بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

پکن خواستار مشارکت ایران در کریدور اقتصادی ‘سی -پک’ است

سفیر چین در پاکستان با تاکید بر لزوم گسترش همکاری منطقه ای بین کشورها به منظور گسترش رفاه و زندگی بهتر شهروندان گفت:دولت چین خواستار مشارکت ایران در کریدور اقتصادی چین-پاکستان (سی – پک)است.

 

،«یو جینگ» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد با تبیین نقش جمهوری اسلامی ایران در تحقق اهداف کریدور اقتصادی مشترک چین – پاکستان اظهار داشت:ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیک در منطقه می تواند به عنوان شریک واقعی در سی پک محسوب شود.

 

وی با استقبال از پیوستن ایران به این طرح بزرگ اقتصادی (CPEC) خاطرنشان کرد:طرح های عمرانی و زیربنایی زیادی در قالب کریدور اقتصادی چین – پاکستان در حال اجرا است که امیدواریم ایران با پیوستن به این طرح نقش خود را در توسعه منطقه ایفا کند.

 

سفیر جمهوری خلق چین در پاکستان همچنین با تشریح همکاری های منطقه ای در تحقق صلح و ثبات گفت:ایران که روابط دوستانه ای با کشورهای همسایه خود دارد می تواند همکاری موثری در اجرای سی پک داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه کریدور اقتصادی چین و پاکستان فراتر از همکاری دو دولت است تصریح کرد اگر ایران به این طرح بپیوندد باعث افزایش ارزش اقتصادی این طرح می شود.

 

«یو جینگ» با تشریح ظرفیت های ایران در زمینه های انرژی و حمل و نقل تصریح کرد:پیوستن ایران به پروژه سی پک، این فرصت را برای دستیابی به اهداف بزرگ اقتصادی با توجه به اهداف پیش بینی شده و گسترش مبادلات تجاری فراهم می کند.

 

پیش از این نیز،سفیر پیشین پاکستان در چین، چک و تانزانیا و از کارشناسان پروژه کریدور مشترک اقتصادی چین – پاکستان(CPEC)، با تشریح اهمیت تکمیل بنادر گوادر و چابهار،اتصال این دو بندر به یکدیگر را باعث رونق اقتصادی منطقه دانسته بود.

 

«تجمل الطاف» در گفت و گو با ایرنا، پیوستن ایران به طرح کریدور اقتصادی چین-پاکستان موسوم به ‘ سی پک’ را خواستار شد و افزود:

 

احداث و تکمیل بندر گوادر در جنوب ایالت بلوچستان پاکستان و در نزدیکی مرز مشترک با ایران نقش اساسی در تحقق اهداف این طرح بزرگ اقتصادی در پاکستان دارد.

 

کریدور اقتصادی چین- پاکستان از مهم ترین بخش های مربوط به طرح راه ابریشم نوین است که چین در سال ۲۰۱۳ میلادی آن را به اجرا گذاشت.

 

پکن در کنار این کریدور اقتصادی برای راه اندازی کریدورهای دیگری نیز با حضور کشورهای بنگلادش و سریلانکا تلاش می کند.

 

چین در راستای برنامه راه ابریشم نوین، اردیبهشت ماه سالجاری نخستین نشست همکاری بین المللی راه ابریشم را با شرکت سران ۲۹ کشور در پکن برگزار کرد.

 

چین در ۵۱ طرح مربوط به راهرو اقتصادی این کشور و پاکستان سرمایه گذاری کرده است.

 

طرح اولیه این کریدور اقتصادی با ۴۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری آغاز شده است .

افزایش اندوخته تجارت چین با ایالات متحده به‌رغم فشارهای واشنگتن

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اندوخته تجارت چین با ایالات متحده به ۳۱ میلیارد دلار در ماه آگوست رسید. متخصصان اقتصادی در حالی چنین برآوردی کرده‌اند که اعمال تعرفه‌های آمریکا بر واردات کالا از چین روند رو به رشد اقتصاد را دچار مشکل کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

ترامپ از اپل خواست چین را ترک کند/ تهدید به‌اعمال تعرفه برتمام واردات از چین

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت که شرکت اپل اگر می خواهد از تبعات تعرفه های واشنگتن بر کالاهای چینی در امان بماند، باید چین را ترک کرده و محصولاتش را در ایالات متحده تولید کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر

افزایش ارتباط میان اسلام آباد و پکن مورد اعتراض شدید کاخ سفید واقع شده است

به نقل از روزنامه پاکستان، «وانگ ئی» وزیر خارجه چین که به اسلام آباد سفر کرده است امروز با «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود دیدار و گفتگو کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, پاکستان, جهان, چین, خبر

سخنان حسن روحانی در مجلس، به‌هیچ‌وجه غیرمنتظره نبودند

سایت فرارو، ۶ شهریورماه، نوشت: “جلسهٔ طرح سؤال از حسن روحانی رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی و پاسخ‌های او به سؤالات نمایندگان با موجی از واکنش‌های منفی از سوی مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی روبه‌رو شده است.

ادامه

اقتصادی, ایران, سیاسی