شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

رییس جمهور چین می‌گوید: ماهیت روابط چین و آمریکا نه تنها بر رفاه مردم هر دو کشور، بلکه بر آینده بشریت نیز تأثیرگذار است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رییس جمهور چین بر اهمیت روابط پکن و واشنگتن تاکید کرد. «شی جین پینگ» رییس جمهور چین روز چهارشنبه در دیدار با تجار ... شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جهان, چین, شرق آسیا, صلح, گزارش, همزیستی مسالمت آمیز

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

پیونگ‌یانگ اعلام کرد که عقب‌نشینی‌های یک‌جانبه را نمی‌پذیرد

به گزارش روسیا الیوم، «کیم کی گوان» معاون وزیر خارجه کره‌شمالی امروز گفت که از این به بعد اهمیتی به مذاکرات با آمریکا نخواهیم داد و اگر این گفت‌وگوها ما را به بن‌بست بکشد و از ما خواسته شود به صورت یک‌جانبه برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذاریم، مجبور خواهیم بود که در پذیرش برگزاری دیدار سران کره‌شمالی و آمریکا تجدیدنظر کنیم.

 

وی افزود: «اگر دولت آمریکا خواستار آن است که با جدیت و با هدف بهبود روابط میان دو کشور در مذاکرات حاضر شود، آماده اجابت این دعوت هستیم».

 

پیونگ‌یانگ همچنین تاکید کرد این‌که واشنگتن گمان کند تمایل کره‌شمالی برای گفت‌وگو در نتیجه تحریم‌ها و فشارها و نه اراده این کشور است، دچار اشتباه بزرگی شده است.

 

در واکنش به اظهارات بولتون: تحمیل سرنوشت لیبی و عراق بر کشور کره شمالی ممکن نیست

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که این کشور درصورت پافشاری آمریکا به کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای در نشست با ترامپ تجدید نظر خواهد کرد. پیونگ‌یانگ اعلام کرد که هرگز برنامه هسته‌ای خود را در مقابل تجارت اقتصادی با آمریکا کنار نخواهد گذاشت.

 

کیم گیو گوان، معاون وزیر خارجه کره شمالی امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای مطبوعاتی به‌صورت مشخص جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا را هدف انتقاد قرار داد.

 

در بخشی از این بیانیه آمده است: نشست آتی آمریکا ــ کره شمالی قدمی بزرگ به‌سمت تنش‌زدایی در شبه‌جزیره کره و ساخت آینده‌ای بزرگ خواهد شد. اما پیش از نشست آمریکا ــ کره شمالی اظهارات لجام‌گسیخته‌ای در آمریکا مطرح می‌شود که باعث تحریک طرف دیگر مذاکره می‌شود و من کاملاً ناامید شده‌ام که این (اظهارات) نشانه رفتاری کاملاً ناعادلانه است.

 

مقامات عالی‌رتبه کاخ سفید و وزارت خارجه ازجمله بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ادعاهایی را درباره شیوه خلع سلاحی همانند لیبی (کامل، قابل راستی‌آزمایی و برگشت‌ناپذیر) با قابلیت خارج کردن تسلیحات هسته‌ای، موشکها و تسلیحات بیوشیمیایی مطرح کرده‌اند و در مورد فرمول برچیدن تسلیحات هسته‌ای به‌عنوان قدم اول و حرکت متقابل (آمریکا) پس از آن صحبت کرده‌اند.

 

به‌گفته معاون وزیر خارجه کره شمالی این اظهارات نشان‌دهنده تمایل طرف آمریکایی برای انجام مذاکره نیست بلکه نشانه حرکت شیطانی برای تحمیل سرنوشت لیبی و عراق بر کشور کره شمالی است؛ کشورهایی که در نهایت به‌دلیل تسلیم در برابر قدرتهایی بزرگ سرنگون شدند.

 

در ادامه این بیانیه آمده اگر دولت ترامپ از گذشته درس نگیرد و به توصیه‌های بولتون درباره روش خلع سلاح گوش کند، آینده روابط آمریکا ــ کره کاملاً مشخص است.

 

این بیانیه تأکید می‌کند: ما تا کنون تمایل خود برای خلع سلاح شبه‌جزیره کره را نشان داده‌ایم و بارها مشخصاً اعلام کرده‌ایم که پیش‌شرط خلع سلاح پایان سیاست خصمانه علیه کره شمالی و تهدیدات هسته‌ای و باج‌خواهی آمریکاست. اما اکنون آمریکا راهکارهای روشنفکرانه کره شمالی را نشانه ضعف ما تلقی کرده و طوری مسائل را نشان می‌دهد که گویا این (نشست) نتیجه تحریم‌ها و فشار است.

 

طبق این بیانیه “آمریکا طوری تبلیغ می‌کند که گویا در صورت کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای از طرف ما این کشور امتیازات اقتصادی در اختیارمان قرار می‌دهد. اما ما هیچ‌وقت منتظر حمایت اقتصادی آمریکا برای بازسازیهای اقتصادی نبوده‌ایم و در آینده نیز هرگز چنین توافقی انجام نخواهیم داد”.

 

به‌گفته معاون وزیر خارجه کره شمالی باور این مسئله که دولت فعلی آمریکا متفاوت از دولت قبلی این کشور است، یک طنز مسخره است زیرا این دولت نیز به سیاست تاریخ مصرف گذشته در قبال کره شمالی پایبند است.

 

این بیانیه پس از آن منتشر شد که جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: اگر کره شمالی واقعاً می‌خواهد به وعده‌اش درباره متوقف کردن آزمایش‌های هسته‌ای عمل کند، باید تسلیحات هسته‌ای این کشور به‌طور کامل برچیده شده و این تسلیحات به شرق ایالت تنسی منتقل شود، جایی که وزارت انرژی آمریکا یک آزمایشگاه ملی و یک مجتمع تسلیحات هسته‌ای در اختیار دارد.

 

همچنین دیشب کره شمالی مذاکرات سطح‌بالای چهارشنبه را به‌دلیل رزمایش کره جنوبی ــ آمریکا لغو کرد.

ایلنا، تسنیم

خلبان چینی هواپیما را معجزه آسا بر زمین نشاند

یک خلبان چینی در ارتفاع ۱۰ هزار متری سطح زمین و در حالی که شیشه جلو کابین خلبان کاملاً از جا در آمده بود توانست هواپیما را به سلامت به زمین بنشاند و همه مسافران را نجات دهد.   به گزارش ایرنا از رادیو بین المللی چین، شیشه کابین خلبان هواپیمای شماره ۳u8633 پروزا روز ... خلبان چینی هواپیما را معجزه آسا بر زمین نشاند

ادامه

جهان, چین, خبر

کره شمالی مذاکرات برنامه‌ریزی شده امروز با کره‌ جنوبی را لغو کرد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز گزارش دادند: این مانور ما را هدف گرفته است. این مانور نقض آشکار و شرم‌آور اعلامیه پان مون جوم است و یک تحریک نظامی تعمدی برای مقابله با تحولات سیاسی در شبه جزیره کره محسوب می‌شود.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

برنامه جهانی غذا: هیچ نشانه‌ای از قحطی در کره شمالی نیست

مدیر اجرایی “برنامه جهانی غذا” به همراه مقامات دولتی دو روز را در پیونگ یانگ سپری کرده و دو روز دیگر را به بازدید از شهرهای دور افتاده در کره شمالی گذراند.   به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیوید بیسلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا به کره شمالی سفر کرده و بر نحوه توزیع مواد غذایی ... برنامه جهانی غذا: هیچ نشانه‌ای از قحطی در کره شمالی نیست

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, کره شمالی

آماده‌سازی موشک‌های هسته‌ای چین، قدرت نمایی پکن در برابر آمریکا

چین اعلام کرد موشک‌های اتمی خود را به خدمت گرفته و برای زمان لازم در خصوص حمله هسته‌ای، آنها را آرایش داده است اقدامی که تحلیلگران از آن به عنوان تلاش پکن برای نشان دادن بازوی قدرتمند خود در زمینه اتمی به ترامپ یاد می‌کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا