نیویورک‌تایمز؛ کامیکازه‌های۵۰۰ دلاری، قاتلان خونسرد تانک‌های۱۰ میلیون دلاری

یک روزنامه آمریکایی نوشت که تانک‌های گران‌قیمت‌ «آبرامز» که واشنگتن در اختیار کی‌یف قرار داده است، طعمه پهپادهای ۵۰۰ دلاری روسیه می‌شوند! به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که تانک‌های گران‌قیمت «آبرامز اِم۱» که آمریکا به اوکراین تحویل داده است، یکی پس از دیگری طعمه پهپادهای روسیه که قیمت‌شان ... نیویورک‌تایمز؛ کامیکازه‌های۵۰۰ دلاری، قاتلان خونسرد تانک‌های۱۰ میلیون دلاری

ادامه

آمریکا, اتریش, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, گزارش

جدال لفظی صدراعظم آلمان و اتریش با بورل بر سر غزه

طبق آنچه نشریه پالتیکو به نقل از دو مقام رسمی گزارش داده است، صدراعظم آلمان و اتریش طی نشستی به طور مخفیانه یک رویارویی با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دلیل سیاست انتقادی او نسبت به اسرائیل داشته‌اند. به گزارش ایسنا، گفته شده است که طی نشست سران اتحادیه اروپا در ماه ... جدال لفظی صدراعظم آلمان و اتریش با بورل بر سر غزه

ادامه

آزادی, آلمان, اتحادیه اروپا, اتریش, اروپا, اسراییل, جهان, خبر

اتریش: بدون روسیه صلح در اروپا برقرار نمی‌شود

صدر اعظم اتریش، روسیه را بخش جدایی ناپذیریی از اروپا دانست. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، صدراعظم اتریش معتقد است که صلح در اروپا به حضور روسیه نیازمند است. «کارل نهامر» صدراعظم اتریش روز چهارشنبه در مصاحبه ای با یک رسانه آلمانی گفت: روسیه همچنان بخشی از اروپا است و این بدان ... اتریش: بدون روسیه صلح در اروپا برقرار نمی‌شود

ادامه

اتریش, اروپای مرکزی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, همزیستی مسالمت آمیز

وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

وزیر خارجه اتریش اذعان کرد که باوجود خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از روسیه در واکنش به جنگ اوکراین، همچنان تعداد زیادی از شرکت‌های غربی در مسکو فعال هستند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش می‌گوید که به‌رغم خروج بسیاری از کسب‌وکارهای خارجی از روسیه در واکنش به ... وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

ادامه

آمریکا, اتریش, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحریم, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

تاکر کارلسون از احساسش پس از مصاحبه با پوتین گفت

تاکر کارلسون، روزنامه‌نگار آمریکایی، پس از مصاحبه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برداشت خود از رهبر روسیه و کل بحث را به اشتراک گذاشت. به گزارش ایسنا، کارلسون خاطرنشان کرد که این تصور را به دست آورده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از موضع غرب بسیار عصبانی است. به گزارش اسپوتنیک، او نوشت: ... تاکر کارلسون از احساسش پس از مصاحبه با پوتین گفت

ادامه

آسیا, آمریکا, اتریش, اروپا, افغانستان, امنیتی, اوکراین, ایدئولوژیک, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, عراق, غرب, لهستان, لیبی, ناتو

پیروزی “الکساندر فان دربلن” در انتخابات ریاست جمهوری اتریش/شکست راستهای افراطی

رهبر پیشین سبزهای اتریش با اختلاف هشت درصد پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری اتریش است.

 

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، “الکساندر فان‌دربلن” نامزد جناح چپ مستقل با کسب اکثریت آرا سرانجام پس از سه دوره رای‌گیری در انتخابات پیروزی را از آن خود کرد.

 

“گنوربرت هوفر” رقیب او که رهبر حزب راست افراطی آزادی بود با انتشار پیامی در صفحه فیس بوک و توییتر اعلام کرد که در این انتخابات شکست خورده است.

 

اتریشی‌ها برای سومین بار متوالی در یک سال گذشته به پای صندوقهای رای رفتند تا از میان دو نامزد راستهای افراطی و چپ‌های مستقل یکی را در راس دولت این کشور انتخاب کنند.

 

 

در این دوره از انتخابات، نوربرت هوفر، رهبر حزب آزادی مهمترین حزب راستهای افراطی اتریش در مقابل الکساندر فان دربلن، رهبر پیشین سبزهای اتریش قرار گرفته است.

 

نوربرت هوفر نماینده راستهای افراطی علیرغم سخنان پیشین خود مبنی بر خروج اتریش از اتحادیه اروپا می‌گوید در صورت پیروزی، خروج اتریش از اتحادیه اروپا را به همه پرسی نمی‌گذارد.

 

هوفر یکشنبه گفت: «پیام ما به اروپا شفاف است. ما متعهد هستیم در صورت پیروزی، اتحادیه اروپا را با اصلاحات اساسی تغییر دهیم. اصلاحاتی که در جهت مثبت باشد و نمی‌خواهیم که اتریش از اتحادیه اروپایی خارج شود. درباره این موضوع نظری قاطع داریم.»

 

در انتخابات قبلی که در ماه مه سال جاری برگزار شد، آقای فان‌دربلن با اندکی اختلاف پیشتاز بود، اما نتیجه این انتخابات به دلیل بی‌نظمی در شمارش آرا باطل اعلام شد.

 

 

الکساندر فان دربلن، استاد اقتصاد و نماینده چپهای مستقل می گوید: «انتخابات اتریش تاثیر زیادی در مناسبات اروپایی خواهد داشت. ما اتریشی‌ها عادت داریم مسائل را از نگاه خود به زیر ذره بین ببریم. اما آنچه که امروز در اتریش می‌گذرد پیامدهای اساسی متوجه اروپا خواهد کرد.»

 

 

پیشتر دوبار در سال ۲۰۱۶ در ماه‌های آوریل و مه اتریش میزبان انتخابات ریاست جمهوری بود که بدلیل عدم کسب اکثریت آرا از سوی دو رقیب انتخاباتی و بدلیل عدم نظم انتخاباتی در مرحله دوم، اتریش برای سومین بار در پایان سال به پیشواز انتخابات می‌رود..

 

آخرین شمارش آرا نشان می‌دهد که فان دربلن با هشت درصد اختلاف پیشتاز است.