ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

پژوهشگران اروپایی: قدیمی‎ترین گونه ویروس کرونا بیشتر در آمریکا و استرالیا مشاهده شده

گروهی از پژوهشگران انگلیسی و آلمانی گزارشی را درباره منشاء کووید-۱۹ منتشر کردند که بر اساس آن ویروس کرونای جدید که اکنون در سراسر جهان شیوع پیدا کرده، تا کنون چند بار جهش پیدا کرده و گونه اولیه آن بیشتر در آمریکا و استرالیا دیده شده است

 

به گزارش تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، پژوهشگران با استفاده از فناوری شبکه ژنتیکی، مسیرهای تکامل اولیه کووید-۱۹ در میان انسان‎ها را بازسازی کردند. دکتر پیتر فورستر متخصص ژنتیک از دانشگاه کمبریج انگلستان و یکی از محققان این پژوهش گفت که آنها با بررسی مجموعه کامل داده‌های ۱۶۰ توالی ژنی که از ۲۴ دسامبر سال ۲۰۱۹ تا ۴ مارس سال ۲۰۲۰ در مناطق مختلف جهان جمع آوری شده، سه گونه کووید-۱۹ را که باهم متفاوت بوده و در عین حال ارتباط نزدیکی داشته‎اند کشف کردند که به ترتیب گونه‎های اِی، بی و سی نامیده شده‎اند.

 

بر اساس نتیجه تحقیقات، گونه اِی که به ویروس کرونای یافته شده از بدن خفاش و پنگولین (مورچه خوار پولکی) نزدیکتر توسط پژوهشگران “منشاء ویروس” نامیده شده و گونه‎ بی پس از جهش از گونه اِی شکل گرفته و گونه سی نیز جهش‎یافته گونه سی است.

 

این پژوهشگران همچنین اعلام کردند که گونه های جهش یافته از گونه اِی از نمونه یک شهروند آمریکایی ساکن وو هان کشف شد که مشابه آن در میان بسیاری از مبتلایان آمریکایی و استرالیایی نیز پیدا شده است. گونه بی ویروس گونه‎ای است که به طور عمده در منطقه آسیای شرقی از جمله وو هان مشاهده و تقریبا تنها مختص این منطقه بوده است. پژوهشگران تردید دارند که مردم خارج از این منطقه پادتن گونه بی را در بدن خود داشته باشند. گونه سی کووید-۱۹ گونه اصلی یافته شده در اروپاست که در آغاز شیوع کرونا در فرانسه، ایتالیا، سوئد و انگلیس دیده شده و نیز موارد مبتلا به آن در سنگاپور، هنگ کنگ و کره جنوبی نیز گزارش شده است. اما در خاک اصلی چین این گونه ویروس پیدا نشده است.

 

بر اساس نتیجه این تحقیقات، نخستین مورد مبتلا به کووید-۱۹ و سرایت آن ممکن است از دهه دوم ماه سپتامبر تا آغاز ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ شروع شده باشد.

سازمان بهداشت جهانی: آزمایش واکسن کرونا در قاره آفریقا «نژادپرستانه و استعماری» است

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد دو متخصص فرانسوی برای آزمایش واکسن ویروس کووید-۱۹ در قاره آفریقا را «نژادپرستانه، ترسناک و یادگاری از ذهنیت استعماری» خواند.  

ادامه

افریقا, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, فرانسه

گاردین: انگلیس آمار قربانیان کرونا را کمتر جلوه می‌دهد

روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد که مسئولان این کشور افراد فوت شده در خانه‌های سالمندان و نیز فوت شدگان در کلینیک‌های پرستاری را از آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور مستثنی کرده‌اند تا آمار کشته شدگان بر اثر کرونا را کمتر جلوه دهند.

ادامه

انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

ماکرون از سازمان بهداشت جهانی در مقابل انتقادات ترامپ حمایت کرد

رئیس جمهوری فرانسه یک روز پس از آنکه همتای آمریکایی‌اش از سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد، حمایت کامل خود از این سازمان بین‌المللی را در تماسی تلفنی با رئیس این سازمان ابراز کرد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, فرانسه