اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین در دیدار با اولاف شولتس صدراعظم آلمان تاکید کرد که روابط دو جانبه با برلین پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد و پکن به دنبال زمینه‌های مشترک است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، شی امروز سه‌شنبه در دیدار با شولتس در پکن گفت: ما باید روابط دو جانبه را از منظر ... چین خواستار پایبندی آلمان به احترام متقابل شد

ادامه

آلمان, اروپا, اروپای مرکزی, اسراییل, اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین, گزارش

پکن مخالفت شدید خود را با دکترین جدید هسته‌ای آمریکا اعلام کرد

وزارت دفاع آمریکا پنتاگون جمعه گذشته راهبرد جدید هسته‌‌ای این کشور را به درخواست رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که در آن چین را به عنوان یک دشمن بالقوه هسته‌ای معرفی کرده است. در این راهبرد چین چالش بزرگ منافع آمریکا در آسیا خوانده شده است.

 

به گزارش خبرگزاری شینهوا، «رن گوآکیانگ» سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به دکترین جدید هسته ای آمریکا گفت: راهبرد جدید آمریکا گمانه زنی‌هایی درباره انگیزه توسعه چین در بر دارد و درباره تهدید قدرت اتمی چین، اغراق کرده است.

 

وی افزود، چین هرگز از تهدید برای استفاده تسلیحات اتمی در قبال کشورهای غیرهسته‌ای یا کشورهای همسایه استفاده نمی‌کند.

 

«رن کوئینگ» سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد که پکن به شدت مخالفت خود را با دکترین جدید هسته‌ای آمریکا اعلام کرده است.

 

وی افزود: «آمریکا که صاحب بزرگ‌ترین زرادخانه‌های هسته‌ای جهان است باید با روند برگشت‌ناپذیر جهانی به سمت صلح و توسعه همراه باشد و در مسیر مخالف حرکت نکند».

 

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع چین اعلام کرده است که فرضیه‌های مطرح شده در راهبرد جدید هسته‌ای آمریکا درباره طرح و برنامه‌های پکن برای افزایش قابلیت تسلیحات هسته‌ای، پوچ و بی معنی بوده است.

 

این بیانیه افزود: چین قاطعانه به مسیر صلح آمیز توسعه تسلیحات هسته‌ای و ماهیت دفاعی سیاست نظامی پکن احترام گذاشته و به تعهدات خود برای عدم استفاده از تسلیحات هسته‌ای تحت هیچ شرایطی آن هم به عنوان کشور نخست استفاده کننده از این تسلیحات پایبند خواهد بود، چین هرگز استفاده از تسلیحات هسته‌ای را به عنوان یک تهدید علیه سایر کشورها استفاده نمی کند.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در بیانیه وزارت دفاع چین آمده است: امیدواریم ایالات متحده آمریکا تفکر جنگ سرد خود را رها کرده، به وظایفش در قبال خلع سلاح عمل کند، به درستی نیات استراتژیک چین را درک کرده و دیدگاهی عینی به دفاع ملی و تقویت نظامی چین داشته باشد.

 

در این بیانیه همچنین از آمریکا خواسته شده تا با چین همکاری کند و ارتش‌های دو کشور به یک عامل ثبات‌ در روابط چین-آمریکا و این منطقه تبدیل شوند.

 

دکترین جدید هسته‌ای آمریکا روز جمعه منتشر شده است. راهبرد جدید هسته‌ای آمریکا اعلام کرده است که روسیه و چین انواع جدیدی از قابلیت‌های هسته‌ای را به زرادخانه‌های خود افزوده‌اند و رفتار تجاوزکارانه خود را افزایش داده اند، از جمله در فضا و محیط سایبری.

پیشی‌گرفتن چین در عرصه رویارویی با آمریکا در قاره آسیا

روند اوضاع در منطقه آسیا و اقیانوسیه گویای آن است که آمریکا اعتبار و موقعیت خود را در منطقه از دست داده و اکنون چین بسرعت در حال تقویت روابط و کنترل بر روند اوضاع سیاسی و اقتصادی در آسیاست.

ادامه

استرالیا, امریکا, جهان, چین, خبر, فیلیپین, کره جنوبی, ویتنام

ابهامات ساخت پایگاه نظامی چین در افغانستان ادامه دارد

در حالی که دولت چین ساخت پایگاه نظامی در شمال شرق افغانستان و نزدیک مرز تاجیکستان را تکذیب کرده اما وزارت دفاع حکومت وحدت ملی از حمایت مالی و نظامی پکن برای ساخت مراکز نظامی در این کشور خبر داده است.

ادامه

افغانستان, جهان, چین, خبر

ردپای آمریکا در قتل برادر رهبر کره شمالی

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رسانه های مالزی اطلاع دادند: طبق اظهارات مطرح شده در آخرین جلسه دادگاه متهمان قتل کیم جونگ نام ، برادر ناتنی رهبر کره شمالی، او روز ۹ فوریه ۲۰۱۷ با جاسوس آمریکایی در آپارتمانی در جزیره توریستی لنکاوی مالزی به مدت ۲ ساعت ملاقات کرده بود.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, کره شمالی

کره شمالی: آمریکا بزرگترین مانع در بهبود روابط دو کره است

روزنامه ‘رودونگ سینمون’ کره شمالی، این سخنگو گفته است آمریکا از زمانی که دو کره وارد گفت و گو شده اند مانع تراشی ها را شروع کرده است. او تلاش های آمریکا برای ایجاد مانع در روابط دو کشور را محکوم کرد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, کره جنوبی, کره شمالی