مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

پیروزی بزرگ ارتش سوریه: داعش به‌طور کامل در صحرای سوریه محاصره شد

به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، ارتش سوریه داعش را در دو منطقه وسیع در بادیه(منطقه بیابانی شرق و مرکز سوریه) محاصره کرده و به این ترتیب خطوط امداد این گروه را به طور کامل قطع کرده است.

 

نیروهای دولتی سوریه قبل از اینکه جنگ سرنوشت‌ساز را در شهر دیرالزور آغاز کنند، باید تروریست‌ها را در بادیه به زانو درآورند.

 

شهر دیرالزور که در منتهی الیه این منطقه صحرایی واقع است اکنون آخرین مرکز استانی است که در محاصره داعش است و بخش بزرگی از آن نیز تحت سیطره این گروه تروریستی است.

 

ارتش سوریه از مه گذشته عملیاتی را برای سیطره بر بادیه آغاز کرده است. مساحت بادیه سوریه به ۹۰ هزار کیلومتر مربع می‌رسد و مرکز کشور را به مرزهای عراق و اردن وصل می‌کند.

 

کارشناسان معتقدند که آزادی استان نفت خیز دیرالزور به معنای پایان داعش در سوریه است. داعش علاوه بر اشغال قسمت‌های عمده شهر دیرالزور، کنترل بخش اعظم استان دیرالزور را هم در دست دارد.

 

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، نیروهای دولتی این کشور به پیشروی استراتژیکی علیه داعش در بادیه و به ویژه در استان حمص دست یافته‌اند.

 

کارشناسان می‌گویند ارتش سوریه باید ابتدا داعش را از مرکز بادیه سوریه بیرون کند و بعد عملیات دیرالزور را آغاز کند.

 

به گفته یک کارشناس امور سوریه درصورتی که ارتش کنترل این بخش را در دست بگیرد به این معناست که کنترل بیش از نیمی از مساحت سوریه را در دست دارد.

 

همزمان با عملیات بادیه، ارتش سوریه عملیاتی را علیه داعش در حومه جنوبی رقه نیز آغاز کرده است.

 

ارتش سوریه از طریق این عملیات برای بازپس گیری استان دیرالزور از تروریست‌ها از سه محور تلاش می‌کند. محور جنوب استان رقه، بادیه در جنوب و منطقه مرزی از محور جنوب غربی.

 

ارتش سوریه پس از سالها اواخر ژوئن توانست وارد مرزهای استان دیرالزور شود.

ایسنا

شمار تروریست‌های داعش و النصره در سوریه /تسلیحات به غنیمت گرفته شده از داعش

ریاست ستاد ارتش روسیه اعلام کرد که تعداد تروریست‌های داعش در سوریه بیشتر از ۹ هزار تن و تعداد اعضای جبهه النصره بیشتر از ۱۵ هزار تن هستند.   به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المنار، سرگئی رودسکوی، رئیس ستاد ارتش روسیه در حاشیه همایش “آرمیا ۲۰۱۷″ گفت: نیروی هوایی روسیه از آغاز ... شمار تروریست‌های داعش و النصره در سوریه /تسلیحات به غنیمت گرفته شده از داعش

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

بمباران بیش از یکهزار مرکز داعش توسط روسیه / ۸۰۰ تروریست کشته شدند

روزنامه «کراسنایا زویوزدا» ارگان وزارت دفاع روسیه روز جمعه نوشت: حدود ۱۹۰ مرکز تروریست ها را پهپادهای نیروی هوافضای روسیه در جریان پروازهای تجسسی شناسایی کردند.   این پهپادها در یک هفته اخیر بیش از ۱۴۰ پرواز تجسسی در مناطق مختلف سوریه داشتند و هواپیماهای جنگی در جریان بیش از ۳۶۰ پرواز از داده های ... بمباران بیش از یکهزار مرکز داعش توسط روسیه / ۸۰۰ تروریست کشته شدند

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

وزیر دفاع روسیه: جنگ داخلی در سوریه عملا متوقف شده است

به نقل از النشره، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در جریان دیدار با یعقوب الصراف همتای لبنانی اش در جریان بازدید از نمایشگاه نظامی ارمیا ۲۰۱۷ تاکید کرد:مناطق کاهش تنش در سوریه و جدا کردن مخالفان از تروریست ها اجازه پایان دادن به جنگ داخلی در این کشور و تمرکز بر مبارزه با تروریسم را ... وزیر دفاع روسیه: جنگ داخلی در سوریه عملا متوقف شده است

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

فرمانده روس: پاکسازی بخش‌های مرکزی سوریه نزدیک است

به گزارش اسپوتنیک، «سرگئی رودسکوی» رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل ارتش روسیه گفت بخش های مرکزی سوریه تقریبا از دست تروریست ها آزاد شده است.   رودسکوی گفت: آزاد سازی کامل بخش مرکزی سوریه از دست تروریست ها به پایان خود نزدیک است.   رودسکوی تصریح کرد که حلب نیز به طور کامل آزاد ... فرمانده روس: پاکسازی بخش‌های مرکزی سوریه نزدیک است

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه