هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

پیش‌بینی هاآرتص درباره شکست آمریکا در کنفرانس ضدایرانی لهستان

روزنامه هاآرتص روز جمعه در مقاله‌ای به بررسی ابعاد مختلف کنفرانسی ضدایرانی پرداخت که ایالات متحده قصد دارد ماه آینده در ورشو برگزار کند.

 

“زوی بارعل” نویسنده این مقاله پیش‌بینی کرد که هدف آمریکا برای ایجاد “ناتوی عربی” در این کنفرانس، به شکست خواهد انجامید.

 

وی با اشاره به عدم ثبات در تصمیم های ترامپ و ذکر این نکته که کشورهای عربی “سیاست های زیگزاگی” دولت آمریکا را فراموش نکرده‌اند، نوشت: «معلوم نیست این کنفرانس به دنبال چه چیزی است.»

 

بر اساس این تحلیل، حتی تصور این موضوع که آمریکا در این اجلاس بتواند کشورهای عربی مخالف ایران را به انجام اقدامات عملی علیه تهران مجاب کند، سخت است.

 

بارعل نوشت حتی در صورت وقوع جنگ با ایران هم، هر کدام از کشورهای عربی اولویت های مختص به خود را داشته و با آمریکا همسو نیستند.

 

در این یادداشت آمده است که اسرائیل از برگزاری اجلاس ضدایرانی ورشو خشنود خواهد شد، چرا که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل این شانس را خواهد داشت تا در حال دست دادن با رهبران عربی چند تا عکس بگیرد و بیاینه ضدایرانی در پایان این اجلاس نیز نوعی “پاداش” برای وی به حساب خواهد آمد.

 

وی در ادامه نوشت نمودار جریان سیاست های آمریکا علیه ایران در خاورمیانه اینگونه حکم می کند که واشنگتن باید نخست میان کشورهای عربی صلح و آشتی برقرار کند، سپس عراق را مجاب کند تا روابطش با ایران را کاهش دهد، پس از آن لبنان را مجبور کند تا در مشارکت حزب الله در دولت تجدید نظر کند، راهی برای پایان دادن جنگ در یمن بیابد، و در نهایت ترکیه را مجبور کند تا اتحاد خود با ایران را پایان دهد، “در حالی که ثابت شده است که هر کدام از این موارد غیر ممکن است.”

 

این مقاله نوشت از قرار معلوم آمریکا برای دستیابی به تمام اهداف فوق مجبور خواهد بود تا تمامی رهبران کشورهای عربی را عوض کند.

 

بارعل در نهایت به اطلاعات سطحی دونالد ترامپ درباره دنیای سیاست اشاره کرده و نوشت: «در دسامبر سال ۲۰۱۸، شش ماه پس از آنکه ترامپ رکس تیلرسون وزیر خارجه سابق آمریکا را اخراج کرد، تیلرسون گفت که رئیس جمهور خواندن را دوست ندارد، گزارش های اجمالی را مطالعه نمی‌کند، و دوست ندارد که وارد جزئیات بسیاری از مسائل شود.»

 

پیش از این، وال استریت ژورنال گزارش داده بود که تلاش‌های دولت آمریکا برای همراه کردن کشورهای اروپایی با کارزار فشار علیه ایران به بن‌بست خورده و منابع آگاه می‌گویند کشورهای عضو اتحادیه اروپا از شرکت در نشستی که واشنگتن قرار است علیه ایران در ورشو برگزار کند، خودداری خواهند کرد.

تسنیم

لاوروف از برگزاری نشست ضد ایرانی در ورشو ابراز تاسف کرد

وزیر امور خارجه روسیه با ابراز تاسف از برگزاری نشست ضد ایرانی آمریکا در ورشو پایتخت لهستان اعلام کرد: این نشست برای پیشبرد اقدامات به منظور بازداشتن ایران برگزار می‌شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اذربایجان, اسراییل, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین

۳۰۰۰ فعال ضدجنگ از اروپا خواستند نشست ضدایرانی را بایکوت کند

بعد از ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره حضور بیش از ۷۰ کشور مختلف در نشست ضد ایرانی در لهستان، جمعی از فعالان ضدجنگ در آمریکا و دیگر کشورها با امضای طوماری از کشورهای اروپایی خواستند در این نشست، شرکت نکنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, بیانیه, جهان, خاورمیانه, خبر, لهستان

پایگاه اسرائیلی دبکا: سفر منطقه‌ای پمپئو شکست خورده است

یک پایگاه اطلاع‌رسانی اسرائیلی از کوتاه‌شدن سفر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه بعد از شکست تلاش‌هایش برای متقاعد کردن کشورهای عربی به منظور همسویی با سیاست‌های ضد ایرانی واشنگتن خبر داد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

درخواست کاخ سفید از پنتاگون برای ارائه گزینه نظامی علیه ایران

به نقل از سی ان بی سی، طبق گزارش منتشر شده از طرف وال استریت ژورنال و به نقل از مقامات فعلی و سابق آمریکایی کاخ سفید در ماه سپتامبر گذشته از کاخ سفید درخواست کرده تا گزینه‌هایی را برای اقدام نظامی علیه ایران ارائه دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق