روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

چین: آمریکا ثروت‌سالاری است نه مردم‌سالاری

یک مقام ارشد حزب کمونیست چین در انتقادی کم‌سابقه گفته آنچه در آمریکا جریان دارد «مردم‌سالاری اغنیا» است نه «مردمسالاری حقیقی.»

 

به گزارش خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد حزب کمونیست چین با انتقاد از آمریکا و کشورهای غربی تصریح کرده که این کشورها به هیچ عنوان نگران مردم‌سالاری نیستند.

 

«جیانگ جیانکوا»، مدیر پژوهش‌های سیاسی در حزب کمونیست چین این اظهارات را در یک نشست خبری برای بحث درباره جلسه عمومی کمیته مرکزی این حزب مطرح کرد.

 

پایگاه خبری UPI انتقاد جیانگ را کم‌سابقه توصیف کرده و نوشته که انتقاد حزب حاکم چین از ایالات متحده آمریکا اتفاقی است که به ندرت رخ می‌دهد.

 

جیانگ گفت: «مردم‌سالاری اختراع ثبت‌شده به نام غرب نیست و اینطور نیست که فقط غرب بتواند آن را تعریف کند. مردم‌سالاری غربی، نوعی مردم‌سالاری تحت سلطه سرمایه، یعنی مردم‌سالاری اغنیا است و مردم‌سالاری حقیقی نیست.»

 

جیانگ با انتقاد از برنامه آمریکا برای برگزاری نشستی با عنوان «همایش مردم‌سالاری» که قرار است ماه آینده میلادی برگزار شود گفت دولت آمریکا با «انبوهی از مشکلات» روبرو است.

 

وی تأکید کرد: «اگر مردم را فقط در زمان رأی دادن از خواب بیدار کنیم و بعد از انتخابات انها را در حالت خواب قرار دهیم مردم‌سالاری حقیقی در کار نیست. اگر مردم فقط بتوانند به شعارهای انتخاباتی گوش دهند اما هیچ صدایی بعد از انتخابات نداشته باشند، اگر در زمان تبلیغات انتخاباتی به آنها توجه شود و بعد رها شوند، مردم‌سالاری در کار نیست.»

 

وی اضافه کرد: «برخی از کشورهای غربی مفهوم دموکراسی را تنزل داده‌اند. آنها میان مردم کشور خودشان نارضایتی ایجاد کرده‌اند ولی هنوز تلاش می‌کنند الگوی مردم‌سالاری خودشان را به کشورهای دیگر تحمیل کنند. انقلاب‌های رنگی طی سال‌های اخیر برای مردم محلی فجایع گوناگونی به بار آورده‌اند که مردم از آنها آگاه شده‌اند.»

 

جیانگ برای مستند کردن اظهاراتش به نتایج چند نظرسنجی اشاره کرد. او گفت به عنوان مثال نتایج یک نظرسنجی اخیر از مرکز افکارسنجی پیو نشان می‌دهد ۵۷ درصد از شرکت‌کنندگان در دنیا و ۷۲ درصد از شرکت‌کنندگان در آمریکا گفته‌اند که مردم‌سالاری آمریکا سابقاً الگوی خوبی محسوب می‌شد در حالی که اکنون چنین نیست.

 

نظرسنجی دیگری که پایگاه NPR انجام داده هم می‌گوید که ۸۱ درصد از افراد بزرگسال در آمریکا گفته‌اند که آینده مردم‌سالاری آمریکا در خطر است.

 

وی گفت: «دموکراسی برای زینت نیست، بلکه برای حل کردن مشکلات مردم است. اینکه کشوری مردم‌سالاری است یا نه به این بستگی دارد که آیا مردمش، ارباب کشور خودشان هستند یا نه، آیا مرمش، حق رأی دارند یا نه و از همه مهم‌تر، آیا آنها از حق مشارکت گسترده برخوردار هستند یا خیر.»

 

جیانگ تصریح کرد کمیته مرکزی حزب کمونیست چین به این درک رسیده که تمدن سیاسی و نظام سیاسی چین بایستی در ذهن جامعه چین ریشه‌دار شود. کپی‌برداری از نظام‌های سیاسی کشورهای دیگر کارساز نیست و حتی می‌تواند آینده کشور را به نابودی بکشاند.

 

او خاطرنشان کرد که مردم چین اعتماد بالایی به نظام سیاسی کشورشان دارند و دلیل اساسی این موضوع این است که نظام سیاسی کل‌نگر چین، روندی مردم‌سالارانه دارد و به همین دلیل مورد استقبال مردم این کشور قرار گرفته است. او گفت: «دموکراسی حقیقی مردم، همین است.»

 

چین تا کنون بارها از آمریکا به دلیل انتقاد در امور و مسائل داخلی کشورها انتقاد کرده است. پکن بعد از تصرف افغانستان توسط طالبان خطاب به آمریکا تصریح کرد که تحولات افغانستان نشان داد که الگوهای مردم‌سالارانه غربی را نمی‌توان به زور به ملت‌ها تحمیل کرد.

رئیس ستاد ارتش انگلیس: خطر رویارویی غرب با روسیه زیاد است

بلندپایه ترین مقام نظامی انگلیس اعلام کرد خطر جنگی غیرمترقبه بین غرب و روسیه بیش از هر زمان دیگری از زمان جنگ سرد است، زیرا بسیاری از ابزارهای دیپلماتیک سنتی دیگر در دسترس نیست.

ادامه

امریکا, انگلستان, بلاروس, جهان, حقوق بشر, روسیه, رویارویی نظامی, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, لهستان

هشدار چین به آمریکا؛ ارسال سیگنال اشتباه به جدایی‌طلبان تایوان ممنوع!

وزیر خارجه چین امروز (شنبه) در بیانیه‌ای تصریح کرد که ایالات متحده باید ارسال سیگنال اشتباه به جدایی‌طلبان تایوان را متوقف کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, حقوق بشر, شرق آسیا

ردیابی موفق جنگنده‌های ناتو ازسوی پدافند هوایی روسیه

وزارت دفاع روسیه از ردیابی ۳ فروند جنگنده ناتو، ازجمله هواپیمای جاسوسی آمریکا، فرانسه و ایتالیا ازسوی پدافند هوایی این کشور خبر داد.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو