کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

ابراز امیدواری چین به روابط با دولت بایدن در جهت منافع مردم دو کشور

وزارت خارجه چین ضمن ابراز امیدواری برای تداوم روابط با آمریکا، بر لزوم سیاست جدید واشنگتن جهت ارتقای روابط دوجانبه تاکید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، دولت چین در واکنش به ارزیابی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گفت به بهبود روابط با واشنگتن امیدوار است.

 

به نوشته وبگاه شبکه خبری «الجزیره»، وزارت خارجه چین امروز دوشنبه، گفت: «ما امیدواریم روابط با آمریکا به نفع مردم دو کشور ادامه پیدا کند».

 

بر این اساس، وزارت خارجه چین افزود: «ما به سیاست جدید آمریکا بر مبنای ارتقای روابط و به سود دو کشور نیاز داریم».

 

شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن» چین نیز به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد که پکن به ارزیابی‌های رسانه‌ای درباره پیروز شدن بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به‌شکل متناسب با اصول بین‌المللی واکنش نشان خواهد داد زیرا هنوز نتایج رسمی طبق قوانین و فرایندها باید مشخص شود.

 

شامگاه شنبه بود که بود که رسانه‌های آمریکایی از جمله «سی‌اِن‌اِن»، «فاکس‌نیوز»، «سی‌بی‌اِس‌»، «آسوشیتدپرس» و «نیویورک‌تایمز» با بیان اینکه بایدن توانسته به ۲۹۰ رأی الکترال دست پیدا کند، او را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده اعلام کردند.

 

بعد از آن ترامپ با صدور باینیه‌ای ضمن نپذیرفتن پیروزی رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری، مدعی شد او در هیچ ایالتی پیروز نشده و انتخابات فاصله زیادی با پایان دارد.

 

روزنامه «نیویورک‌تایمز» اما بامداد یکشنبه نوشت دستیاران ترامپ گمان نمی‌کنند که او به هیچ نحوی مانع به دست گرفتن قدرت توسط بایدن شود اما فعلا برنامه‌ای هم برای سخنرانی پذیرش شکست ندارد.

 

در این حال رسانه‌های دولتی چین امروز دوشنبه در سرمقاله‌هایی با موضوع واکنش به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفتند، روابط دو کشور به این ترتیب می‌تواند با سطح بالاتری از پیش بینی پذیری بازیابی شده و روند خود را از مساله تجارت آغاز کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نشریه گلوبال تایمز چین در مطلب خود با بعید دانستن کاهش فشارهای آمریکا بر این کشور در مورد مسائلی همچون سین کیانگ و هنگ کنگ بیان داشت، پکن باید تا هر میزان که بتواند در جهت برقراری ارتباط کامل با تیم بایدن تلاش کند.

 

این نشریه تاکید کرد، دولت ترامپ عمدا تنش‌هایی را در روابط آمریکا و چین به ویژه بعد از درپیش گرفتن استراتژی تحت فشار گذاشتن چین که منجر به “حبابهایی” در سیاست آمریکا-چین شد، ایجاد کرد.

 

در این مطلب عنوان شد: ما معتقدیم این امکان وجود دارد که این حبابها را بترکانیم. این به نفع مردم هر دو کشور و جامعه بین‌المللی است که روابط چین-آمریکا قابل کنترل و آسان شود.

 

مجله گلوبال تایمز از سوی روزنامه رسمی خلق، متعلق به حزب کمونیست چین منتشر می‌شود اما به نمایندگی از حزب و دولت صحبت نمی‌کند.

 

روزنامه چاینا دیلی در سرمقاله جداگانه‌ای بیان داشت: این روشن است که بهبود روابط آمریکا با چین می‌تواند از تجارت شروع شود و مذاکرات برای بازیابی سطحی از تفاهم و اعتماد در روابط چین-آمریکا ضروری است.

 

چاینا دیلی که روزنامه رسمی انگلیسی زبان چین است، نوشت: این یکی از آخرین رشته‌هایی است که دو طرف را به هم مرتبط می‌کند. این قابل توجه است که نه پکن نه واشنگتن مبادرت به لغو به اصطلاح فاز اول توافقی که سر آن مذاکره کرده و به سختی حاصل کردند، نکرده‌اند.

 

گلوبال تایمز نوشت: چین باید تبدیل به کشوری شود که آمریکا نتواند آن را سرکوب یا بی ثبات سازد و همکاری با خودش را بهترین گزینه برای آمریکا به منظور تحقق منافع ملی خود کند.

چاینا دیلی: تاجران آمریکایی، چین را «پناهگاه امن» سرمایه‌ خود می‌دانند

روزنامه «چاینا دیلی» پرشمارگان‌ترین روزنامه انگلیسی زبان چین در سرمقاله خود با عنوان «چرا آمریکا در جدایی از چین ناکام خواهد ماند» نوشت به رغم تلاش‌های دولت آمریکا، تاجران آمریکایی، چین را «پناهگاه امن» سرمایه‌های خود می‌دانند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, شرق آسیا, ویتنام

تست موفقیت‌آمیز واکسن سینوفارم بر روی ۱۰۰ هزار نفر بدون آلودگی به کرونا و عوارض منفی

رسانه های چین روز شنبه از موفقیت آمیز بودن واکسن تولیدی این کشور خبر دادند و اعلام کردند: هیچ یک از افرادی که تاکنون واکسن کووید ۱۹ ساخت این شرکت را دریافت و به خارج سفر کرده اند، به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

ادامه

امارات, بحرین, پرو, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, مراکش, مصر, مکزیک

فقر زدایی در چین، معجزهٔ‌‌ تاریخی بشریت است

“احترام به حقوق بشر و تضمین آن خواست مشترک و همیشگی تمامی انسان‌هاست و کاهش و نابودی فقر نیز یکی از مسئله‌های بسیار مهم حقوق بشری است. حزب کمونیست و دولت چین همیشه حق زیست و پیشرفت مردم را در اولویت برنامه های‌شان قرار داده و درراستای ترویج و تضمین حقوق بشر، در کاهش فقر ... فقر زدایی در چین، معجزهٔ‌‌ تاریخی بشریت است

ادامه

بانک جهانی, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان ملل, شرق آسیا, فقرزدایی, کمونیسم