همبستگی با کوبا؛ سد کشورهای دوست دربرابر خصومت آمریکا

ارسال محموله‌های غذایی، دارو، تجهیزات ایمنی و سرنگ در یک هفته اخیر از طرف کشورهای مکزیک، بولیوی، روسیه، ویتنام و چین به کوبا به عنوان نمایش همبستگی، اقدامات خصمانه و مداخله جویانه در امور داخلی این کشور را به چالش کشید.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, همبستگی, ویتنام

مجمع پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا خواستار رفع تحریم‌های کوبا شد

مجمع سیاسی و آکادمیک پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا، طی بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با کوبا، قاطعانه خواستار رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

مکزیک: محاصره آمریکا غیرانسانی است؛ به کوبا کمک می‌کنیم

«آندرس مانوئل لوپز ابرادور» رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید از محاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، کشورش بدون توجه به تحریم‌های واشنگتن، به هاوانا کمک‌های انسانی می‌فرستد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, کوبا, مکزیک, همبستگی

چین برای توزیع واکسن کرونا در کشورهای فقیر تعهد داد

چین با امضای توافق‌نامه‌ای با سازمان جهانی بهداشت به طرح این سازمان برای توزیع واکسن کرونا پیوست و تعهد داد واکسن‌هایی را که در آینده برای کووید۱۹ می‌سازد در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار بدهد.

 

به گزارش یورونیوز : سازمان جهانی بهداشت بنا دارد تا با طرح دسترسی همگانی به واکسن کووید موسوم به کوواکس (COVAX) از هم اکنون از انباشته شدن واکسن کرونا در کشورهای ثروتمند جلوگیری کند. این نهاد بین‌المللی بیم آن دارد که آزمایشگاه‌های پیشرفته داروسازی در این کشورها از توزیع واکسن کرونایی که در حال تولید آن هستند در میان کشورهای فقیر و در حال توسعه جلوگیری کنند.

 

توافق‌نامه سازمان جهانی بهداشت با چین به این کشور امکان می‌دهد تا مهم‌ترین نقش را در تلاش‌های جهانی برای توزیع واکسن در کشورهای کمتر توسعه یافته داشته باشد.

 

هووا چونینگ، وزیر امور خارجه چین درباره توافق روز پنجشنبه ۸ اکتبر (۱۷ مهر) گفت کشورش با پیوستن به طرح کوواکس «افتخار دارد که واکسن کووید۱۹ را به عنوان کالایی عمومی برای تمام جهان تولید کند». او درباره این که چین چه مبلغی را به عنوان کمک به این طرح اختصاص داده، سخنی نگفت.

 

هدف از طرح سازمان جهانی بهداشت جمع‌آوری ۲ میلیارد دلار برای کمک به توزیع واکسن آینده کرونا در ۹۲ کشور با درآمد اندک یا متوسط است. آمریکا، ابرقدرت رقیب چین، این توافق‌نامه را امضا نکرده است.

 

چین که نخستین کانون انتشار کرونا در جهان بوده، مدت‌هاست کار برای دستیابی به واکسن کرونا را آغاز کرده و با طرح وعده‌ای بلندپروازانه گفته است که این واکسن را تا پیش از پایان سال جاری میلادی تهیه می‌کند.

 

در حالی که هنوز آزمایش‌های بالینی واکسن در حال ساخت کرونا در کشورهای رقیب چین نهایی نشده، اما صدها هزار تن از سربازان، نیروهای امدادی و دیگر کارمندان چینی در خارج از کشور تا کنون واکسن کرونا ساخت کشورشان را دریافت کرده‌اند.

بانک جهانی؛ اقتصاد چین در سال آینده ۷.۹ درصد رشد خواهد داشت

در گزارش بانک جهانی که روز دوشنبه منتشر شد، پیش‌بینی رشد اقتصادی چین در سال جاری به ۲ درصد افزایش یافته است علاوه بر این، بانک جهانی پیش‌بینی کرده است که اقتصاد چین در سال آینده ۷.۹ درصد رشد خواهد داشت.

ادامه

اقتصادی, بانک جهانی, جهان, چین, شرق آسیا, همبستگی

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی خواستار پایان نژادپرستی شد

رییس جمهوری آفریقای جنوبی به نمایندگی از اتحادیه آفریقا از سازمان ملل متحد خواست برای پایان دادن به نژادپرستی خصوصی و دولتی در هرشکل و هر جایی، تلاش کند.

ادامه

اپارتایت, اتحادیه آفریقا, اسراییل, افریقای جنوبی, تبعیض‌نژادی, تحریم, جنوب آفریقا, جهان, حقوق بشر, دیدگاه, سازمان تجارت جهانی, سازمان ملل, سخنرانی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, فساد, فلسطین, کوبا, همبستگی

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

چین: همبستگی ما با روسیه همچون “صخره مستحکم” است

وزیر امور خارجه چین در مصاحبه با خبرگزاری شین‌هوا در پی سفر به روسیه اعلام کرد انسجام و همبستگی مسکو و پکن “همچون صخره مستحکم است” و هیچ‌گونه عامل خارجی نمی‌تواند بر تعامل استراتژیک دو کشور تأثیر بگذارد.

ادامه

جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, همبستگی