مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

پیشروی ارتش سوریه در حماه و تثبیت مواضع در حومه «الرقه»

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای دفاع ملی عملیات جدیدی را در حومه السلمیه در شرق حماه و در تپه‌های «الهوائیات» برای آزادسازی این مناطق از اشغال تروریست‌های داعشی آغاز کردند.

 

یک منبع نظامی در این باره به تسنیم گفت: نیروهای ارتش به مستحکم کردن و تثبیت مواضع خود در محور «السلمیه-أثریا-الرصافه» پس از آزادسازی بخش‌های وسیعی در امتداد صحرا و نیز به عملیات خود علیه داعش در شرق السلمیه ادامه می‌دهند.

 

خبر دیگر اینکه ارتش سوریه مواضع خود در برخی نقاط و روستاهایی که اخیرا در حومه غربی الرقه آزاد کرده بود، تثبیت کرد. این محور یکی از محورهای مهم نبرد برای ارتش سوریه برای سیطره بر تمام صحرای سوریه به شمار می‌رود در حالی که خبرهایی از آمادگی ارتش برای آغاز عملیات نظامی به سمت شهر «السخنه» در حومه شمال شرقی حمص هم حکایت می‌کند که یکی از بزرگترین مراکز حضور تروریست‌های داعشی در صحرای سوریه به شمار می‌رود.

 

نیروهای ارتش سوریه طی ساعات اخیر حدود ۱۰ کیلومتر پیشروی کرده و به ۱۵ کیلومتری شهر السخنه رسیدند که حدود ۶۰ کیلومتر از مرزهای اداری استان دیرالزور فاصله دارد که این پیشروی، السخنه را به نقطه شروع عملیات این نیروها برای شکستن حلقه محاصره دیرالزور تبدیل خواهد کرد.

 

همزمان با پیشروی یگان‌های ارتش در حومه غربی الرقه، یگان‌های دیگری از سمت میدان آراک به سمت شمال شرقی تدمر با هدف سیطره بر ارتفاعات موجود در این منطقه پیشروی می‌کنند.

 

ارتش همچنین در محور دیگری به سمت دیرالزور پیشروی می‌کند و آن منطقه «ضلیعیات و حمیمه» است که حدود ۲۰ کیلومتر از مرزهای اداری استان فاصله دارد.

 

در تمام این محورها نبرد میان ارتش سوریه و تروریست‌های داعشی درعمق صحرا با وجود هوای بسیار گرم و وضعیت جغرافیایی دشوار و توفان‌های شن جریان دارد.

 

از سوی دیگر محمد عبدالسلام قیسون فرمانده نظامی باند تروریستی موسوم به لواء‌التوحید و ابوالقعقاع الادلبی سرکرده میدانی جبهه النصره در جریان درگیری داخلی با یکدیگر در شهرک تلبیسه در حومه شمالی حمص به هلاکت رسیدند.

 

در دیگر سو تروریست‌های احرارالشام با موشک گراد، شهر حمص را هدف قرار دادند که به زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر شد و خسارت‌های زیادی به منازل مردم وارد کرد.

 

خبر دیگر اینکه درگیری‌ها میان باندهای تروریستی جیش الاسلام، جبهه النصره و فیلق الرحمن در غوطه شرقی در حومه دمشق از سرگرفته شد که طی آن شماری از تروریست‌های این گروه‌ها کشته شدند،‌ این گروه‌ها یکدیگر را به خیانت متهم کرده‌اند.

 

این در حالی است که ارتش سوریه با هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها در محور عین ترما به جوبر به پیشروی در عمق مناطق تحت اشغال آنها ادامه می‌دهد.

تسنیم

بنغازی از دست تروریست‌های داعش آزاد شد

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال خلیفه حفتر فرمانده کل ارتش لیبی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بیان داشت تنها مین ها و بمب ها برای پاکسازی باقی مانده اند.   وی بیان داشت: “این آزادسازی را به مردم لیبیی تبریک می‌گویم و از نیروهای نظامی و کشورهای حامی همسایه، تشکرمی‌کنم”.   وی گفت: “بنغازی وارد یک ... بنغازی از دست تروریست‌های داعش آزاد شد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, لیبی

بمب افکن‌های قاره پیمای روسیه به داعش در سوریه حمله کردند

این حمله موشکی با استفاده از موشک های کروز پیشرفته Х-۱۰۱ از فاصله حدود هزار کیلومتری صورت گرفت. کنترل نشان داد که ضربات بطور دقیق به اهداف مورد نظر وارد شده است.   هواپیماهای استراتژیک موشک انداز توپولف۹۵ ام اس روسیه به مواضع تروریست ها داعشی در مرزبین استان های حماه و حمص سوریه حمله ... بمب افکن‌های قاره پیمای روسیه به داعش در سوریه حمله کردند

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

هشدار سوریه به آمریکا در باره حمله جدید به این کشور

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: تحولات میدانی اخیر در سوریه بهترین تحولات برای ما از آغاز بوده است.   به نقل از النشره، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: تحولات میدانی اخیر در سوریه بهترین تحولات برای ما از آغاز اتفاقات در کشور بوده است. ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانش در اقصی ... هشدار سوریه به آمریکا در باره حمله جدید به این کشور

ادامه

امریکا, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, سوریه

روسیه جنگنده‌های بیشتری در سوریه مستقر می‌کند

به گزارش روسیاالیوم، «دیمیتری مدودف» نخست‌وزیر روسیه روز گذشته –جمعه- پروتکل افزایش توان نیروی هوایی این کشور در سوریه را به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور تقدیم کرد.   پروتکل مذکور مربوط به استقرار یک یگان از نیروی هوایی روسیه در خاک سوریه می‌شود که در هجدهم ژانویه سال جاری میلادی به امضای طرفین ... روسیه جنگنده‌های بیشتری در سوریه مستقر می‌کند

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه