چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

پیشنهاد کره شمالی؛ توقف آزمایش هسته‌ای و موشکی در ازای لغو تحریم‌ها

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، «ری یانگ هو» وزیر امور خارجه کره شمالی روز پنج شنبه پس از نشست ناموفق «ترامپ- کیم» تصریح کرد که دولت پیونگ یانگ در این نشست دوجانبه یک «پیشنهاد واقع گرایانه» مبتنی بر توقف آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود در اِزای لغو بخشی از تحریم‌ها ارائه کرد.

 

به گفته این دیپلمات بلندپایه کره شمالی، پیونگ یانگ در پیشنهاد مطروحه خود خواستار لغو بخشی از تحریم‌هایی شده بود که «وضعیت اقتصادی این کشور و امکان معاش مردم کره شمالی را با اختلال مواجه می سازد»؛ به ویژه تحریم‌هایی که طی پنج قطعنامه سازمان ملل و در بازه زمانی سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به تصویب رسیده اند.

 

گفتنی است که در مجموع ۱۱ قطعنامه تحریمی علیه کره شمالی به تصویب رسیده است.

 

وزیر خارجه کره شمالی در ادامه گفت که این کشور در ازای لغو بخشی از تحریم‌ها از سوی آمریکا، تأسیسات فرآوری پلاتونیوم و اورانیوم خود و همچنین مرکز تحقیقات علمی هسته ای «یانگ بیون» را در حضور کارشناسان آمریکایی بطور دائم تعطیل می‌نماید. با این حال وی افزود که «آمریکا آماده پذیرش این پیشنهاد از طرف کره شمالی نبود».

 

این مقام بلندپایه دولت کره شمالی همچنین گفت که واشنگتن خواستار «یک اقدام مضاعف» و فراتر از برچیده شدن مرکز هسته‌ای یانگ بیون شده؛ خواسته‌ای که از نظر مقامات پیونگ یانگ زیاده از حد و غیرقابل قبول بوده است.

 

دولت کره شمالی همچنین تضمین‌های کتبی برای توقف دائم آزمایشهای هسته‌ای و موشکی دوربرد خود پیشنهاد داده است.

 

وزیر خارجه کره شمالی توضیح داد که پیونگ یانگ خواستار لغو تحریم‌ها شده، زیرا مقامات این کشور احتمال می‌دهند که آمریکا هنوز آماده ارائه تضمین‌های امنیتی نیست.

 

وی در این‌باره گفت: «با آنکه آمریکا پیشنهاد مذاکرات مجدد در آینده را می‌دهد، پیشنهاد ما [کره شمالی] هرگز تغییر نخواهد کرد».

 

از سوی دیگر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بعد از دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی که روز پنج شنبه در هانوی-پایتخت ویتنام انجام شد؛ در کنفرانسی خبری گفت: «اوقات بسیار سازنده‌ای را داشتیم اما به این نتیجه رسیدیم که (در شرایط فعلی) امضای هرگونه توافقی درست نیست».

 

وی ادامه داد: «کیم جونگ اون یک شخصیت ویژه است و رابطه ما نیز بسیار قوی است».

 

با این حال ترامپ گفت: «اما به دلیل عدم توافق درباره تحریم‎ها، از مذاکره فاصله گرفتیم».

 

وی افزود: «آنها خواستار لغو کامل تحریم‎ها بودند و ما چنین امری را نمی‌پذیرفتیم».

 

ترامپ همچنین گفت که «کیم جونگ اون تصور خاصی از خلع‎سلاح هسته‎ای دارد که دقیقاً منطبق با نظر آمریکا نیست؛ حال آنکه در مقایسه با گذشته، دیدگاه‎‎ها به مراتب به یکدیگر نزدیک‎تر شده است».

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا مذاکره روز پنج شنبه بنا به تصمیم وی خاتمه یافت؛ پاسخ داد: «نمی‎خواهم بگویم که این ناشی از تصمیم من بود؛ اما ما به رابطه (دوجانبه) ادامه می‎دهیم».

 

وی همچنین مدعی شد که اگرچه برای امضای توافق اشتیاق داشته، اما بهتر است به جای عجله، کار درست را انجام داد.

 

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر تأکید کرد که کیم جونگ اون با تعطیلی سایت هسته‎ای «یونگ بیون» به شرط لغو کامل تحریم‎ها موافقت کرده؛ حال آنکه این مسئله به مذاق وی خوش نیامده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که دیدار آتی با کیم جونگ اون چه زمان خواهد بود؛ گفت: «احتمالاً به زودی، نباید زمان خیلی دوری باشد».

مهر

چین‌هراسی آمریکا در آسیای مرکزی؛ کمپین‌های سیاسی با مقاصد اقتصادی

کارشناس سیاسی روس گفت: آمریکا طی ماه‌های اخیر با استفاده از فضاسازی رسانه‌ای در منطقه، به احساسات ضد چینی در آسیای مرکزی دامن زده است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, پاکستان, تاجیکستان, جهان, چین, شرق آسیا, قزاقستان

آسوشیتدپرس؛ ساکنان اوکیناوا به ساخت پایگاه هوایی آمریکا “نَه” گفتند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رأی منفی مردم اوکیناوا به این مساله، فشاری مضاعف بر دولت ملی ژاپن برای تغییر موضعش است که می‌خواهد پایگاه نظامی آمریکا را جابجا کند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, ژاپن, شرق آسیا

هشدار خبرگزاری کره شمالی به مردم آمریکا در آستانه مذاکرات ترامپ و اون

رسانه دولتی کره شمالی امروز یکشنبه، گزارش داد که اگر نشست هسته‌ای ویتنام بدون نتیجه به پایان برسد، مردم آمریکا “هرگز از تهدیدهای امنیتی رها نمی‌شوند”.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره شمالی