لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پیام جی ۷ برای چین: غرب هنوز تمام نشده است

دو دیپلمات عضو گروه ۷ اعلام کردند که ۷ کشور ثروتمند دنیا روز گذشته درباره راهکارهایی تقابل با چین و روسیه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

اعتمادآنلاین| گروه ۷ در نشست اخیر خود بر روی موضوع چین و روسیه و نحوه تقابل با این دو کشور متمرکز بود.

 

به گزارش تسنیم به نقل از رویترر، دو دیپلمات عضو گروه ۷ اعلام کردند که ۷ کشور ثروتمند دنیا روز گذشته درباره راهکارهایی تقابل با چین و روسیه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در دولت فعلی جو بایدن روز دوشنبه گفته بود: هدف ما تلاش برای محدود کردن چین و یا سقوط این کشور نیست.

 

روز سه شنبه محور گفتگوهای این نشست بر سر چین بود و در عصر سه شنبه نیز به موضوع روسیه ازجمله نحوه واکنش به مانورهای نظامی این کشور در مرزهای اوکراین و همچنین زندانی شدن الکس ناوالنی، منتقد کرملین پرداخته شد.

 

گروه ۷ با اقتصاد ۴۰ تریلیون دلاری، یک نهاد قدرتمند به شمار می رود که سه عضو آن قدرت هسته ای هستند. روسیه در سال ۱۹۹۷ به عضویت این گروه درآمد اما در ۲۰۱۴ پس از اشغال کریمه از آن اخراج شد. چین نیز به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا هرگز عضوی از این گروه نبوده است.

 

آنطور که مشخص است در بلند مدت واشنگتن و اروپا نگرانی های عمیقی درباره پکن و مسکو دارند؛ دو کشوری که معتقدند انتقادات غرب ناموجه و غیرسازنده است.

 

دولت کنونی آمریکا ترجیح میدهد که روابط پایدارتری با روسیه داشته باشد اما این مسئله تا اندازه زیادی به تصمیم ولادیمیر پوتین برای ارسال سیگنال مثبت به واشنگتن بستگی دارد. موضوع اوکراین یکی از محورهای بااهمیت برای آمریکاست.

 

کشوری که بلینکن قصد دارد طی روزهای آتی سفری به آن داشته باشد. در همین رابطه بلینکن گفت: ما بار دیگر بر حمایت قاطع خود از استقلال، اقتدار و تمامیت ارضی اوکراین را تاکید کردیم.

 

جلسه بعدی گروه ۷ ماه آینده میلادی در بریتانیا برگزار خواهد شد و علاوه بر کشورهای عضو کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، آمریکا و بریتانیا وزرای کشورهای استرالیا، هند، کره جنوبی و آفریقای جنوبی را نیز دعوت کرده است.

سیاست‌های راست‌گرایانه درحال نابودیِ اوکراین‌اند

رأی دهندگان کریمه، در مخالفت با دولت کودتا در کی‌یِف، با شرکت در یک همه‌پرسی، به‌ترک اوکراین و پیوستن دوباره به روسیه رأی می‌دهند که موجب خشم ناتو شده است.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, المان, امریکا, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, دیدگاه, روسیه, فاشیسم, مقاله, ناتو

هشدار مدیر سابق پنتاگون درباره پرونده “یوفوها” و بزرگترین شکست اطلاعاتی آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر

یکی از مدیران سابق پنتاگون هشدار داده که موضوع مشاهده اشیاء ناشناخته در آسمان آمریکا می‌تواند به معنی برتری قدرت نظامی کشورهایی مانند چین و روسیه در برابر ارتش آمریکا باشد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, دانش, روسیه

تحول نظامی و استراتژیک روسیه و چین و تغییر در موازنه‌های قدرت

یک تحلیلگر مسایل منطقه‌ای به مهم‌ترین عامل پشت‌پرده امتیازدهی‌های اخیر آمریکا به ایران و خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان پرداخت.

ادامه

اتحاد شوروی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, فرانسه, کره شمالی, مقاله

وزیر دفاع آمریکا: جنگ‌های آتی بسیار متفاوت خواهند بود

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به پیشرفت فناوری، از فضا و دنیای سایبری به عنوان دو حوزه جدید یاد کرد که راه و رسم نبرد را در جنگ‌های احتمالی آینده تغییر خواهند داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تهدید صلح جهانی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا