چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

چین به آمریکا هشدار داد!

مقامات پکن امروز با اشاره به سخنان منابع آگاه مبنی بر تصمیم آمریکا برای اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات ۲۰۰ میلیارد دلار از چین اعلام کردند در این زمینه نمی توان به آمریکا باج داد، هر اقدام آمریکا را مقابله به مثل می‌کنیم.

 

به گزارش افکارنیوز، مقامات دولتی چین اعلام کردند باج دادن به آمریکا در شرایط کنونی نمی‌تواند مشکلات بین دو کشور را حل کند.

 

منابع آگاه از دولت آمریکا اعلام کرده‌اند کاخ سفید تصمیم گرفته بر واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالا از چین تعرفه گمرکی اعمال کند.

 

پیش‌تر کاخ سفید از تصمیم خود برای اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات این حجم کالا از چین خبر داده بود اما این منابع آگاه اعلام کردند که دولت آمریکا هم‌اکنون از اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات کالا از چین سخن می‌گوید.

 

بنا به گفته این منابع تصمیم‌گیری در این زمینه در کاخ سفید هنوز نهایی نشده است.

 

مقامات چینی اعلام کردند در این زمینه به آمریکایی‌ها باج نخواهند داد و هرگونه اقدام کاخ سفید در این زمینه را به صورت متقابل تلافی خواهند کرد.

 

مقامات آگاه آمریکا گزارش دادند که آمریکا می‌خواهد با اعمال تعرفه‌های بیشتر چین را تحت فشار قرار داده و امتیازات تجاری بیشتری از این کشور بگیرد.

 

آمریکا پیشتر لیستی شامل ۶ هزار کالای چینی با مجموع واردات ۲۰۰ میلیارد دلار از چین را برای اعمال تعرفه ۱۰ درصدی منتشر کرده بود. این کالاها شامل مواد غذایی، مواد شیمیایی، فولاد و آلومینیوم، مبلمان، فرش، لاستیک خودرو، دوچرخه، لوازم آرایشی و بهداشتی و تعداد زیادی دیگر می‌شود. انتظار می‌رود در صورتی که آمریکا تصمیم نهایی برای اعمال تعرفه ۲۵ درصدی را اتخاذ کند، تنش‌ها بین دو اقتصاد بزرگ جهان شدت خواهد گرفت.

 

منابع آگاه اعلام کردند: احتمالاً کاخ سفید تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه را امروز اعلام می‌کند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: فشارهای آمریکا و باج‌خواهی دیگر تأثیری نخواهد داشت. چین به طور قطع این سیاست‌های آمریکا را با اقدامات متقابل پاسخ داده و از حقوق قانونی خود دفاع خواهد کرد.

 

شرکت‌های بزرگ آمریکایی نگران تأثیر این سیاست‌های کاخ سفید بر تجارت با چین هستند و این اقدام دولت ترامپ را به شدت محکوم کردند.

شرکت انرژی آلمانی وینترسهال از حضور در ایران انصراف داد

شرکت انرژی آلمانی وینترسهال می‌گوید که پس از انقضای تفاهم‌نامه‌اش با شرکت ملی نفت ایران، دیگر به دنبال انجام پروژه‌ها در ایران نخواهد بود.   سخنگوی شرکت وینترسهال به اسپوتنیک گفت: «به منظور فراهم کردن زمینه‌ها برای فعالیت‌های بیشتر در منطقه، در آوریل سال ۲۰۱۶، شرکت وینترسهال تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت ملی نفت ایران درباره ... شرکت انرژی آلمانی وینترسهال از حضور در ایران انصراف داد

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

نماینده مجلس: ۲۰۰ خانواده سرنوشت ایران را به گروگان گرفته‌اند

به گفته یک نماینده مجلس، برخی ایرانیان برای تأمین زندگی‌شان اعضای بدن خود را می‌فروشند. هدایت‌الله خادمی با اشاره به استیصال مردم در برابر فقر افزود، ۴۰ سال است که ۲۰۰ خانواده سرنوشت کشور را به گروگان گرفته‌اند.

ادامه

ایران, خبر, فساد