اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

چین آمریکا را به تلاش برای بازگرداندن جهان به “عصر جنگل” متهم کرد

پس از اتهام‌زنی جدید واشنگتن علیه پکن و آژانس‌های سازمان ملل، چین آمریکا را به “دروغ‌گویی” و تلاش برای بازگرداندن جهان به “عصر جنگل” متهم کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد روز جمعه گفت: واقعا از اتهامات مطرح شده توسط بتسی دیواس، وزیر آموزش آمریکا که روز پنجشنبه در یکی از نشست‌های مجمع ملی سازمان ملل در سالروز کنفرانس شاخص و برجسته زنان در سال ۱۹۹۵ میلادی مطرح شد، احساس تاسف می‌کنیم.

 

“ناتالیا کانم”، مدیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل به خبرنگاران گفت: هرگونه تهدید علیه زنان مغایر با اقدامات و سیاست‌های ماست.

 

وی افزود: ما برای بهداشت، حقوق و روش‌های داوطلبانه جنسی و باروری بالاترین اولویت را قائل هستیم. ما اقدامات و روندهایمان را در چین مورد بررسی مجدد قرار داده‌ایم و طی چهار سال گذشته آمریکا حتی یک بار هم از برنامه‌های ما بازدید نکرده است.

 

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی بودجه صندوق جمعیت سازمان ملل را با این ادعا که آن از “برنامه سقط اجباری یا عقیم‌سازی غیر ارادی حمایت می‌کند” قطع کرد. سازمان ملل این تصمیم را یک برداشت نادرست خواند.

 

دیواس و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای چین را به وادار کردن اویغورها و دیگر اقلیت‌های قومی به انجام “سقط اجباری، عقیم‌سازی اجباری و قرار دادن غیر ارادی وسایل جلوگیری از بارداری در بدن‌شان” متهم کردند.

 

یکی از سخنگویان نمایندگی چین در سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: این اظهارات دروغ محض و کاملا ساختگی هستند.

 

وی افزود: برخی سیاستمداران آمریکایی بر طبق عادت دروغ می‌گویند و فریب می‌دهند. آنها با نیت بد رویارویی سیاسی را به وجود می‌آورند و همکاری چندجانبه را متزلزل می‌کنند. آمریکا بر خلاف جریان حرکت می‌کند و به بزرگ‌ترین تخریب‌کننده نظم بین‌المللی موجود تبدیل شده و در تلاش‌ است هر جور می‌تواند جهان را به عصر جنگل بازگرداند.

 

تنش‌های شدید میان آمریکا و چین در سازمان ملل بر سر پاندمی کرونا به اوج خود رسیده و تلاش پکن برای ایجاد نفوذ چندجانبه عالی‌تر و وسیع‌تر برای به چالش کشیدن رهبری سنتی واشنگتن را در مرکز توجه قرار داده است.

در شرایط تحریم‌؛ چین مشتری دائمی تمام نفت ایران شد

بر اساس گزارش جدید اویل پرایس، با بسته شدن قرارداد ۲۵ ساله با چین، ایران برای تمام نفت خود یک مشتری دائم خواهد داشت. چین متعهد شده تولید در میادین نفتی غرب کارون را حداقل ۵۰۰ هزار بشکه در روز طی دو سال آینده افزایش دهد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه

بانک جهانی؛ اقتصاد چین در سال آینده ۷.۹ درصد رشد خواهد داشت

در گزارش بانک جهانی که روز دوشنبه منتشر شد، پیش‌بینی رشد اقتصادی چین در سال جاری به ۲ درصد افزایش یافته است علاوه بر این، بانک جهانی پیش‌بینی کرده است که اقتصاد چین در سال آینده ۷.۹ درصد رشد خواهد داشت.

ادامه

اقتصادی, بانک جهانی, جهان, چین, شرق آسیا, همبستگی

مهد کودک‌های چین، مسیر یادگیری زندگی اجتماعی

مردم چین بویژه جوانان علاوه بر اینکه به وقت شناسی و نظم در جهان شهره هستند از نظر سخت کوشی، احترام به بزرگترها و همچنین رعایت قوانین و عرف اجتماعی نیز سرامد هستند اما ریشه این موارد در نه دانشگاه‌ها و یا مراکز سطح بالا بلکه در مهد کودک ها نهفته است.

ادامه

اموزشی, جهان, چین, شرق آسیا, فرهنگ

گلوبال تایمز: چین به بازگشت نیروهای آمریکایی به‌تایوان پاسخ نظامی می‌دهد

سردبیر یک روزنامه پرمخاطب چینی در واکنش به یادداشتی در یک نشریه آمریکایی گفت، ورود نیروهای آمریکایی به تایوان جنگ میان چین و آمریکا را به دنبال خواهد داشت.  

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

رئیس ناسا نسبت به ایجاد «ایستگاه فضایی بین‌المللی چینی» هشدار داد

جیم بریدنستاین، رئیس سازمان فضایی آمریکا ناسا، روز چهارشنبه ۲۳ سپتامبر (۲ مهر) در کنگره این کشور هشدار داد که با اتمام ماموریت ایستگاه فضایی بین‌المللی چین ممکن است به یک برد استراتژیک در فضا دست یابد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, دانش, روسیه, شرق آسیا