توقف پرواز پهپادهای «گلوبال هاوک» آمریکا بر فراز دریای سیاه

پایگاه اینترنتی «فلایت رادار ۲۴» اعلام کرد آخرین باری که یک پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» بر فراز دریای سیاه در سواحل کریمه پرواز کرد، ۲۱ ماه مارس گذشته یعنی حدودا یک ماه پیش بوده است. به گزارش مهر به نقل از المیادین، آمریکا پرواز هواپیماهای بدون سرنشین راهبردی «گلوبال هاوک» خود را بر فراز دریای ... توقف پرواز پهپادهای «گلوبال هاوک» آمریکا بر فراز دریای سیاه

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روایتِ خبرنگاران از اتوبوسِ مرگ/ نه عذرخواهی؛ نه استعفا

خیلی عجیب بود، اتوبوس تا یک مسیری با سرعت خیلی کمی حرکت می‌کرد و به همین دلیل طول کشید تا به محل برنامه برسیم، اما در مسیر برگشت که تغییر مسیر داده شد و جاده عوض شد، می‌گفتند به ما گفته شده، تند بروید، درحالیکه ما گفتیم عجله‌ای نداریم که تند بروید، چون بعد از ... روایتِ خبرنگاران از اتوبوسِ مرگ/ نه عذرخواهی؛ نه استعفا

ادامه

اجتماعی, ایران, روزنامه نگاران, گزارش, یادنامه

اعتراض انجمن قلم آمریکا به حملات اسرائیل به مقر خبرنگاران در غزه

انجمن قلم “پن” شاخه آمریکا که در حوزه ادبیات و آزادی بیان در نیویورک فعالیت می‌کند، روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای به حمله اسرائیل به مقر خبرنگاران در نوار غزه اعتراض و این اقدام را محکوم کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, فلسطین

گزارشگران بدون مرز از بن سلمان به اتهام جنایت علیه بشریت شکایت کرد

سازمان گزارشگران بدون مرز از محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی به دلیل رفتار این کشور در مواجهه با خبرنگاران و به‌ویژه نقشش در قتل جمال خاشقجی و «جنایت علیه بشریت» شکایت کرد.  

ادامه

المان, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی

پیام تبریک کانون صنفی معلمان استان تهران به انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران

سالهاست که در پهنه سیاسی و اجتماعی جهان مدرن مطبوعات و رسانه ها به درستی به رکن چهارم دمکراسی نام گذاری شده‌اند.
این نام گذاری بیش از ان که وجهه ای سمبلیک داشته باشد، نشان از حقیقتی اشکار در دنیای امروز است.
جهانی که بیش و پیش از هرچیز، رشد وشکوفایی آن در گرو توسعه انسانی و شکوفایی خلاقیت های جمعی است. و ازادی بیان در بالاترین سطح ان، لازمه چنین شکوفایی اجتماعی بوده و هست.
در جامعه کنونی ایران نیز جامعه مطبوعاتی کشور و روزنامه نگاران با وجود همه محدودیت‌ها و فشارها ، همواره از پیشتازان نقد اخلاقی قدرت و گسترش ازادی های مدنی در جامعه بوده‌اند.
با این حال همواره این قشر زحمت کش جامعه از حقوق اولیه صنفی خود محروم بوده و زیر بار فشارهای معیشتی و کاری قرار داشته‌اند.
با این وجود از سال ۸۸ که فعالیت انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران با ممنوعیت مواجه شد تا به امروز این قشر فرهیخته جامعه فاقد نهاد صنفی مستقل بودهٰ‌اند.
از این منظر تاسیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران می‌تواند نوید بخش نهادی مستقل باشد که از حقوق مادی و معنوی روزنامه نگاران در شرایط کنونی جامعه ایران دفاع کند.
کانون صنفی معلمان استان تهران تاسیس این نهاد صنفی را به روزنامه نگاران و اصحاب رسانه تبریک گفته و امیدوار است که زمینه لازم برای فعالیت های صنفی روزنامه نگاران بیش از گذشته فراهم شده و حضور این نهاد صنفی در عرصه جامعه نوید گر پویایی هر چه بیشتر جامعه مطبوعاتی کشور باشد.
کانون صنفی معلمان استان تهران
۱۳۹۵/۱۰/۰۴