ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

چین: صدای فلسطین در معامله قرن شنیده نشد

یک مقام ارشد چین ضمن حمایت از تلاش های اندونزی و تونس برای تدوین پیش نویس یک قطعنامه جدید درباره موضوع خاورمیانه، گفت: صدای فلسطین در طرح معامله قرن آمریکا و اسراییل شنیده نشده است.

 

به گزارش ایرنا؛ خبرگزاری شینهوا روز چهارشنبه از قول جانگجون نماینده دایمی چین در سازمان ملل آورده است که این کشور در برابر معامله قرن همچنان از عدالتخواهی فلسطین و اعاده حقوق مشروع آنها حمایت می‌کند.

 

وی در نشست شورای امنیت درباره این طرح ضمن اشاره به ضدیت ها و مخالفت های گسترده با برنامه معامله قرن آمریکا و اسراییل گفت که اعتقاد بر این است که تمامی قطعنامه‌ها و طرح های گذشته درباره خاورمیانه باید مورد اهتمام و نظارت قرار گیرد.

 

نماینده چین با تاکید بر اینکه مساله فلسطین فقط با ابزارهای سیاسی قابل حل و فصل است، گفت: در هر طرحی صدای فلسطین نیز باید شنیده شود. هر معامله ای باید فراگیر باشد و رایزنی‌های کافی درخصوص آن انجام شده باشد.

 

وی از پیش نویس یک قطعنامه جدید از سوی اندونزی و تونس تقدیر کرد و گفت : ما باید به دنبال پیشنهادهای سازنده و راه حل های عادلانه باشیم و طرح ها باید مورد رایزنی دقیق قرار گیرد و درباره آنها اجماع نظر وجود داشته باشد.

 

جانگ افزود که درمساله خاورمیانه باید نرم ها و مقررات بین‌المللی در نظر گرفته و مراعات شود. لازم است همه طرف‌ها به تعهداتشان پایبند باشند.

 

سفیر چین در سازمان ملل گفت که در همین راستا باید به محاصره سنگین نوار غزه پایان داده شده و امکان داده شود تا شرایط اقتصادی و انسانی و بشردوستانه در مناطق اشغالی فلسطین بهبود یابد.

 

وی خواستار حمایت جامعه بین‌المللی از دفتر امور پناهجویان فلسطینی سازمان ملل شد و گفت :کشورها باید کمک‌های سیاسی و اقتصادی بیشتری دراین زمینه اختصاص دهند و در بازسازی اقتصادی فلسطین مشارکت نمایند.

 

نماینده چین گفت : مساله فلسطین در ۷۰ سال گذشته لاینحل مانده و وجدان انسانی و عدالت بین‌المللی را به چالش کشیده است.

 

وی تاکید کرد: استقلال و تعلق حق و حقوق فلسطینیان به مردم فلسطین موضوعی نیست که بتوان مورد معامله قرار داد. آنها امروز هم تحت آمال و رنج های بسیاری قرار دارند.

 

سفیر چین در سازمان ملل همچنین گفت: ما همچنان نگران درگیری های خاورمیانه و استمرار شهرک‌سازی‌ها و تخریب خانه های فلسطینیان هستیم و خواستار آن هستیم تا فرایند صلح خاورمیانه به مدار صحیح بازگردد.

اعضای اتحادیه اروپایی شورای امنیت با “معامله قرن” مخالفت کردند

اعضای اتحادیه اروپایی شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کردند تنها مرزهای شناخته شده ۱۹۶۷ در سرزمین‌های اشغالی را به رسمیت می‌شناسند و تداوم شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی را مغایر قوانین بین‌المللی می‌دانند.

ادامه

اتحادیه اروپا, استونی, اسراییل, المان, امریکا, بلژیک, جهان, خبر, فرانسه, فلسطین, لهستان

صدها هزار نفر از شهروندان ترکیه به طرح معامله قرن اعتراض کردند

صدها هزار نفر از مردم ترکیه روز یکشنبه در اعتراض به طرح ضدفلسطینی «معامله قرن» آمریکا در استانبول و سایر شهرهای این کشور راهپیمایی برگزار کردند.

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین, لبنان

نشست سران اتحادیه آفریقا دراتیوپی؛ تاکید برمخالفت با «معامله قرن» ترامپ

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در سی و سومین نشست سران این اتحادیه در پایتخت اتیوپی گفت: معامله قرن تنش را افزایش می‌دهد و اتحادیه آفریقا هزگز معامله قرن را نخواهد پذیرفت.

ادامه

اتحادیه آفریقا, اتیوپی, اسراییل, افریقا, افریقای جنوبی, امریکا, تروریسم, جهان, خبر, فلسطین, لیبی, مصر

بورل: اروپا به ایران برای برخورداری از مزایای برجام اطمینان دهد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه دیپلماسی بدون پشتوانه عمل و اقدام راه به جایی نخواهد برد، گفت: اگر بخواهیم برجام زنده بماند، باید اطمینان حاصل کنیم که ایران به‌ازای بازگشت به اجرای کامل این توافق، از مزایای آن برخوردار شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, فلسطین, لیبی