روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

چاینا دیلی؛ امریکا به دنبال استعمار تجارت جهانی است/ هشدار شرکت‌های فناوری چین به آمریکا

شرکت های فناوری چین با انتشار بیانیه‌ای به آمریکا به دلیل تحریم‌های اخیر این کشور علیه ۲۸ شرکت امنیتی و فناوری چینی هشدار دادند.

 

این شرکت‌ها روز چهارشنبه در این بیانیه که تارنمای «یی سی» چین منتشر شده آورده‌اند تحریم‌هایی که به بهانه تضییع حقوق بشر علیه شرکت های چینی و نهادهای امنیتی و فناوری این کشور در نظر گرفته شده است، اقتصاد جهان و آمریکا را تحت تاثیرات منفی قرار می‌دهد.

 

این بیانیه دستاویز قراردادن مسایل حقوق بشری برای تحریم چین از سوی آمریکا را تقبیح کرده و آورده است چنین تلاش هایی نه فقط سودی برای آمریکا ندارد بلکه روابط تجاری و فنی دو کشور را هم مخدوش می‌کند.

 

در بیانیه تاکید شده است شرکت‌های فناوری چین به فعالیت‌های خود در بازار بزرگ بین‌المللی ادامه می‌دهند اما قرار‌دادن نام آنها در فهرست سیاه آمریکا برای آن کشور بار منفی خواهد داشت.

 

این شرکت‌ها با تصمیم آمریکا بشدت مخالفت و خاطر نشان کرده‌اند بسیاری از تامین‌کنندگان و عرضه کنندگان محصولات فنی آمریکا با طرف‌های چینی در تعامل هستند و این تحریم‌ها برای آنها زیانبار خواهد بود.

 

همزمان با این بیانیه روزنامه چاینا دیلی چین در مقاله‌ای از آمریکا انتقاد کرده و نوشته است این کشور به دنبال استعمار تجارت جهانی است.

 

این نشریه تاکید می‌کند بسیاری از شرکت‌های فنی چین پیشرو کشورهای دیگر در دنیا هستند و در بازارهای دنیا از جمله آمریکا بر اساس مقررات و با احترام به قانون فعالیت می‌کنند اما واشنگتن به هر بهانه‌ای آنها را مورد هجمه قرار می‌دهد و تحریم می‌کند.

 

روزنامه با اشاره به اینکه اقدامات آمریکا به اقتصاد آن کشور نیز بشدت لطمه خواهد زد، می‌افزاید: آمریکا به بهانه آزادی و حقوق بشر و دمکراسی به دنبال پیشبرد برنامه های استعماری خود بر نظام تجارت جهانی است.

 

نشریه چینی نوشت آمریکا بهتر است حقایق منطقه سین کیانگ که به بهانه آن شرکت‌های چینی را تحریم کرده است، درک کند اقتصاد این منطقه تحت رهبری چین ۲۵۰ برابر رشد کرده و بزرگتر شده است و اعتقادات مذهبی مردم این منطقه نیز مورد احترام است.

 

چاینا دیلی تصریح کرده است ظاهرا آمریکا نمی‌خواهد این حقایق را درست ببیند و تنها اقدام دولت آن کشور این است که به هر شکلی از رشد پایدار قوی اقتصادی چین جلوگیری کند.

ایرنا

آمریکا ۲۸شرکت چینی دیگر را در لیست سیاه خود قرار داد

روز سه‌شنبه، آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر در شین‌جیانگ چین، ۲۸ شرکت تکنولوژی چینی را از خرید کالاهای ساخت آمریکا منع کرد تا ۲ روز مانده به آغاز دور بعدی مذاکرات تجاری، جنگ تجاری را تشدید کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

چین و سیاست نزدیکی به اوکراین

چین با هدف تکمیل پازل راه ابریشم جدید، توسعه بازرگانی و نوسازی زیرساخت‌های اوکراین را در دستور کار قرارداده است که البته این سیاست، با ملاحظاتی در ارتباط با اروپا و روسیه همراه خواهد بود.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, اوکراین, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, قزاقستان, گرجستان, مقاله

رهبری کره‌شمالی به شی جینپینگ؛ دوستی شکست‌ناپذیر دو کشور در مسیر اجرای سوسیالیسم جاودان است

رئیس‌جمهوری چین به ارتقای بلندمدت، ثابت و مناسب روابط با کره‌شمالی در هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین دو کشور متعهد شده است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, سوئد, شرق آسیا, کره شمالی