رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا + فیلم

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات اسراییل در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.» به گزارش ایسنا، اعتراضات با برپایی اعتراضات و کمپ‌های چادری در دانشگاه کلمبیا و درخواست برای پایان ... واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, دانشجویی, زنان, فلسطین, کودکان, گزارش

مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

بنا بر تبلیغات حکومتی و رسانه‌های مجاز کشور، پس از عملیات “وعدۀ صادق”، یعنی حملۀ موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به خاک اسرائیل به دستور خامنه‌ای، جمهوری اسلامی در همهٔ عرصه‌های نظامی و دیپلماتیک به “پیروزی‌های بزرگی” دست یافته و اسرائیل نیز “تنبیه” شده و “سیلی” خورده است. پس از عملیات “وعدۀ صادق”، کابینۀ جنگی ... مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

ادامه

آزادی, آمریکا, استبداد, اسراییل, اسلام سیاسی, ایران, جهان, حقوق بشر, زنان, سوریه, صلح, ضد جنگ, عدالت اجتماعی, عراق, فلسطین, مقاله

جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دولت جامائیکا به فاصله پنج روز از تصمیم جمهوری باربادوس و به موجب «نگرانی‌ها در مورد جنگ در نوار غزه و تشدید بحران انسانی» در سرزمین‌های اشغالی، از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری ائوروپا پرس، کامینا جانسون اسمیت وزیر امور خارجه جامائیکا اعلام ... جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, امنیتی, ایرلند, باربادوس, جامائیکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, سوئیس, صلح, فلسطین, همزیستی مسالمت آمیز

پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد

نماینده ارشد و رییس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه اعلام کرد که پلیس این کشور به علت اعتراض او به نسل‌کشی اسراییل در نوار غزه، احضار کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ‌۲۴، «ماتیلد پانوت» نماینده ارشد و رییس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس ... پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد

ادامه

آزادی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, فرانسه, فلسطین, نسل‌کشی

پیام دولت بایدن به تشکیلات خودگردان فلسطین درباره طرح اشغال کرانه باختری

یک وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که این تشکیلات پیامی از واشنگتن دریافت کرده است که نشان می‌دهد طرح رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در خصوص کرانه باختری در دستور کار دولت جدید آمریکا قرار ندارد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «احمد مجدلانی» وزیر توسعه اجتماعی تشکیلات خودگردان فلسطین و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، صبح امروز (سه‌شنبه)، خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پیامی به تشکیلات خودگردان ارسال کرده است.

 

به گزارش پایگاه شبکه اسرائیلی « آی ۲۴ »، احمد مجدلانی در این خصوص گفت دولت بایدن خبر داده است که طرح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا «در دستور کار قرار ندارد» و دولت جدید آمریکا با طرح الحاق «اسرائیل» مخالف است.

 

این وزیر فلسطینی همچنین خبر داد که تشکیلات خودگردان نشانه‌هایی از واشنگتن مبنی بر بازگشایی دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن، کنسولگری آمریکا در بیت‌المقدس شرقی و از سرگیری کمک‌های آمریکا به آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک «اونروا» دریافت کرده است.

 

بر اساس این گزارش، احمد مجدلانی همچنین «از سرگیری مذاکرات یا هرگونه عملیات سیاسی در آینده نزدیک» را به علت مشغول بودن دولت جدید آمریکا با مسائلی دیگر دور از ذهن قلمداد کرد.

 

مجدلانی همچنین در بخش‌هایی از اظهارات خود به «ایجاد روابطی متعادل برای کسب حاشیه به منظور بازگردان تدریجی وضعیت به حال سابق» با دولت آمریکا اشاره کرد.

 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا طی چهار سال گذشته، مجموعه اقدامات ضد فلسطینی و حتی ضد عربی اتخاذ کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به شناسایی شهر بیت‌المقدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل، انتقال سفارت از تل‌آویو به این شهر، رونمایی از طرح ضد فلسطینی موسوم به «معامله قرن»، موافقت با طرح اشغال و الحاق ۳۰ درصد از کرانه باختری به قلمرو این رژیم و به رسمیت شناخت حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی سوریه اشاره کرد.

 

این اقدامات باعث شد که تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست «محمود عباس» روابطش را با آمریکا قطع و تأکید کند که دیگر وساطت آمریکا در گفت‌وگوهای سازش را قبول ندارد.

لاوروف: اقدامات غرب، خاورمیانه را متشنج کرده است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بر کمک‌های همه جانبه کشورش به لیبی تاکید کرد و گفت که اقدامات غرب منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را متشنج کرده است.

ادامه

اسراییل, تروریسم, جهان, جهان غرب, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, فلسطین, لیبی

مراکش هم به توطئه خیانت ارتجاع عرب به خلق فلسطین پیوست!

*مناسبات اسرائیل با مراکش عادی می‌شود، ایالات متحده هم اشغال‌ منطقهٔ “صحرای غربی” از سوی دولت مراکش را به‌رسمیت می‌شناسد! *شورای‌جهانی صلح، در بیانیه‌ای، “دادوستد” غیرقانونی اخیر میان اسرائیل و مراکش به‌وسیلهٔ این دو رژیم اشغالگر را محکوم کرد.

ادامه

اتحادیه عرب, اسپانیا, اسراییل, اسیا, افریقا, امارات, امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, بحرین, جهان, سودان, شمال افریقا, فرانسه, فلسطین, مراکش, مصر

ممانعت الجزایر و تونس از عبور هواپیمای اسرائیلی

نخستین پرواز مستقیم بین اسرائیل و مغرب روز گذشته صورت گرفت. این پرواز از فرودگاه بن‌گورین واقع در اراضی اشغالی به شهر رباط انجام شد. در این پرواز یک هیأت بلندپایه اسرائیلی حضور داشت که ریاست آن بر عهده «جرد کوشنر» مشاور رئیس جمهور آمریکا بود.

ادامه

اسراییل, الجزایر, امارات, امریکا, بحرین, تونس, جهان, خاورمیانه, خبر, سودان, فلسطین, مراکش

روسیه به فلسطین واکسن کرونا ارسال می‌کند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با محمود عباس رئیس منطقه خودگردان فلسطین در تماس تلفنی درباره مسائل مختلف از جمله مقابله با ویروس همه گیر کرونا و ارسال واکسن به فلسطین گفت وگو کرد.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین