بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

پیش‌بینی بانک جهانی از رشد ۸ درصدی اقتصاد چین در سال ۲۰۲۱

خبرگزاری «آناتولی» با استناد به گزارش بانک جهانی، از رشد تقریبا ۸ درصدی چین در سال ۲۰۲۱ میلادی خبر داد.

 

بانک جهانی روز گذشته چهارشنبه ۲۳ دسامبر/۳ دی ماه، با انتشار گزارشی پیش بینی کرد که اقتصاد چین در سال ۲۰۲۱ میلادی و با وجود پاندمی کووید-۱۹، ۷.۹ درصد رشد خواهد داشت.

 

بانک جهانی با انتشار گزارشی با عنوان «از احیا تا تعادل مجدد»، تاکید کرد که پکن در عین حال باید از هر گونه انقباض قابل توجه در سیاست‌گذاری های مالی خود در سال آتی میلادی خودداری کند تا روند بهبود و احیای اقتصاد خود در دوره پسا پاندمی کرونا را حفظ کند.

 

«مارتین رایزر» مدیر بخش چین بانک جهانی در این باره تاکید کرده است که: محیط جهانی تا حد بسیار زیادی همچنان نامعلوم و بلاتکلیف است و این روند نیازمند یک چارچوب سیاست گذاری سازگار با شرایط است؛ یک سیاستگذاری نابهنگام و یا تشدید سیاستگذاری های مالی می‌تواند مسیر احیای اقتصاد را از خط خارج کند.

 

رایزر افزود: صرف‌نظر کردن از حمایت های مالی باید به تدریج پیش رود اما تمرکز در این بین باید از زیرساخت‌های معمول به سمت هزینه‌های به مراتب اجتماعی‌تر و سرمایه‌گذاری‌های سبز و سازگار با محیط زیست تغییر پیدا کند.

 

در این گزارش پیش‌بینی شده است که رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال مالی آتی با توجه به اینکه هزینه‌های مصرف کننده و اطمینان در عرصه سرمایه‌گذاری‌های تجاری باعث تقویت سود شرکت‌ها، شرایط بازار کار و درآمدها می‌شود، افزایش پیدا خواهد کرد.

 

پکن اقدامات محرک متنوعی از جمله صدور سهام ویژه خزانه، نرخ وام کمتر و معافیت‌های مالیاتی را با هدف احیای اقتصاد دومین اقتصاد بزرگ جهان از آثار ناشی از همه گیری کرونا ارائه کرده است.

 

تازه ترین به روز رسانی‌های اقتصادی در ارتباط با چین حاکی از آن است که این کشور سریع تر از روند مورد انتظار مسیر احیا و عادی‌سازی شرایط را طی کرده است که این روند با کمک یک استراتژی کارآمد کنترل کننده پاندمی، اقدامات قاطعانه در عرصه سیاست‌گذاری و صادرات زیاد و پر تحرک این کشور همراهی شده است.

 

بر این اساس، اعتماد مصرف کننده و تجارت در چین روندی رو به رشد داشته و شرایط بازار کار در این کشور تقویت شده است؛ داده‌های گمرکی دولت چین حاکی از آن است که صادرات این کشور رو به افزایش و در حال رکورد زنی سطح صادارت ثبت شده در ماه گذشته است.

 

بانک جهانی همچنین به مقامات چین تاکید کرده است که اصلاحات ساختاری و بازار محور را در پیش بگیرند.

 

بر اساس این گزارش، چین اولین کشور جهان بوده است که گزارش احیای اقتصاد خود از آثار پاندمی کووید-۱۹ را منتشر کرد؛ چین در برابر ویروس کرونا اعلام پیروزی کرده و شرایط زندگی عادی در این کشور از سر گرفته شده است.

لاوروف: کشورهای اروپایی هم به فکر خارج شدن از هرگونه وابستگی به دلار افتاده‌اند

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد علاوه بر کشورهای موجود در فهرست تحریمی آمریکا، طرف‌های دیگر از جمله کشورهای اروپایی هم در پی کاهش وابستگی خود به دلار هستند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه

روابط گرم چین و روسیه دربرابر یکجانبه گرایی واشنگتن

در حالی که به علت یکجانبه گرایی های دولت آمریکا روابط واشنگتن با چین سردتر از هر زمانی است چین و روسیه گرمترین سال‌های مناسبات دوجانبه را تجربه می‌کنند پیامی آشکار از سوی دو کشور برای آن‌هایی است که در آمریکا کماکان چین را یک تهدید می‌پندارند.

ادامه

اسیای مرکزی, اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, ژاپن, سوریه, هندوستان

تقلای آمریکا برای متوقف کردن پروژه روسی «نورد استریم ۲»

چند مقام دولت فعلی آمریکا گفته‌اند آمریکا قصد دارد در هفته‌های آتی به منظور جلوگیری از پیشرفت پروژه انتقال گاز «نورد استریم۲»، تحریم‌های جدیدی را علیه آن اعمال کند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه

ساختارهای حاکمیت مطلق ولایت فقیه، سدِ راه دفاع از حاکمیت ملی و دگرگونی‌های بنیادین

روز چهارشنبه هفته گذشته، ۲۶ آذرماه ۹۹، علی خامنه‌ای به بهانه دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی (با حضور فرمانده سپاه، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، و خانوادۀ سلیمانی) به مسئله‌هایی تأمل‌برانگیز اشاره کرد. رژیم ولایی با بحران‌های چند وجهی داخلی و خارجی روبرو است و مشخص است که سران “نظام” و ... ساختارهای حاکمیت مطلق ولایت فقیه، سدِ راه دفاع از حاکمیت ملی و دگرگونی‌های بنیادین

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, حقوق بشر, سیاسی, مقاله