دمشق: حمایت مالی و رسانه‌ای فرانسه از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه روز شنبه گفت که نظام فرانسه همچنان حمایت مالی و رسانه‌ای از تروریست‌ها و جدایی‌طلب‌ها در سوریه را ادامه می‌دهد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه

سران ناتو و اتحادیه اروپا اهمیتی برای آسانژ قائل نیستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که هیچ یک از رهبران اتحادیه اروپا یا ناتو نمی‌خواهند به وضعیت بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس اشاره کنند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جهان, جهان غرب, روسیه, ویکی‌لیکس

دمشق: غرب دنبال کمک به تروریست‌ها است نه مردم سوریه

وزیر امور خارجه سوریه، کشورهای غربی را به تلاش برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به “عناصر تروریستی” متهم و بر لزوم ورود این کمک‌ها تنها از طریق دمشق تأکید کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه

مسکو: هدف تحریم‌های غرب براندازی نظام مشروع سوریه است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های غرب علیه سوریه وضعیت انسانی کشور را بدتر می‌کند و به نظر می‌رسد هدف از این اقدام براندازی مقامات مشروع سوریه است.

ادامه

تحریم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فقر

سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام اطلاعات شبه‌نظامیان خارجی را به غرب می‌فروشد

برخی فعالان در ادلب فاش کردند، هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) از چند هفته قبل به بهانه تدابیر امنیتی، بانک اطلاعاتی از تمامی شبه‌نظامیان خارجی حاضر در مناطق را جمع‌آوری کرده و قصد دارد آن را به دستگاه‌های اطلاعاتی غرب بفروشد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, جهان غرب, خاورمیانه, خبر, سوریه, قطر

چین: آمریکا بزرگ‌ترین امپراطوری سرقت اسرار دیگر کشورها است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، آمریکا بزرگ‌ترین امپراطوری دزدی از اسناد محرمانه بوده و حفظ هژمونی خود را به دفاع از امنیت متحدانش ترجیح می‌دهد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه به انتشار اخباری مبنی بر جاسوسی آمریکا از متحدانش واکنش نشان داد.

 

ونبین در نشستی خبری گفت: «این مسئله در طول زمان به اثبات رسیده است که آمریکا بزرگ‌ترین امپراطوری هک و دزدی اسرار [دیگر کشور‌ها] است و نه‌تنها رقبا، بلکه متحدان خود را نیز هدف قرار می‌دهد».

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: «آمریکا استادی واقعی در زمینه شنود بی‌رویه و سرقت اسناد محرمانه در مقیاس گسترده است و حتی متحدانش آن را غیر قابل قبول می‌دانند».

 

ونبین در ادامه گفت: «آمریکا مدعی محافظت از امنیت سایبری است، اما این اتفاق نشان داد که آمریکا در واقع محافظ امنیت سایبری نیست، به‌دنبال سرکوب رقبا است و در حقیقت به‌دنبال دفاع از امنیت متحدانش نیست بلکه به‌دنبال حفظ هژمونی خود است».

 

ونبین گفت: «آمریکا یک توضیح به جهان بدهکار است که آیا اقداماتش با قوانین اطلاعاتی و روح توافق جریان فرامرزی اطلاعات با متحدانش همخوانی دارد و اینکه آیا به‌جای “شبکه پاک” از “شبکه آلوده” استفاده می‌کند؟»

 

وی در ادامه گفت: «امیدواریم جامعه جهانی قلدری سایبری آمریکا را به معرض نمایش گذاشته و آن را محکوم کند و در برابر اقدامات غیرقانونی این “امپراطوری هکرها” ساده انگاری نکند».

 

یک رسانه آلمانی یکشنبه شب گزارش داد که سرویس مخفی دانمارک به آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) برای جاسوسی از سران اروپا از جمله «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان و «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور این کشور کمک کرده است.

 

افشای جاسوسی ایالات متحده از متحدان خود برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ آشکار شد، اما اکنون روزنامه نگاران به گزارش‌هایی با جزئیات بیشتری دسترسی پیدا کرده‌اند. این گزارش نشان داد که دانمارک متحد و همسایه نزدیک آلمان با همکاری با سرویس جاسوسی آمریکا، صدر اعظم و رئیس جمهور این کشور را هدف قرار داده بود.

 

«کلمنت بون» وزیر امور اروپای فرانسه به رادیو فرانسه اینفو در این‌باره گفت: «بسیار جدی است، باید ببینیم آیا شرکای ما در اتحادیه اروپا، دانمارکی‌ها، در همکاری با سرویس‌های آمریکایی مرتکب خطا شده‌اند».

همکاری دانمارک با آمریکا برای جاسوسی از رهبران اروپا

جاسوسی از رهبران و سیاستمداران کشورهای اروپایی توسط سازمان اطلاعات آمریکا (ان‌اس‌ای) موضوع جدیدی نیست. آنچه در این بین تازگی دارد، همکاری سازمان اطلاعات دانمارک با آژانس امنیت ملی آمریکا در شنود و جاسوسی از رهبران و سیاستمداران اروپایی است.

ادامه

اروپا, المان, امریکا, جهان, حقوق بشر, گزارش

شرودر؛ تلاش‌های دنیای غرب برای منزوی کردن چین اصلا موفق نخواهد شد

گرهارد شرودر صدر اعظم پیشین آلمان در مصاحبه خود خواستار تقویت گفت و گو و همکاری اروپا با چین شد و با اعمال موضع سختگیرانه و تحریم‌های اروپا علیه چین مخالفت کرد.

ادامه

اروپا, المان, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر