بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

پکن به‌جای آمریکا، نفت خود را از ایران تامین می‌کند

یکی از مدیران پالایشگاه پتروشیمی ‘دونگ مینگ’ در استان ‘شاندونگ’ در شرق چین اظهار کرد این پالایشگاه خرید نفت خام از آمریکا را متوقف کرده است و قصد دارد به جای آمریکا از ایران نفت وارد کند.

 

روزنامه ‘ژاپن تودی’ وی در مصاحبه با رسانه ها و بدون اشاره به نامش گفت دولت چین قصد دارد تعرفه هایی بر روی نفت وارداتی از آمریکا در نظر گیرد و در زمینه خرید نفت بعد از این بر آفریقای غربی و خاورمیانه از جمله ایران متمرکز خواهد شد.

 

او اظهار کرد با «استمرار تنش ها و نبرد تجاری میان چین و آمریکا» بحث جایگزین کردن نفت ایران بجای نفت آمریکا در خریدهای آینده پکن مطرح شده است.

 

به گفته وی دولت چین روی خرید نفت بیشتر از خاورمیانه متمرکز می شود و مساله افزایش تعرفه ها بر روی نفت وارداتی آمریکا نیز در حال بررسی است.

 

این روزنامه همچنین به نقل از ‘جان دریسکول’ رییس شرکت مشاوره ای انرژی ‘جی تی دی’ می گوید تامین نفت، برای چین یک مساله حیاتی است.

 

او گفت: چین سیاست «این در قبال آن» را اجرا می کند و هراسی از اعمال تعرفه بر روی کالاهای آمریکایی ندارد.

 

وی افزود: این موضوع مطرح است که این کشور خرید نفت از آمریکا را متوقف کند و بجای این، نفت مورد نیاز خود را از ایران خریداری کند و به هیچوجه هم از تحریم ها و تهدیدهای واشنگتن مرعوب نمی شود.

 

ژاپن تودی می نویسد پالایشگاه های ژاپنی هنوز تصمیم خاصی نگرفته اند و دولتمردان این کشور کماکان در حال گفت و گو با آمریکا برای گرفتن معافیت هایی هستند.

 

این گزارش می افزاید فعلا خریدها ادامه دارد و فعالیت ها عادی است و تا ماه اکتبر رایزنی ها با دولت آمریکا ادامه می یابد تا این کشور معافیت های لازم را بدست آورد.

 

همزمان گزارش این رسانه حاکی است که آمریکا هم با توجه به جنگ تجاری این کشور با چین و احتمال شروع تعرفه بر روی نفت صادراتی خود به دنبال بازار دیگری برای نفت است و حاضر شده است تخفیف هایی هم برای خریدار در نظر گیرد.

 

این گزارش تصریح می کند که اگرچه تعرفه روی نفت وارداتی آمریکا به چین اعمال نشده است اما نفت جزو اقلامی است که در فهرست انتظار تعرفه ها قرار دارد.

ایرنا

سعودی‌ها ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار سکه را از ایران خارج کردند!

به گزارش افکارنیوز، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی افزود: در ۲ ماه گذشته سه میلیون و ۵۰۰ هزار سکه از کشور جمع آوری شده و به سلیمانیه عراق ارسال شد.   وی با بیان اینکه سعودی‌ها برای جنگ اقتصادی علیه ایران در سلیمانیه عراق قرارگاه زدند، گفت: ... سعودی‌ها ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار سکه را از ایران خارج کردند!

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, عراق, عربستان سعودی

لاوروف؛ توافق ۳ کشور اروپایی امضاکننده برجام با تجارت بدون دلار با ایران

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که سه کشور اروپایی امضاکننده برجام یعنی فرانسه، انگلیس و آلمان با حفظ تجارت با ایران بدون نیاز به دلار موافقت کرده اند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, خبر, فرانسه

شرکت هواپیمائی «KLM» پروازهایش به تهران را از مهرماه متوقف می‌کند

رسانه های هلندی به نقل از شرکت هواپیمائی KLM امروز شنبه اعلام کردند که از ۲۴ سپتامبر سال جاری میلادی (۲ مهر ماه) پروازهای خود به تهران را متوقف خواهند کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, هلند

شرکت عظیم کشتیرانی فرانسوی CMA-CGM همکاری با ایران را متوقف کرد

شرکت عظیم CMA-CGM که رتبۀ سوم جهانی را در حمل و نقل دریایی دارد، اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های آمریکا، همکاری با ایران را متوقف می‌کند. این نوع شرکت‌های بزرگ که مستقیماً به دلار و بازار آمریکا وابسته هستند، چنان که مدیرعامل شرکت نفتی توتال گفته است، “هیچ چاره‌ای” جز رفتن از ایران ندارند ... شرکت عظیم کشتیرانی فرانسوی CMA-CGM همکاری با ایران را متوقف کرد

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, فرانسه