زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین؛ رهایی یافتن ۱.۴ میلیارد مردم چین از فقر، بزرگترین دستاورد حقوق بشر است

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به ادعاهای حقوق بشری آمریکا علیه کشورش ابراز امیدواری کرد که واشنگتن “منطق” پیشه کند، نه اینکه مقابله با چین را به عنوان سیاست در نظر بگیرید چون قرار گرفتن دو قدرت بزرگ جهان در تقابل و درگیری “بزرگترین نادرستی سیاسی” است.

 

به گزارش ایسنا، هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در سلسله پیام‌های توییتری نوشت: برخی نگران حقوق بشر در چین هستند. آن‌ها همیشه این نیت بد را به مردم منتقل می‌کنند. همانطور که برای همه روشن شده است، سیاست آمریکا علیه چین و مسلمانان است. تقریبا تمام گلوله‌های آمریکایی‌ها روی سرزمین کشورهای مسلمان افتاده است.

 

این مقام چینی تاکید کرد: آمریکا اولین کشوری در جهان است که ممنوعیت ضد مسلمانان تحمیل کرد. عجیب است که حال نگران حقوق بشر مسلمانان چینی است که زندگی شادی در سین کیانگ دارند. آیا این کارتان بی معنا و پوچ نیست؟

 

این سخنگو گفت: برای یک کشور بزرگ، افول تفکر بسیار خطرناک تر از افول قدرت است. گروه های کوچکی که دنباله رو آمریکا هستند، در بهترین حالت تنها بر ۱۰ درصد جمعیت جهان حکمرانی می‌کنند و اصلا نمایانگر جامعه بین‌الملل نیستند. برخی کشورها به رهبری آمریکا حقی ندارند که درباره دموکراسی و حقوق بشر چین صحبت کنند چون وضعیت حقوق بشری خودشان اسفناک است. آنها در تاریخ مرتکب نسل کشی علیه مردمان بومی، تبعیض و پیگرد علیه گروه های اقلیت شده‌اند.

 

این مقام وزارت خارجه چین گفت: حدود ۱۰۰ سال پس از آنکه آمریکا بنیان گذاشته شد، بومیان در جریان توسعه طلبی به سمت غرب اخراج و کشته شدند. جمعیت آن‌ها از پنج میلیون به ۲۵۰ هزار تن کاهش یافت و تنها دو درصد از جمعیت کل آمریکا را تشکیل می‌دهند. به تازگی بقایای بیش از ۲۰۰ کودک و بیش از ۱۰۰۰ گور بی نام و نشان در زمین مدارس سابق شبانه روزی متعلق به کودکان بومی کانادا کشف شده است. ظرف ۱۶۰ سال دست کم ۴۰۰۰ کودک بدون دلیل روشن در این مدارس جان باخته‌اند.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: تا همین امروز، افرادی مثل جورج فلوید نمیتوانند آزادانه نفس بکشند. گروه های اقلیت از تبعیض رنج می‌برند و بی‌خانمان‌ها در خیابان‌ها سرگردانند. چقدر این کشورها باید بی‌شرم باشند که درباره حقوق بشر دیگران را موعظه کنند؟ آنها صرفا به بهانه واهی حقوق بشر در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله می‌کنند. برخی تلاش دارند به هر طریقی چین را بابت مشکلاتی در آمریکا سرزنش کنند. برای ابرقدرتی مثل آمریکا، بزرگترین چالش همواره خودش بوده است و بی‌ثبات کردن چین اصلا راه حل مشکلات آمریکا نیست.

 

هوآ چونیینگ در ادامه توییت‌هایش نوشت: دموکراسی و حقوق بشر شعار نیستند و نباید از آن‌ها به عنوان گلدان‌های دکوری استفاده شود. آن‌ها تضمین می‌کنند که مردم حقوق بشر اساسی نظیر شغل، مسکن، غذا و پوشاک، آموزش، مراقبت درمانی و حقوق بازنشستگی دارند. دستاوردهای درخشان حکومتداری در صد سال مبارزه موفق‌ترین دموکراسی و قانع‌کننده‌ترین دموکراسی هستند. هدایت ۱.۴ میلیارد مردم چین برای خلاص‌شدن از فقر و زندگی شاد، بزرگترین حقوق بشر و بهترین حقوق بشر است.

 

او افزود: نه تنها حزب کمونیست چین در مسائل حقوق بشری تقصیری ندارد، بلکه باید به آن مدال طلا داد. امیدواریم که ایالات متحده به منطق بازگردد، نه اینکه مقابله با چین را به عنوان سیاست در نظر بگیرید و نه اینکه سرکوب چین را به عنوان “تصحیح سیاسی” در نظر بگیرید. قرار دادن دو قدرت بزرگ جهان در تقابل و درگیری بزرگترین نادرستی سیاسی است.

سرهنگ بازنشسته آمریکا: ناتو در جنگ احتمالی علیه روسیه و چین قطعا شکست خواهد خورد

یک سرهنگ سابق نیروی هوایی آمریکا در مقاله‌ای با اشاره به سیاست‌های اشتباه پنتاگون و توانایی‌های روسیه و چین، گفت: ناتو در صورت بروز جنگ با این دو کشور، قطعاً شکست خواهد خورد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ناتو

بلومبرگ: قدرت گرفتن طالبان خطر تروریسم از روسیه تا چین را تشدید می‌کند

شبکه خبری بلومبرگ نوشت: پیشروی های سریع طالبان و سلطه آن بر بخش های زیادی از افغانستان، همزمان با اقدام جو بایدن برای خارج کردن نیروهایش از افغانستان، زنگ هشدار را برای روسیه و چین به صدا در آورده است.

ادامه

اتحاد شوروی, اسیای مرکزی, افغانستان, اقتصادی, امریکا, ایران, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه

معاون شی جین‌پینگ: بزرگترین چالش آمریکا چین نیست، خود آمریکاست

معاون رئیس جمهوری چین گفت، چین و ایالات متحده باید به طور مداوم منافع مشترک را با در نظر گرفتن شرایط و تغییرات جدید گسترش دهند و سیاست چین ایالات متحده باید از تبدیل شدن به یک چرخه معیوب قضاوت و گمراهی جلوگیری کند.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: ناتو هیچ شانسی در جنگ با روسیه در دریای سیاه ندارد

روسیه از تمام امکانات برای انجام یک کارزار موثر علیه نیروهای ناتو در دریای سیاه برخوردار است، اما در هیچ یک از سناریوهای احتمالی درگیری اشاره ای به پیروزی ناتو نمی‌شود.

ادامه

امریکا, اوکراین, ترکیه, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, رومانی, گزارش, مقاله, ناتو