کمک به عربستان سعودی و چند کشور آفریقایی برای مقابله با ویروس کرونا، تیم های پزشکی اعزام کرده است.

 

به گزارش ایرنا این مقام وزارت امور خارجه چین خاطر نشان کرد: کشورهای آفریقایی در جریان همه گیری کرونا به چین کمک کردند ما دوست و برادر هستیم و این کمک ها را فراموش نمی‌کنیم.

 

او افزود چین تصمیم گرفته است تیم های پزشکی به کشورهای آفریقایی شامل اتیوپی و بورکینافاسو اعزام کند چین همچنین یک تیم به عربستان سعودی اعزام کرده است .

 

وی گفت: وضعیت همه گیری در کشورهای آفریقایی را از نزدیک زیر نظر داریم با آنها رایزنی می‌کنیم و اقلام پزشکی و تجهیزات در اختیار اتحادیه آفریقا و نهادهای ذی ربط قرار می‌دهیم.

 

جائو تصریح کرد که ارسال این کمک ها و تیم های پزشکی به آفریقا نشان می‌دهد که چین به دنبال گسترش روابط و قویتر کردن مناسبات با نگاه به آینده است.

 

وی در مورد اعزام یک تیم به عربستان سعودی هم گفت: پس از همه گیری، مقام های عربستان با چین همدردی کرده و کمک هایی ارسال کردند و اکنون نیز که این کشور درگیر همه گیری کرونا است چین مشتاقانه کمک هایش را برای مهار کرونا در اختیار ریاض قرار می‌دهد.

 

هیات پزشکی چین برای مقابله با شیوع کرونا به عربستان از سوی کمیته ملی بهداشت و سلامت چین سازماندهی و از سوی کمیته بهداشت و سلامت استان “نینگ شیا” انتخاب شده است که رشته های تشخیص آزمایشگاهی، پیشگیری و مهار بیماری های واگیر، تنفس و مراقبت و طب سنتی چینی را شامل می‌شود.

 

هواپیمای حامل این گروه متخصصان، محصولات پزشکی، درمانی و محافظتی اهدایی دولت منطقه خودمختار قوم هویی نینگ شیا را نیز که شامل دستگاه غربالگری دمای بدن با مادون قرمز، ماسک، لباس و عینک محافظ و کیت تشخیص کرونا بود به عربستان حمل کرده است.

روسیه و چین خطاب به ترامپ: کرونا را سیاسی نکن!

وزارت خارجه روسیه، چین و سازمان بهداشت جهانی در پاسخ به تهدیدهای ترامپ که این سازمان را “طرفدار چین” خوانده بود، از آمریکا خواستند بحران شیوع ویروس کرونا را سیاسی نکند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

رویترز: همکاری نظامی آمریکا و کره‌جنوبی با بن‌بست مواجه شده است

در حالی که کره‌جنوبی پیشنهاد افزایش ۱۳ درصدی پرداخت هزینه نظامیان آمریکایی حاضر در این کشور را پیشنهاد داده اما واشنگتن خواستار افزایش بیشتری شده است.

ادامه

استرالیا, امریکا, جهان, چین, خبر, کره جنوبی