هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

پیشروی‌های چشمگیر ارتش سوریه در حومه ادلب

فرماندهی کل ارتش سوریه اعلام کرد: سربازان شجاع سوری در روزهای گذشته توانستند پس از نابودی شمار زیادی از تروریست‌ها و بستن مسیرهای امدارسانی آنها مجددا کنترل تعدادی از شهرستان‌ها، روستاها و شهرک‌ها از جمله “کفر نبل”، “کفر سجنه”، “شیخ مصطفی”، “جاس”، “معره حرمه”، “دیر سنبل”، “الدار کبیره” و “حزارین” را به دست بگیرند.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، نیروهای ارتش سوریه پیشروی خود در حومه جنوبی ادلب را ادامه دادند و توانستند شهرک کفرنبل را در میان بمباران زمینی و هوایی گسترده آزاد کنند. بدین ترتیب در کمتر از ۴۸ ساعت  بر ۱۹ روستا و شهرک مسلط شدند.

 

نیروهای ارتش سوریه در حال حاضر کنترل حدود نیمی از استان ادلب را که از دسامبر گذشته حمله گسترده‌ای با پشتیبانی هوایی روسیه در آنجا آغاز کردند در اختیار دارند.

 

پیشتر خبرگزاری اسپوتنیک نیز اعلام کرد، ارتش سوریه با تداوم پیشروی خود تحت پوشش هوایی گسترده روسیه و بعد از درگیری‌های شدید با تروریست‌های جبهه النصره و انصار التوحید و همپیمانان آنها در این منطقه توانست سیطره خود را بر شهرک استراتژیک “حاس” گسترش دهد.

 

به گفته این منبع،  تروریست‌ها بر شهرک استراتژیک حاس به عنوان اولین خط دفاعی شهرک استراتژیک کفرنبل تکیه دارند؛ چرا که دروازه شرقی شهرک کفر نبل بوده و در کمتر از دو کیلومتری آن واقع است.

 

یک منبع میدانی گفت، دهها تروریست در درگیری‌های حاس به هلاکت رسیدند و پیشروی ارتش به سمت شهر کفر نبل ادامه یافت.

 

شهرک کفر نبل از مهمترین مواضع گروه تروریستی جبهه النصره در منطقه جبل الزاویه است که با تسلط بر آن، درگیری ها مسیر جدیدی را در پیش گرفت.

 

از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، اعلام کرد که یگان‌های ارتش سوریه یک کاروان نظامی ترکیه در اطراف “جبل الزاویه” در شهر ادلب را هدف قرار دادند.

 

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: ارتش سوریه یک کاروان نظامی ترکیه را در اطراف “جبل الزاویه” در شهر ادلب هدف قرار داد و در جریان آن یک تانک ترکیه مورد هدف قرار گرفت و در آتش سوخت.

 

در همین راستا، رامی عبدالرحمان، رئیس دیده‌بان حقوق بشر سوریه امروز (چهارشنبه) خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش سوریه در حومه جنوبی ادلب پیشروی کردند و توانستند کنترل شهرک “حزارین” را به دست بگیرند. نیروهای ارتش سوریه همچنین موفق شدند پس از درگیری‌های خشونت‌بار با شورشیان به سمت محور جبل “شحشبو” پیشروی کنند و بر روستاهای “کوره”، “سحاب”، “دیر سنبل” و “ترملا” تسلط یابند.

 

از سوی دیگر، ارتش سوریه از تحقق پیشروی‌های میدانی “چشمگیر” در حومه جنوبی ادلب خبر داد.

 

در همین راستا، فرماندهی کل ارتش سوریه اعلام کرد: سربازان شجاع سوری در روزهای گذشته توانستند پس از نابودی شمار زیادی از تروریستها و بستن مسیرهای امدارسانی آنها مجددا کنترل تعدادی از شهرستانها، روستاها و شهرک‌ها از جمله “کفر نبل”، “کفر سجنه”، “شیخ مصطفی”، “جاس”، “معره حرمه”، “دیر سنبل”، “الدار کبیره” و “حزارین” را به دست بگیرند.

 

فرماندهی کل ارتش سوریه اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه دستاوردهای میدانی “چشمگیری‌” را در حومه جنوبی ادلب طی روزهای اخیر علیه نیروهای مسلح مورد حمایت ترکیه محقق کردند.

اتحادیه عرب خواستار استقرار نیروهای بین‌المللی در خاک فلسطین شد

اتحادیه عرب خواستار استقرار دوباره نیروهای حافظ صلح بین‌المللی در خاک فلسطین و به ویژه در شهر “الخلیل” واقع در کرانه باختری شد.

ادامه

اتحادیه عرب, اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

لوفیگارو؛ آمریکا و متحدانش دستکم در دو حادثه تنگه هرمز، دروغ‌هایی را به ایران نسبت داده‌اند

روزنامه فرانسوی لوفیگارو در گزارشی فاش کرد آمریکا و برخی متحدانش درباره دستکم دو حادثه در تنگه هرمز که به ایران نسبت داده شده است، دروغ پردازی کرده‌اند.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایتالیا, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, دانمارک, ژاپن, فرانسه