چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

پول ملی جایگزین دلار آمریکا در روابط تجاری چین و پاکستان شد

به نقل از روزنامه پاکستان، پس از دیدار هیئت های عالی رتبه چین و پاکستان به ریاست «عمران خان» و «لی ککیانگ» نخست وزیران دو کشور، طرفین بیانیه ای مشترکی را در پایان این نشست صادر کردند.

 

در این بیانیه ضمن توافق برای سرمایه گذاری مشترک در راستای همکاری های استراتژیک چین و پاکستان، طرفین با ترسیم چشم انداز آینده همکاری های مشترک بر انجام اقدامات جهت نزدیک کردن بیشتر جوامع دو کشور به یکدیگر نیز تاکید کردند.

 

در این بیانیه همچنین از حمایت های چین برای برون رفت پاکستان از بحران اقتصادی جاری در این کشور قدردانی شد.

 

افزون بر این طرفین ضمن اظهار اطمینان از پیشرفت در پروژه های مربوط به کریدور اقتصادی چین – پاکستان از عزم راسخ دو کشور برای پیشبرد هرچه بهتر تمام برنامه های مربوط به این کریدور اقتصادی خبر دادند.

 

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است که اسلام آباد و پکن ارز محلی را جایگزین دلار آمریکا در روابط تجاری خود خواهند کرد.

 

در این بیانیه مشترک همچنین ضمن ستایش تلاش های پاکستان در راستای مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت در منطقه از تلاش های اسلام آباد در راستای حل منازغات با هند نیز قدردانی شده است.

مهر

ایران، گذرگاه قطارهای باری چین به اروپا

چین از همان سال ۲۰۱۳ میلادی که طرح بزرگ «راه ابریشم نوین» را رونمایی کرد با هدف انتقال تولیدات چین به کشورهای مسیر این طرح، برنامه راه اندازی خطوط ریلی باربری بین چین و نقاط مختلف جهان را آغاز کرد پروژه ای که اکنون پس از عبور از ایران به اروپا رسیده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, ایران, جنوب اروپا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

دادگاه عالی هند درباره خرید جنگنده از فرانسه از دولت توضیح خواست

دادگاه عالی هند در اقدامی کم سابقه از دولت این کشور درخواست کرد که ظرف مدت ۱۰ روز توضیحات لازم در خصوص قیمت گذاری جنگنده های رافائل و خصوصیات آنها را به این دادگاه ارائه دهد.

ادامه

اقتصادی, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه, فساد, هندوستان

خبرگزاری فرانسه؛ احتمال معافیت هشت خریدار نفت ایران از تحریم‌های آمریکا

در آستانۀ آغاز تحریم‌های جدید آمریکا، به درستی معلوم نیست که صادرات نفت ایران تا چه اندازه محدود خواهد شد. گفته می‌شود که هشت کشور موفق شده‌اند که موافقت آمریکا را برای معافیت از تحریم و ادامۀ خرید نفت ایران کسب کنند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خبر, ژاپن, عراق, عربستان سعودی, کره جنوبی, هندوستان

اعتراف بولتون به عدم همراهی کشورها در تحریم نفتی ایران/ معافیت هند از تحریم ایران

به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، «جان بولتون» روز چهارشنبه در ایالت واشنگتن و در حضور اعضای «مجمع همیلتون» با لحنی نسبتاً مصالحه جویانه اذعان کرد که برخی از کشورها «ممکن است قادر نباشند روند به صفر رساندن [واردات نفت از ایران] را به سرعت طی نمایند».

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خبر, هندوستان