مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

پیشروی ارتش سوریه به سمت جولان اشغالی و گسترش دایره نفوذ بر استان‌های جنوبی

ارتش سوریه دایره کنترل خود را بر مناطق غربی درعا و در حومه استان قنیطره گسترش داده و یک روستا و ارتفاعات استراتژیک آنجا را آزاد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه به عملیات نظامی خود علیه پایگاه‌ها و مناطق استقرار گروه‌های شبه‌نظامی در حومه شمال غربی درعا واقع در مجاورت استان قنیطره ادامه می‌دهد.

 

یک منبع نظامی به این خبرگزاری گزارش داد، نیروهای سوریه دایره کنترل خود را با آزادسازی روستای المال و ارتفاعات این روستا گسترش دادند.

 

به گفته این منبع نظامی، یگان‌هایی از ارتش این کشور با همکاری نیروهای همپیمان خود عملیاتی نظامی را در حومه شمال غربی درعا آغاز کرده و پس از نابودی تعدادی از تروریست‌ها و مصادره و انهدام سلاح و تجهیزاتشان، کنترل ارتفاعات استراتژیک الحاره و روستاهای کفر شمس، ام العوسج، الطیحه و زمرین در حومه شمال غربی درعا را به دست گرفتند.

 

با کنترل ارتش سوریه بر ارتفاعات استراتژیک الحاره دستاورد مهمی برای پیشروی در جبهه قنیطره در مجاورت جولان اشغالی به دست آمده است.

 

همچنین ارتش کنترل روستای العالیه واقع در غرب شهر جاسم در حومه شمال غربی درعا را به دست گرفت.

 

همزمان با پیشروی ارتش سوریه در حومه قنیطره تعدادی از گروه‌های شبه‌نظامی به همراه خانواده‌هایشان مجبور به حرکت به سمت مرزهای جولان اشغالی شدند.

 

رسانه‌های عبری زبان نیز اعلام کردند: ارتش اسرائیل از این افراد خواسته است که به عقب بازگردند اما ده‌ها تن از آنها با تجمع در نزدیکی مرزهای سوریه با جولان اشغالی پرچم سفید در دست داشته و در فاصله ۲۰۰ متری حصار مرزی با اسرائیل توقف کرده‌اند.

 

نقاط سبز در نقشه تنها مناطقی هستند که همچنان در کنترل شورشیان سوری باقی مانده است

ایسنا

الکساندر دوگین: در صورت موفقیت کودتا، کُردهای شمال عراق آماده اشغال بخشی از ترکیه بودند

الکساندر دوگین فیلسوف و کارشناس سیاسی مشهور روسیه و «مغز متفکر» ولادیمیر پوتین که یک روز قبل از کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ به دولت ترکیه در مورد تحرکات ارتش ترکیه هشدار داده بود، به ارزیابی این کودتا در دومین سالگرد آن پرداخت.

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, عراق

نیروهای سوریه دموکراتیک برای مذاکره با دمشق آماده می‌شوند

به گزارش اسکای نیوز عربی، شورای سوریه دموکراتیک که شاخه سیاسی نیروهای سوریه دموکراتیک محسوب می‌شود، در شهر الطبقه در شمال سوریه کنفرانسی را با حضور حدود ۲۴۰ تن از جمله مسئولان کرد و نیز نمایندگانی از مخالفان سوریه از دیگر اقوام برگزار کرد.

ادامه

امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, سوریه