چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

چین بار دیگر با تحریم های آمریکا علیه ایران مخالفت کرد

چین بار دیگر با تحریم های یکجانبه و ناعادلانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مخالفت کرد و آن را مغایر با قوانین بین‌المللی عنوان کرد.

 

به گزارش ایرنا «گنگ شوانگ» سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین روز دوشنبه در پکن افزود: موضع اصولی ما روشن است ما مخالف تحریم های یک جانبه هستیم ما معتقدیم که استفاده ناخواسته از تحریم ها یا تهدید به تحریم، هیچ مشکلی را حل نمی‌کند ما معتقدیم اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد و هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین الملل باید در روابط دولت ها رعایت شود و اختلافات باید به طرز صلح آمیز از طریق گفت و گو و مذاکره به درستی انجام شود.

 

وی افزود: چین از همه طرف های ذیربط می‌خواهد به برجام بازگردد و برای کاهش تنش ها در خاورمیانه و حمایت مشترک از صلح و ثبات منطقه اقدامات مشخصی انجام شود.

 

گنگ شوانگ در مورد تحریم های ایالات متحده علیه نهادهای چینی نیز گفت: مدت ها است چین و ایران در چارچوب قوانین بین المللی همکاری های متقابل را در بخش های مختلف انجام می دهند و این همکاری ها که توجیه پذیر و قانونی است و به منافع شخص ثالث آسیب نمی زند باید مورد احترام و حمایت قرار گیرد.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین از ایالات متحده خواست بلافاصله تحریم های غیرقانونی بر شرکت های چینی را متوقف کند و افزود: ما همچنان به طور قاطع از حقوق و منافع قانونی شرکت های چینی دفاع خواهیم کرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین در مورد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران هم، ضمن ابراز ناراحتی از وقوع این حادثه و اظهار تسلیت به خانواده جان باختگان گفت: امیدواریم شاهد حل مناسب این موضوع از سوی طرف‌های درگیر آن باشیم.

مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا: چین جدی‌ترین تهدید علیه ما است

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سابق آمریکا چین را جدی‌ترین تهدید علیه کشورش دانسته و خواستار هوشیاری بیشتر واشنگتن نسبت به اهداف راهبردی بلندمدت پکن شد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا, هنگ کنگ

دیپلمات چینی: ترور سردار سلیمانی ماهیت امپریالیستی آمریکا را افشا کرد

دیپلمات چینی و سفیر پیشین این کشور در ایران در واکنش به شهادت سردار «قاسم سلیمانی» اظهار کرد ترور سردار سلیمانی ماهیت امپریالیستی آمریکا را افشا کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, شرق آسیا

افزایش نیروهای نظامی آمریکا در آسیا – پاسفیک برای مقابله با چین

ارتش آمریکا اعلام کرد: با اعزام نیروهای جدید تلاش های امنیتی واشنگتن در منطقه آسیا – پاسفیک برای اقدامات تقابل جویانه با تهدیدات پکن در این بخش از جهان افزایش یابد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, خبر, شرق آسیا