روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

چین به آمریکا در خصوص استمرار یکجانبه گرایی هشدار داد

‘وانگ چیشان’ معاون رییس جمهوری خلق چین به آمریکا هشدار داد که با استمرار تدابیر یکجانبه، اقتصاد و تجارت را در سراسر جهان به مخاطره انداخته است.

 

روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین، وانگ روز پنجشنبه در اظهاراتی مرتبط با گفت و گوهای تجاری دو کشور تاکید کرد که باید با مذاکرات از دسته بندی ها و اختلافات جلوگیری به عمل آورد.

 

وی که یکی از یاران و مشاوران نزدیک رییس جمهوری چین به حساب می آید، گفت: ما با آرامش برنامه اصلاحات و درهای باز را ادامه می دهیم.

 

معاون رییس جمهوری چین تصریح کرد آماده گفت و گو و همکاری برای یافتن راه حل های مناسب هستیم ولی بر این موضوع تاکید می ورزیم که یکجانبه گرایی آمریکا مشکلات زیادی برای دنیا بوجود آورده است.

 

وی یکجانبه گرایی را از اساس محکوم کرد و گفت: برابری و احترام متقابل و اهمیت دادن به راهبردهای طرفین و درک مسایل ذی ربط می تواند مشکلات را حل کند.

 

‘لیو ویدونگ’ محقق آکادمی علوم اجتماعی چین نیز خاطر نشان کرد چین به دنبال افزودن بر مازاد تجاری در برابر آمریکا نیست و واشنگتن به دلیل کسری تجاری، نباید پکن را مقصر بداند طرفین باید به این جنگ تجاری پایان دهند.

 

‘نیو فونگ’ معاون موسسه علوم اجتماعی چین هم در اظهار نظری هشدار داد که با توجه به افزایش نرخ تورم در آمریکا، اقتصاد این کشور با استمرار این درگیری های تجاری خسارات سنگینی متحمل خواهد شد.

 

آمریکا تاکنون بر روی ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای ساخت چین که به آن کشور وارد می شود تعرفه هایی بین ۱۰ تا ۲۵ درصد وضع کرده و چین نیز متقابلا بر ۱۱۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه بسته است.

 

این کارشناسان چینی گفتند که درصد اعتماد عمومی به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا همچنان کاهش یافته است و این نشان می دهد که به اعتبار او ضربات جدی وارد شده است.

 

درصد حمایت از او براساس نظرسنجی ‘سی ان ان’ به ۳۹ درصد رسیده است در حالی که ۵۵ درصد او را مورد تایید قرار نداده اند.

 

قرار است دومین دور از گفت و گوهای امنیتی و دیپلماتیک و اقتصادی دو کشور از روز جمعه این هفته در واشنگتن آغاز شود.

 

وزارت خارجه چین این مذاکرات را برای هر دو کشور مهم و سرنوشت ساز توصیف کرده است.

ایرنا

«شی جین پینگ»: کارگران باید برای حل مشکلات کشور روش‌های مارکسیستی را بکار گیرند

رئیس جمهور جمهوری خلق چین «شی جین پینگ» در دیداری با رهبری اتحادیه های سراسری کارگران بر نقش رهبری طبقه کارگر در این کشور تاکید کرده و از آنان خواست برای حل مشکلات و بهبود وضعیت کشور از روش ها و متدهای مارکسیستی سود جویند.

ادامه

جهان, چین, دیدگاه, شرق آسیا

پول ملی جایگزین دلار آمریکا در روابط تجاری چین و پاکستان شد

به نقل از روزنامه پاکستان، پس از دیدار هیئت های عالی رتبه چین و پاکستان به ریاست «عمران خان» و «لی ککیانگ» نخست وزیران دو کشور، طرفین بیانیه ای مشترکی را در پایان این نشست صادر کردند.

ادامه

اقتصادی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

ژاپن و آمریکا به دنبال پاسخ نظامی مشترک به چین هستند

به نقل از تایمز ژاپن، آمریکا و ژاپن که در حال برگزاری رزمایش در آب‌های غرب پاسیفیک هستند، قرار است طرحی عملیاتی را ارائه کنند که هدف از آن پاسخ‌گویی نیروهای نظامی دو کشور به تهدید چین علیه جزایر مورد مناقشه «سنکاکو» عنوان می‌شود.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا