راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند. دیروز، ۲۵ آوریل، در روز رهایی ایتالیا از فاشیسم، حامیان جنبش صلح به خیابان‌های شهر بولونیا ایتالیا آمدند تا مخالفت خود را با اقدامات سیاسیون غربی با هدف دامن زدن به درگیری‌ها در جهان اعلام کنند. ... راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, خبر, روسیه, صلح, ضد جنگ, غرب, فاشیسم, فلسطین, کره جنوبی, گرجستان, لبنان

گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دولت جامائیکا به فاصله پنج روز از تصمیم جمهوری باربادوس و به موجب «نگرانی‌ها در مورد جنگ در نوار غزه و تشدید بحران انسانی» در سرزمین‌های اشغالی، از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری ائوروپا پرس، کامینا جانسون اسمیت وزیر امور خارجه جامائیکا اعلام ... جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, امنیتی, ایرلند, باربادوس, جامائیکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, سوئیس, صلح, فلسطین, همزیستی مسالمت آمیز

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

چراغ سبز اتحادیه اروپا به استفاده از «رمدیسیور» برای درمان کرونا

اتحادیه اروپا در شرایط فقدان دارویی موثر برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا، بزودی مجوز اولیه استفاده از «رمدسیور» را که ساخت یک شرکت آمریکایی است، صادر می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، « گیدو راسی » رئیس آژانس داروی اتحادیه اروپا (EMA) امروز (دوشنبه ۲۹ اردیبهشت) گفت: مجوز اولیه استفاده از داروی رمدسیور ساخت شرکت داروسازیی «گیلیاد ساینسز» آمریکا در روزهای آینده صادر می‌شود.

 

آژانس داروی اتحادیه اروپا تاکنون توصیه کرده از این دارو درباره بیماران بدحال و در شرایطی که داروی جایگزینی وجود ندارد، استفاده شود. این دستور استفاده از دارو حتی پیش از صدور مجوز کامل آن را امکان‌پذیر می‌کند.

 

این مقام اتحادیه اروپا در جلسه پارلمان اروپا در بروکسل گفت: به غیر از داروی رمدسیور، درمان‌های دیگر کووید-۱۹ که ممکن است بسرعت در اختیار قرار گیرند براساس پادتن‌هایی است که می‌تواند به «بی‌اثر کردن» ویروس جدید (سارس-کوو۲) کمک کند که سبب بیماری کووید-۱۹ می‌شود.

 

پیشتر سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده از داروی رمدسیویر را برای درمان کرونا در بیماران به شدت بدحال صادر کرده بود.

 

این سازمان اعلام کرده که این دارو برای بیماران با وضعیت وخیم و سطح اکسیژن خون پایین و یا کسانی که در حال استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی‌اند، مجاز است.

 

سازمان غذا و داوری آمریکا در حالی مجوز تجویز داروی رمدسیویر را صادر کرد که پیشتر فقط برای استفاده تحقیقاتی و آنچه کاربرد شفقت‌آمیز برای بیماران لاعلاج خوانده می‌شود، مجاز شمرده می‌شد.

 

همچنین پیشتر «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و عضو گروه ویژه مبارزه با کرونا در کاخ سفید گفته بود، این دارو تاثیر مثبت چشم‌گیری در کاهش زمان بهبودی از کرونا دارد.

 

به نوشته ان‌بی‌سی، مطالعه نشان می‌دهد بیماران بستری شده‌ای که رمدسیویر دریافت کرده‌اند به طور متوسط در ۱۱ روز از بیمارستان مرخص شده‌اند، آن هم در حالی که زمان برای بیمارانی که مُسّکن مصرف می‌کنند، ۱۵ روز است.

ایرنا

دعوای آمریکا با چین باعث اختلاف بین کشورهای اروپایی شده است

به نوشته خبرگزاری فرانسه، نزاع آمریکا با چین بر سر شیوع «کووید-۱۹» باعث ایجاد اختلاف بین کشورهای اروپایی در سازمان ملل برای فراخوان‌آتش‌بس در برخی مناطق درگیری شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, استونی, المان, امریکا, تونس, جهان, چین, سازمان ملل, فرانسه

پارلمان اروپا خواهان لغو تحریم‌ها شد

اعضای پارلمان اروپا با  ابزار نگرانی از تأثیر تحریم‌ها بر مقابله کشورها با «کووید-۱۹» خواستار تعلیق موقت تحریم‌ها علیه کوبا، ایران، لیبی، سوریه، کره شمالی، ونزوئلا و سایر کشورهای آسیب دیده شدند.

ادامه

اتحادیه اروپا, ایران, تحریم, جهان, خبر, سازمان ملل, سوریه, کره شمالی, کوبا, لیبی, ونزوئلا

دور خیز اروپا و چین برای کنار زدن آمریکا از معادلات بین‌المللی

با توجه به سیاست‌های یکجانبه آمریکا در سال‌های اخیر، اختلافات در دو سوی آتلانتیک موجب شده اتحادیه اروپا کاهش مناسبات با آمریکا و رویکرد به چین را در دستور کار خود قرار دهد.

ادامه

المان, جهان, چین, خبر, سیاست جهانی, شرق آسیا

تولید واکسن کرونا؛ عرصه منفعت‌طلبی سیاسی آمریکا و بازی با جان انسان‌ها

در حالی که واکسن همواره سلاحی قدرتمند برای انسان جهت شکست ویروس قلمداد شده است، سیاست‌بازان آمریکایی نیاز مردم جهان را که چشم‌انتظار دسترسی به واکسن علیه ویروس کرونا هستند نادیده می‌گیرند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا