مخالفت سومین کشور اتحادیه اروپا با عضویت اوکراین

صدراعظم اتریش در جریان نشستی گفت، نباید هیچگونه رفتار ترجیحی برای اوکراین در مسیر عضویت در اتحادیه اروپا وجود داشته باشد. به گزارش ایسنا، اظهارات کارل نهامر، صدراعظم اتریش در واکنش به پیشنهادات کمیسیون اروپا برای آغاز روند مذاکراتی به منظور پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در سریع‌ترین زمان ممکن مطرح شد. با این حال، ... مخالفت سومین کشور اتحادیه اروپا با عضویت اوکراین

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, مجارستان, مولداوی

تشدید نظارت روسیه بر فعالیت‌های نظامی ناتو در اروپا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: روسیه وضعیت فعالیت‌های نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اروپا را در جهت برنامه‌ریزی برای عملی متقابل زیر نظر دارد. به گزارش روز شنبه ایرنا، ماریا زاخارووا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: روسیه «وضعیت تجمع نیروها و گسترش فعالیت نظامی ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) در شرق این ائتلاف، ... تشدید نظارت روسیه بر فعالیت‌های نظامی ناتو در اروپا

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, انگلیس, اوکراین, بالتیک, بلاروس, تاجیکستان, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, غرب, قرقیزستان, قفقاز, گزارش, مولداوی, ناتو

استفاده ببشتر از ارزهای ملی دستور کار دومین مجمع اقتصادی اوراسیا

وزیر بازرگانی کمیسیون اقتصادی اوراسیا دستور کار اصلی دومین مجمع این اتحادیه را که اوایل خرداد در مسکو برگزار می‌شود، افزایش کاربرد ارزهای ملی در تجارت بین کشورهای عضو اعلام کرد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، آندری اسلپنف در نشستی توجیهی مهمترین محور دومین مجمع اقتصادی اوراسیا را استفاده بیشتر از ارزهای ملی و ... استفاده ببشتر از ارزهای ملی دستور کار دومین مجمع اقتصادی اوراسیا

ادامه

ارمنستان, ازبکستان, اقتصادی, اورآسیا, ایران, بلاروس, جهان, روسیه, قرقیزستان, قزاقستان, کوبا, گزارش, مولداوی

رئیس‌جمهور مولداوی: مردم کشورم با پیوستن به ناتو مخالفند

رئیس‌جمهور مولداوی گفت، اکثریت شهروندان این کشور با این ایده که کشورشان بی طرفی را کنار گذاشته و به ناتو بپیوندد مخالف هستند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، مایا ساندو ، رئیس جمهور مولداوی در مصاحبه‌ای تاکید کرد: “با توجه به این که این ایده به معنی اعمال تغییراتی در قانون اساسی ... رئیس‌جمهور مولداوی: مردم کشورم با پیوستن به ناتو مخالفند

ادامه

امنیتی, روسیه, شرق اروپا, مولداوی, ناتو

لاوروف: غرب به دنبال بهانه‌ای برای تسلط بر روسیه است/ فرصتی برای مذاکره با اوکراین نیست

وزیر امور خارجه روسیه با ذکر این نکته که غرب هنگام اظهار نظر در مورد عملیات ویژه روسیه در اوکراین، آشکارا اعتراف می‌کند که هژمونی آن در امور جهانی در خطر است، تاکید کرد که روسیه در حال حاضر هیچ فرصتی برای تعامل با اوکراین به دلیل موضع کی‌یف نمی‌بیند. به گزارش ایسنا به نقل ... لاوروف: غرب به دنبال بهانه‌ای برای تسلط بر روسیه است/ فرصتی برای مذاکره با اوکراین نیست

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق اروپا, غرب, گرجستان, مولداوی

پیروزی کاندیدای حامی روسیه در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری مولداوی!

کاندیدای حامی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری مولداوی پیروزی خود در این انتخابات را اعلام کرده که این امر مسیر نزدیک شدن این جمهوری سابق شوروی به روسیه را هموار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ایگور دودان، کاندیدایی است که وعده روابط نزدیک‌تر با مسکو را داده و بلافاصله بعد از اتمام رای گیری در انتخابات روز یکشنبه اظهارنظرهای به زبان روسی ایراد کرد.

براساس آمار مربوط به شمارش بیش از ۹۸ درصد آراء او توانسته بالغ بر ۵۴ درصد رای به دست آورد و رقیب غرب‌گرای او یعنی مایا ساندو که یک مقام سابق بانک جهانی بوده و دستور کار ضد فساد را داشت حدود ۴۶ درصد رای داشته است.

دودان بعد از اعلام این نتایج در صحبت‌هایی به زبان رومانیایی گفت: همه می‌دانند که من پیروز شده‌ام.

او از رقیبش ساندو به دلیل یک رقابت دشوار اما خوب تشکر کرده و گفت، قرار است رئیس جمهور همه مولداویایی‌ها شود.

دودان در زمان تبلیغات انتخاباتی تلاش داشت تا از خشم مردم از فساد در دولت حامی اروپای قبلی که در سال ۲۰۰۹ به قدرت رسید به ویژه بر سر مساله گم شدن حدود یک میلیارد دلار از بانک‌های مولداوی استفاده کند. با اعلام نتایج دودان از مردم مولداوی خواست تا همچنان آرام باشند.

وی تاکید کرد: ما نیاز به بی‌ثباتی و رویارویی که برخی در تلاش برای تحریک آن هستند نداریم. ما همه در یک کشور زندگی می‌کنیم که نامش مولداوی است. رئیس جمهور بعدی باید تعادل را برقرار کند.

ساندو که وزیر سابق آموزش مولداوی بوده و رهبر حزب اقدام و همبستگی است وعده داده بود این کشور در اتحادیه اروپا آینده‌ای موفق‌تر داشته باشد.
او نیاز به حضور بالای رای دهندگان در انتخابات به منظور افزایش شانس پیروزی خود داشت اما نهایتا اعلام شد که سطح حضور رای دهندگان در این انتخابات ۳ / ۵۳ درصد بوده که چهار درصد بیشتر از دور اول انتخابات بوده است که البته این نتیجه به ضرر ساندو تمام شد. او خواهان استعفای مقامات سازمان دهنده انتخابات شده و انتقاد کرد که انتخابات خیلی بد برگزار شده است.

وال استریت ژورنال: مولداوی و بلغارستان متحدان جدید روسیه در اروپا !

نتایج انتخابات در مولداوی و بلغارستان نشان می‌دهد که روسیه متحدان جدیدی در شرق اروپا به دست آورده است. به گزارش ایسنا از وال استریت ژورنال، انتخابات ریاست جمهوری در مولداوی به پیروزی حامیان روس گرا منجر شد و ایگور دادون با ۵۲.۹۸ درصد آرا رئیس حزب سوسیالیست مولداوی به عنوان رئیس جمهور جدید این ... وال استریت ژورنال: مولداوی و بلغارستان متحدان جدید روسیه در اروپا !

ادامه

بلغارستان, جهان, خبر, شرق اروپا, مولداوی

نتایج اولیه انتخابات مولداوی: نامزد طرفدار روسیه پیروز شد!

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری در مولداوی جمهوری سابق شوروی در شرق اروپا حاکی از پیروزی ایگور دودون نامزد متمایل به روسیه است.   انتخابات سراسری تعیین رئیس جمهور برای نخستین بار در ۲۰ سال اخیر در مولداوی برگزار شد و پیش از آن پارلمان، این مقام را انتخاب می کرد.   رسانه های روسی ... نتایج اولیه انتخابات مولداوی: نامزد طرفدار روسیه پیروز شد!

ادامه

جهان, خبر, شرق اروپا, مولداوی