افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

پیشرفت در مذاکرات اتحادیه اروپا و بریتانیا بر سر برگزیت

مقامات اتحادیه اروپا و بریتانیا اعلام کرده‌اند که در مذاکرات دو طرف بر سر خروج بریتانیا از این اتحادیه “پیشرفت کافی” حاصل شده است. طبق توافق طرفین حقوق شهروندان اتحادیه اروپا در بریتانیا حفظ خواهد شد.

 

پیشرفت اولیه که در مذاکرات اتحادیه اروپا و بریتانیا بر سر “برگزیت” به دست آمده است، راه را برای پیگیری گفت‌گوها هموار کرده است.

 

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، روز جمعه (۸ نوامبر / ۱۷ آذر) از به دست آمدن “پیشرفت کافی” در مذاکرات سخن گفت. ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا نیز با اشاره به کسب “نتایجی مهم” تصریح کرد که در مرحله‌ی دوم مذاکرات گشوده شده تا دو طرف در باره مناسبات تجاری با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

 

یونکر و می همچنین اعلام کردند که حقوق تمامی شهروندان اتحادیه اروپا در بریتانیا و حقوق شهروندان بریتانیا در درون مرزهای اتحادیه اروپا حفظ خواهد شد.

 

در حال حاضر ۳ میلیون شهروند کشورهای اتحادیه اروپا در خاک بریتانیا زندگی و کار می‌کنند. شمار شهروندان بریتانیایی که در خاک اتحادیه اروپا به کار و زندگی مشغول‌اند نیز بر یک میلیون نفر بالغ می‌شود.

 

مرز میان ایرلند شمالی و جنوبی نیز یکی از مسایلی بود که در مذاکرات دو طرف مورد بحث قرار گرفت. نخست‌وزیر بریتانیا در این راستا تصریح کرد که پست مرزی میان این دو کشور وجود نخواهد داشت.

 

ایرلند شمالی بخشی از بریتانیاست. ایرلند جنوبی اما همچنان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند. مرز میان دو ایرلند نیز تنها مرز زمینی خواهد بود که بریتانیا را از اتحادیه اروپا جدا می‌کند.

 

آغاز مرحله‌ای دشوار

 

در حالیکه ژان کلود یونکر و ترزا می از “پیشرفت کافی” در مذاکرات دو طرف سخن گفته و استقبال کرده‌اند، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا، هشدار داد که حال بخش دشوار مذاکرات برگزیت در راه است.

 

تاسک تصریح کرد: «جدا شدن دشوار است. اما دشوارتر از آن برقراری روابطی تازه با یکدیگر است.»

رئیس شورای اروپا افزود، کسب توافق در نخستین مرحله گفت‌وگوها بیش از یکسال و نیم زمان برد، حال که گفت‌وگوهای دشوارتر در پیش رو است، کمتر از یک سال فرصت وجود دارد.

 

تاسک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست، هر چه سریعتر با آغاز دور دوم گفت‌و‌گوهای برگزیت با بریتانیا موافقت کنند.

صدای المان

وزارت خارجه عراق سفیر آمریکا در بغداد را احضار کرد

وزارت خارجه عراق روز پنجشنبه در اعتراض به تصمیم ضد فلسطینی دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا برای انتقال سفارتخانه کشورش به بیت‌المقدس، سفیر آمریکا در بغداد را فراخواند.   ‘احمد محجوب’ سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد که ‘دوگلاس سیلیمان’ سفیر آمریکا در بغداد امروز (پنجشنبه) در اعتراض به تصمیم اخیر رئیس ... وزارت خارجه عراق سفیر آمریکا در بغداد را احضار کرد

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, الجزایر, المان, امریکا, جهان, خبر, عراق

وزیر خارجه آلمان: روابط با آمریکا هرگز مثل سابق نمی‌شود

به نقل از شبکه خبری دویچه وله،‌ زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان روز سه شنبه در سخنرانی خود در نشست سیاست خارجی برلین دیگاهش را درباره روابط بین‌الملل و جایگاه آلمان در نظم نوین جهانی و اینکه چگونه غرب، لیبرالیسم و نهادهایی چون سازمان ملل نتوانسته‌اند در عملکرد و ماموریت هایشان خوب عمل کنند، صحبت ... وزیر خارجه آلمان: روابط با آمریکا هرگز مثل سابق نمی‌شود

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, جهان, خبر

دی ولت؛ وحشت اروپا از وقوع حملات تروریستی شیمیایی، رادیواکتیو و بیولوژیک

به نقل از روزنامه “دی ولت آلمان”، تا به حال تروریست‌ها در اتحادیه اروپا از تفنگ، چاقو و کامیون برای حملات تروریستی استفاده کرده‌اند.البته شواهد و مدارک معتبری وجود دارد مبنی بر اینکه این گروه‌های تروریستی تصمیم دارند از مواد رادیو اکتیو، شیمیایی و یا بیولوژیک برای این منظور استفاده کنند.   این روزنامه آلمانی ... دی ولت؛ وحشت اروپا از وقوع حملات تروریستی شیمیایی، رادیواکتیو و بیولوژیک

ادامه

اتحادیه اروپا, جهان, خبر, سوریه, عراق

اروپا نسبت به انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس هشدار داد

به گفته هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا وضعیت حقوقی بیت‌المقدس/ اورشلیم باید در مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها تعیین شود. رهبران فلسطین، مصر، عربستان و ترکیه نیز به شدت از قصد آمریکا انتقاد کرده‌اند.   فدریکا موگرینی، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اروپا به شدت به آمریکا در باره انتقال یک جانبه سفارت آمریکا به بیت‌المقدس/ اورشلیم ... اروپا نسبت به انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس هشدار داد

ادامه

اتحادیه اروپا, اردن, اسراییل, امریکا, ترکیه, جهان, فلسطین, مصر