استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چاینا دیلی: لفاظی‌های ترامپ و پامپئو تنها به متحد شدن مردم چین منتهی می‌شود

یک نشریه چینی با انتقاد از لفاظی‌های دولتمردان آمریکا نوشت که این کشور هرگز نگران خروج از توافق‌های بین‌المللی چون برجام و حمله پهپادی به مسلمانان نیست.

 

به گزارش فارس، خبرنگار نشریه «چاینا دلیلی» روز یکشنبه در پاسخ به تهدیدهای دولتمردان آمریکا علیه کشورش گفت، لفاظی‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور و «مایک پامپئو» وزیر خارجه تنها به متحد شدن اقشار مختلف چین منتهی می‌شود.

 

«چین ویهوا» خبرنگار «چاینا دیلی» در رشته توییتی نوشت، حملات پامپئو علیه چین در توییتر و لفاظی‌های نژادپرستانه ترامپ و اعمال محدودیت بر شرکت‌های چینی به اتحاد بیش از یک و چهار میلیارد نفر جمعیت چین بیش از هر زمان دیگری کمک می‌کند، هرچه آنها این مسیر را ادامه دهند، اتحاد چینی‌ها بیشتر می‌شود.

 

این روزنامه نگار چینی در ادامه توییت خود خطاب به دولتمردان آمریکا خاطر نشان ساخت که آنها نگران ۱۵۰ هزار کشته ناشی از کرونا در ایالات متحده، تحریم‌ها علیه کوبا و سوریه که منجر به سوء تغذیه زنان و کودکان این کشورها شده، حمله به سازمان جهانی بهداشت، خروج از توافق پاریس، یونسکو، برجام و حملات پهپادهای خود علیه مسلمانان نیستند.

 

وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه از اعمال محدودیت علیه تعدادی از شرکت‌های نرم‌افزاری چین در آمریکا خبر داد. وی که با شبکه خبری «فاکس‌نیوز» مصاحبه می‌کرد، گفت: «طی روزهای آتی اقدامی توسط آمریکا علیه شرکت‌های نرم‌افزازی چین که تهدیدهایی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌آیند اتخاذ خواهد شد.»

 

مقامات آمریکایی طی روزهای اخیر حملات گسترده‌ای را علیه اپلیکیشن چینی اشتراک ویدئو با نام تیک تاک (TIKTOK) آغاز کرده‌اند. آنها طی ماه‌های اخیر مواضع سرسختانه‌ای علیه چین اتخاذ کرده‌اند. رئیس جمهور آمریکا بارها در سخنرانی‌های خود ویروس کووید-۱۹ را ویروس چینی توصیف کرده و گفته که چین می‌بایست جلوی شیوع این ویروس را می‌گرفت.

 

وزیر خارجه آمریکا در زمینه توافق جامع اقتصادی میان چین و ایران هشدار داد.

 

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز یک شنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز با تاکید بر اینکه واشنگتن به زودی علیه شرکت‌های نرم افزاری چینی اقداماتی اتخاذ خواهد کرد به پکن در زمینه توافق تجاری با ایران هشدار داد.

 

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که دونالد ترامپ طی روزهای آینده علیه شرکت‌های چینی و شرکتهایی که حکومت چین را مستقیما از نظر اطلاعاتی تغذیه می‌کنند تحت عنوان خطرات امنیت ملی این کشور اقداماتی اتخاذ خواهد کرد. وی در این زمینه جرئیات بیشتری ارائه نکرد.

 

مقامات آمریکایی طی روزهای اخیر حملات گسترده‌ای را علیه اپلیکیشن چینی اشتراک ویدئو با نام تیک تاک (TIKTOK) آغاز کرده‌اند.

 

پامپئو به فاکس‌نیوز گفت: «طی روزهای آتی اقدامی توسط آمریکا علیه شرکت‌های نرم‌افزازی چین که تهدیدهایی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌آیند اتخاذ خواهد شد.»

 

وی درباره روابط چین با ایران نیز گزارش‌ها درباره نزدیکی پکن و تهران برای امضای یک توافق اقتصادی ۴۰۰ میلیارد دلاری و توافق امنیتی را محکوم کرد.

 

وی اضافه کرد، تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر شرکت‌های چینی نیز دلالت میکند و مدعی شد که دستیابی ایران به پول و سلاح خطراتی برای منطقه در پی خواهد داشت.

 

پامپئو در ادامه ادعاهای خود گفت: من فکر می‌کنم کشورها در خاورمیانه باید این را ببینند که ورود چین به ایران باعث بی‌ثباتی منطقه خواهد شد.

 

استفان بیگن مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا هم چهارشنبه گذشته گفته بود دولت این کشور توافق همکاری ایران و چین را به دقت رصد می‌کند.

 

قرار است در قالب این توافق که هنوز نهایی نشده است، چین طی ۲۵ سال ۴۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کلیدی از جمله زیرساخت و حوزه انرژی ایران انجام دهد که تقریبا تلاش‌های آمریکا برای محاصره کردن اقتصاد ایران را خنثی خواهد کرد.

عطوان: ۶ گام استراتژیک چین برای پایان‌دادن به سلطه دلار آمریکایی در جهان

یک تحلیلگر عرب در تحلیلی نوشت که چین به‌عنوان مهم‌ترین رقیب اقتصادی آمریکا برای فروپاشی ارزش دلار آمریکا ۶ روش‌ استراتژیک را اتخاذ کرده است.

ادامه

اسیا, افریقا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایران, ترکیه, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, مقاله, هندوستان, یوگوسلاوی

جنگ سرد آمریکا و چین

نمی‌توان بهبود رویکرد امریکا در قبال چین را پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آن کشور انتظار داشت، زیرا حتی با پیروزی بایدن، اهداف و تمایلات بنیادین امریکا در قبال چین چندان دچار تغییر نخواهد شد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, ایدئولوژیک, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, سیاسی, شرق آسیا, کمونیسم, مقاله

وانگ یی؛ چنانچه توطئه‌های امریکا مجال جولان پیدا کند، کل آینده بشریت در معرض خطر قرار می‌گیرد

وزیر امور خارجه و مشاور دولت چین گفت، از آنجا که آمریکا به شدت گستاخ و غیرمنطقی شده، پکن پاسخی قاطع و منطقی به اقدامات آمریکا خواهد داد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, سازمان بهداشت جهانی, سیاست جهانی, فرانسه