روسیه: ژاپن در طرح‌های ضدامنیتی آمریکا علیه مسکو مشارکت دارد

دبیر شورای امنیت روسیه با تأکید بر اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در مرزهای این کشور و چین اعلام کرد ژاپن هم در طرح‌های ضدامنیتی علیه مسکو مشارکت دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «نیکلای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت روسیه در نشست امنیتی درباره آسیای شرقی اعلام کرد آمریکا برای حفظ سلطه خود در ... روسیه: ژاپن در طرح‌های ضدامنیتی آمریکا علیه مسکو مشارکت دارد

ادامه

آسیا, آسیا پاسیفیک, آکوس, آمریکا, استرالیا, امنیتی, اندونزی, ایدئولوژی, برونئی, بنگلادش, تایلند, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, سریلانکا, سنگاپور, شرق آسیا, فیلیپین, کامبوج, لائوس, مالزی, میانمار, ناتو, نپال, نیوزلند, هندوستان, ویتنام

سقوط آزاد «بوئینگ»!

نشریه «گلوبال تایمز» با انتشار کاریکاتوری تحت عنوان «سقوط قیمت سهام بوئینگ» به حوادث پشت سر هم هواپیماهای بوئینگ در چند وقت اخیر که موجب افت اعتبار و همچنین کاهش ارزش سهام این شرکت معروف هواپیماسازی آمریکا شده، پرداخته است. رادیو بین‌المللی جین: شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرده که در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره حوادث ... سقوط آزاد «بوئینگ»!

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, جهان, گزارش, نیوزلند, هندو پاسیفیک

آغاز رزمایش ضدتروریستی بین‌المللی در روسیه

نیروهای مسلح روسیه به همراه نظامیان اعضای سازمان آسه‌آن و شرکای دفاعی این سازمان از روز چهارشنبه رزمایشی ضد تروریستی را در ناحیه خاور دور این کشور به اجرا گذاشتند. به گزارش خبرگزاری فارس، سرویس مطبوعاتی واحد «منطقه نظامی شرق» در ارتش روسیه گزارش داد، نظامیان روس به همراه نظامیان اعضای «اتحادیه کشورهای جنوب شرق ... آغاز رزمایش ضدتروریستی بین‌المللی در روسیه

ادامه

آ. سه. آن, آمریکا, استرالیا, اندونزی, تایوان, تروریسم, جهان, چین, خبر, ژاپن, سوریه, فیلیپین, کامبوج, کره جنوبی, لائوس, مالزی, میانمار, نیوزلند, هندوستان, ویتنام

رکود اقتصادی و بحران بانک‌های مرکزی در اقتصادهای بزرگ جهان

گزارش بانک‌های مرکزی در اکثر کشورهای اقتصاد برتر جهان، حاکی از رکود اقتصادی و تلاش این بانک‌ها برای افزایش نرخ بهره است. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وضعیت بازارهای مالی و اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان با بحران روبرو است و بیشتر بانک‌های مرکزی در اقتصادهای بزرگ جهان برای کاهش تورم و ... رکود اقتصادی و بحران بانک‌های مرکزی در اقتصادهای بزرگ جهان

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استرالیا, انگلیس, خبر, ژاپن, سوئد, سوئیس, کانادا, نروژ, نیوزلند

نگرانی از نفوذ چین، جاه‌طلبی‌های ناتو را در اقیانوس هند و آرام ازبین می‌برد

یک پژوهشگر مطالعات استراتژیک روند نشست سران ناتو در ویلنیوس را نشان‌دهنده نگرانی آن‌ها از نفوذ چین توصیف کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «لین کوک»، پژوهشگر مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک، در مقاله‌ای نوشت که روند نشست سران ناتو در ویلنیوس نشان می‌دهد که اعضای این ائتلاف نظامی نگران نفوذ چین هستند و ... نگرانی از نفوذ چین، جاه‌طلبی‌های ناتو را در اقیانوس هند و آرام ازبین می‌برد

ادامه

آمریکا, اقیانوسیه, تحلیل, جنگ سرد, چین, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, ناتو, نیوزلند

پیروزی چشمگیر «جاسیندا آردرن» در انتخابات نیوزیلند

حزب حاکم «کارگر» در نیوزیلند با کسب ۴۹ درصد آرا در انتخابات پارلمان به پیروزی رسید و «جاسیندا آردرن» برای دومین بار به مقام نخست وزیری این کشور دست یافت.

 

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، آردرن روز شنبه در سخنرانی پیروزی خود در شهر آکلند گفت که حزب وی در این انتخابات بیشترین حمایت نیوزیلندی‌ها در ۵۰ سال گذشته را کسب کرده است.

 

حزب کارگر به رهبری آردرن که گرایش لیبرال دارد ۴۹ درصد آرا را به دست آورد و «حزب ملی» نیز صاحب ۲۷ درصد آرا شد.

 

نظام رأی‌گیری نیوزیلند ۲۴ سال پیش تغییر کرد و پس از آن احزاب مجبور بودند که برای تشکیل دولت به ائتلاف با یکدیگر روی آورند. اما این نخستین بار در ۲۴ سال گذشته است یک حزب می‌تواند به تنهایی دولت تشکیل دهد.

 

آردرن چهل ساله که در انتخابات ۲۰۱۷ میلادی به نخست وزیر رسید، در پی حمله به ۲ مسجد در شهر «کرایست چرچ» مورد توجه قرار گرفت.

 

به دنبال آن حمله، آردرن بلافاصله تلاش کرد تا فروش سلاح‌های نیمه‌خودکار در این کشور ممنوع شود که تلاش وی موفقیت‌آمیز بود.

 

اقدامات سختگیرانه وی نیز برای مقابله با کرونا با موفقیت همراه بود و توانست در پیروزی دوباره او و حزبش مؤثر واقع شود.

جزئیات جدید از هشتمین مقری که نیروهای ائتلاف آمریکایی آن را تخلیه کردند

سخنگوی ستاد عملیات نیروهای مشترک عراق اعلام کرد، مقر شماره هشت در پایگاه التاجی در شمال بغداد که نیروهای ائتلاف آمریکایی امروز، یکشنبه از آن خارج شده و آن را به نیروهای عراقی تحویل دادند دربرگیرنده مشاوران نظامی از نیوزیلند، استرالیا و آمریکا بود.

ادامه

استرالیا, امریکا, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, نیوزلند

«گاردین»؛ استرالیا ادعای آمریکا درباره ساخته شدن کرونا در آزمایشگاه‌های چین را رد کرد

دولت استرالیا فرضیه آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا را رد کرد و گفت مطرح شدن چنین فرضیه‌هایی راه را برای انجام تحقیقات مستقل در خصوص منشأ این ویروس دشوار می‌کند.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, کانادا, نیوزلند

مقابله با همه‌گیری کورونا نیاز به شفافیت و تلاش جمعی دارد

بار دیگر میهن ما و مردم ایران با مصیبت دیگری روبرو شدند. این بار ویروسی خطرناک به نام کووید-۱۹ (که اشاره به کورونا، ویروس، بیماری، و ۲۰۱۹ دارد) به جان مردم افتاده است.

ادامه

امریکا, ایتالیا, ایران, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, کانادا, کره جنوبی, نیوزلند