چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

پکن درباره اعمال هرگونه تعرفه‌های تجاری جدید به واشنگتن هشدار داد

پکن درباره اعمال دوباره تعرفه‌های تجاری از سوی واشنگتن بر محصولات صادراتی چین به آمریکا هشدار داد.

 

وزارت تجارت چین اعلام کرد که اگر ایالات متحده هرگونه اقدامات تعرفه‌ای جدیدی را اجرا کند، چین مجبور به واکنش خواهد شد.

 

ترامپ اخیرا تهدید کرده بود که بر ۲۰۰ میلیارد دلار محصولات صادراتی چین به آمریکا تعرفه‌های سنگین‌تری را اعمال خواهد کرد.

 

گائو فنگ، سخنگوی وزارت تجارت چین در کنفرانس خبری خود گفت: «اگر ایالات متحده … هرگونه اقدامات تعرفه‌ای جدیدی را به اجرا بگذارد، چین مجبور خواهد شد تا اقدامات تلافی‌جویانه لازم را اجرا کند.»‌

 

به نوشته رویتز، گائو فنگ افزود که چین از نزدیک تأثیرات هرگونه تعرفه‌های جدید را زیر نظر گرفته و اقداماتی مستحکم را برای کمک به شرکت‌های چینی یا خارجی فعال در چین برای غلبه بر مشکلات‌شان در پیش خواهد گرفت.

 

افراد مطلع از طرح‌های تجاری دولت آمریکا به رویترز گفته‌اند که دولت ترامپ آماده اجرای دور بعدی [اعمال] تعرفه‌ها است، اما زمان‌بندی آن همچنان قطعی نیست.

 

تعرفه‌های جدید آمریکا با هدف گرفتن محصولات مصرفی همچون مبلمان، محصولات روشنایی، لاستیک‌های خودرو، دوچرخه و صندلی‌های مخصوص کودکان در خودرو آغاز خواهند شد.

 

مدیر مرکز مطالعات سیاست تجاری اندیشکده ‘کاتو’ گفت، ‘دونالد ترامپ’ به احتمال زیاد ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را مرحله به مرحله مشمول تعرفه می کند و این امر موجب تشدید تنش های تجاری بین واشنگتن و پکن خواهد شد.

 

به گزارش شبکه ‘سی ان بی سی’ آمریکا، ‘سیمون لستر’ گفت: جهان در انتظار زمان و چگونگی اجرای تصمیم ترامپ در زمینه اعمال تعرفه بر فهرستی از کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار است و به احتمال زیاد این کار را مرحله به مرحله انجام خواهد داد.

 

لستر در گفت وگو با این شبکه آمریکایی افزود: اعمال تعرفه قبلی بر ۵۰ میلیارد دلار واردات از چین، در مرحله نخست با وضع تعرفه بر ۳۴ میلیارد دلار کالای چینی آغاز و مرحله دوم آن با اعمال تعرفه بر ۱۶ میلیارد دلار محصولات چینی تکمیل شد. تعرفه جدید ۲۰۰ میلیارد دلاری نیز احتمالا مرحله ای و با وضع تعرفه بر ۲۰ میلیارد دلار کالای چینی شروع می شود.

 

به گفته لستر، با توجه به بی ثمری دور جدید مذاکرات چین و آمریکا درباره تعرفه های اعمال شده، وضع تعرفه جدید آمریکا بر محصولات چینی باعث تشدید تنش تجاری بین آمریکا و چین به عنوان اقتصادهای برتر جهان خواهد شد.

 

آمریکا تا کنون ۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را مشمول تعرفه کرده و پکن نیز به همین روش تلافی کرده است.

 

بلومبرگ هفته گذشته با استناد به اظهارات مقامات آگاه اعلام کرده بود که آمریکا این هفته ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را مشمول تعرفه می کند. چین نیز از آمادگی خود برای تلافی این اقدام آمریکا با وضع تعرفه بر ۶۰ میلیارد دلار کالای آمریکایی خبر داد.

علیرضا سلیمی؛ آقای رئیس جمهور از مردم عذرخواهی کنید / ۱۴۰ هزار میلیارد تومان کجا رفته است؟

علیرضا سلیمی در نشست علنی روز چهارشنبه ۱۴ شهریور، مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود … با بیان اینکه رئیس جمهور باید از مردم عذرخواهی کند، گفت: براساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی مسئولیت اجرای قانون برعهده رئیس جمهور است و براساس اصل ۱۲۱ وی قسم یاد کرده که پاسدار قانون اساسی باشد و ... علیرضا سلیمی؛ آقای رئیس جمهور از مردم عذرخواهی کنید / ۱۴۰ هزار میلیارد تومان کجا رفته است؟

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, فساد, فقر

یک میلیارد و صد میلیون یورو جریمه “سُوسیته ژنرال” بانک فرانسوی به‌دلیل نقض تحریم‌های ایران

یک بانک فرانسوی به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، و انجام مبادلات مالی با این کشور، در آستانه پرداخت جریمه‌‌ای به مبلغ یک میلیارد و صد میلیون یورو به وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, خبر, سودان, فرانسه, کوبا, لیبی

رویترز: تحریم های غرب مانع از بازسازی سوریه است

خبرگزاری ‘ رویترز ‘ روز دوشنبه گزارش داد در حالیکه ‘ بشار اسد ‘ رئیس جمهوری سوریه سعی دارد کشورش را آماده بازسازی کند اما تحریم های غرب مانع بزرگ بازدارنده ای برای حضور شرکت های خارجی در بازسازی این کشور به شمار می‌رود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه, سوریه