شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

رییس جمهور چین می‌گوید: ماهیت روابط چین و آمریکا نه تنها بر رفاه مردم هر دو کشور، بلکه بر آینده بشریت نیز تأثیرگذار است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رییس جمهور چین بر اهمیت روابط پکن و واشنگتن تاکید کرد. «شی جین پینگ» رییس جمهور چین روز چهارشنبه در دیدار با تجار ... شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جهان, چین, شرق آسیا, صلح, گزارش, همزیستی مسالمت آمیز

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

پیروزی جناح‌های نزدیک به چین در انتخابات تایوان و هنگ‌کنگ

یک رسانه دولتی چین در پی شکست حزب حاکم حامی استقلال تایوان در انتخابات محلی اخیر این کشور، فشارها بر رئیس‌جمهور تایوان را شدت بخشیده و اعلام کرد پکن به دنبال همکاری با مقام‌های منتخب جدید تایوان است.

 

به گزارش رویترز، تسای اینگ ون، رئیس‌جمهور تایوان روز شنبه بعد از آنکه حزب وی یعنی حزب دموکراتیک مترقی در انتخابات شهرداری‌های تایوان چندین شهر مهم را به رقیبش حزب کمین تانگ واگذار کرد، استعفایش را از رهبری حزب خود اعلام کرد.

 

حزب دموکراتیک مترقی بعد از این انتخابات تنها شش شهر را در کنترل خود داشته و رقیبش یعنی حزب کمین تانگ ۱۵ شهر را در اختیار دارد.

 

هان کوویو، شهردار منتخب جدید شهر کائوسیونگ در جنوب تایوان از حزب کمین تانگ که تبدیل به سرشناس‌ترین کاندیدای پیروز این حزب در این انتخابات شده، گفت، قصد دارد در را به روی ارتباط با چین باز کند.

 

از زمانی که دولت تسای اینگ ون در سال ۲۰۱۶ در تایوان روی کار آمده پکن از تعامل با این دولت سر باز زده و وی را به تلاش برای کسب استقلال رسمی برای تایوان متهم کرده است در حالی که این موضوع یک خط قرمز برای چین محسوب می‌شود.

 

تسای اینگ ون گفته که خواهان حس وضعیت موجود با چین است اما از امنیت و دموکراسی تایوان دفاع خواهد کرد.

 

روزنامه رسمی چاینا دیلی چین در سرمقاله خود نوشت: تسای اینگ ون موضع مبتنی بر همکاری پکن را نادیده گرفت و روابط ما را وارد بن‌بست کرد و موضع جدایی طلبانه وی بود که سبب از دست دادن حمایت مردم این جزیره از حزبش شد.

 

در ادامه این سرمقاله آمده است: همکاری و ارتباط بین دو طرف و میان دولت‌های محلی در نتیجه این انتخابات تقویت خواهد شد و این سبب پیدایش فرصت‌های بیشتر و کمک به عمیق‌تر شدن تفاهم دوجانبه می‌شود.

 

حزب کومین‌تانگ از زمانی که تسای اینگ ون به ریاست‌جمهوری رسید، چند بار هیات‌های نمایندگی به چین فرستاده و از سوی مقام‌های چینی مورد استقبال قرار گرفته و اکنون به احتمال زیاد ارتباطات دو طرف افزایش پیدا خواهد کرد.

 

یک مجله دولتی دیگر چین به نام گلوبال تایمز در سرمقاله خود نوشت: تفکر رادیکال حزب دموکراتیک مترقی باعث انحراف آنها از مسیر شد.

 

در این مطلب تصریح شد: این حزب اکنون لازم است که روی این شکست خود بیندیشد و از موضعش درمورد روابط دو طرفه عقب‌نشینی کند.

 

پیروزی جناح نزدیک به چین در انتخابات هنگ‌کنگ

 

به دنبال برگزاری انتخابات میان دوره‌ای در ۲۵ نوامبر در هنگ کنگ جناح دموکراسی خواه نتوانست یکی از کرسی‌هایی را که قبلا از دست داده بود، بازپس بگیرد و این نتیجه موجب شد جناح نزدیک به چین با کسب این کرسی اکثریت خود را تقویت کند.

 

به نقل از روزنامه فیگارو، این انتخابات به دنبال کنار گذاشته شدن یکی از نمایندگان که در پی صحبت‌های اعتراضی حین ادای سوگند نمایندگی در اولین روز کاری خود در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاده بود، برگزار شد.

 

در این مستعمره قدیمی انگلستان، چین عرصه را برای معترضان به حاکمیت خود تنگ کرده است. در سال ۲۰۱۶، چین توانست حذف شش تن از نمایندگان منتخب میانه رو را که حامی خودمختاری بوده و در ادای سوگند و اولین سخنرانی خود جملات اعتراضی بیان کرده بودند، رقم بزند. بعضی از این نمایندگان از باسابقه‌های مبارزه برای دموکراسی در هنگ کنگ بودند و برخی هم متعلق به یک جنبش جدید رادیکال حامی خودمختاری هستند.

 

در انتخابات اخیر جناح دموکراسی خواه نتوانست کرسی “کولون غربی” را که مورد رای گیری قرار گرفت، به دست آورد و به این ترتیب جناح اپوزیسیون ۲۶ کرسی از ۷۰ کرسی شورای قانون‌گذاری را در اختیار دارد و نمی‌تواند برخی قوانین را وتو کند.

 

“لائو سیو لای” که کرسی کولون غربی را در دست داشت در سال ۲۰۱۶ به دلیل مناقشه ادای سوگند نامناسب رد صلاحیت شد. در این انتخابات جدید “لی چئوک یان” از مبارزین قدیمی برای دموکراسی از “ربکا چان” کاندیدای حامی چین و یک روزنامه نگار سابق شکست خورد.

ایسنا

توافق جامع مشارکتی اقتصادی، اتحادی جدید علیه آمریکا

پس از آنکه چین در زمینه تجاری با آمریکا سرشاخ شد و منافعش را در خطر دید بیش از هر زمان دیگری به فکر افتاد «توافق تجاری جامع مشارکتی اقتصادی» را نهایی کند توافقی که حالا بحث های جدی تری روی آن شروع شده است و می تواند اتحادی قوی علیه واشنگتن شکل دهد.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, هندوستان

اعتصاب و تظاهرات سراسری کارگران کره جنوبی برعلیه سیاسی‌های اقتصادی دولت

ده‌ها هزار تن از کارگران کره جنوبی امروز چهارشنبه دست به اعتصاب سراسری زده و دولت را به عقب نشینی از سیاست‌های حمایتی از کارگران متهم کردند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا, کارگری, کره جنوبی

شی جی‌پینگ: هیچ کس از جنگ تجاری،‌ نظامی یا سیاسی پیروز بیرون نمی‌رود

رئیس جمهوری چین امروز شنبه، در حاشیه نشست رهبران سازمان همکاری اقتصادی آسیا پاسیفیک (اپک) که در پاپوآ گینه نو برگزار می‌شود، تاکید کرد: اقدامات حمایت‌گرایانه، کوته‌بینامه و محکوم به شکست هستند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر