هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

پوشش لحظه به لحظه حمله موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و شروع موج دوم حملات موشکی

وزارت دفاع آمریکا، دقایقی پیش حمله موشکی سپاه پاسداران به دو پایگاه خود در عراق را تایید کرد. پیشتر سپاه با انتشار بیانیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند موشک بالستیک به پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاک عراق خبر داده بود

 

به گزازش دویچه وله؛ محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در پستی توییتری در واکنش به حملات موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق نوشت:« ایران اقئاماتی متناسب برای دفاع از خود را طبق اصل ۵۱ منشور سازمان ملل متحد علیه ‌پایگاه‌هایی انجام داد که حملات مسلحانه بزدلانه علیه شهروندان و مقامات بلند‌پایه ما از آنجا انجام می‌شد.»

 

ظریف افزوده:« ما به دنبال افزایش تنش و یا جنگ نیستیم اما در مقابل هر تجاوزی از خود دفاع خواهیم کرد.»

 

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت مایک پومپئو، وزیر امور خارجه این کشور با مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، تلفنی صحبت کرده و او را در جریان جزییات حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌‎هایی در عراق از جمله اربیل گذاشته است.

 

[۰۵:۴۷]

اداره هوانوردی فدرال آمریکا از خطوط هواپیمایی مسافربری این کشور خواسته است که از پرواز بر فراز ایران، عراق، خلیج فارس و دریای عمان خودداری کنند.

 

[۰۵:۲۶]
خبرگزاری جماران در توئیتی اعلام کرده است هم اکنون پیکر قاسم سلیمانی در کرمان در حال خاکسپاری است. مراسم خاکسپاری او، روز سه شنبه به دلیل ازدحام جمعیت لغو شد. در جریان مراسم خاکسپاری قاسم سلیمانی در کرمان، ۵۶ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح شدند.

 

[۰۵:۲۳]
خبرنگاران حاضر در کاخ سفید گزارش می‌دهند که جلسه شورای امنیت ملی پایان یافته است و مایک ‌پنس، معاون رییس جمهوری و وزیران امور خارجه و دفاع آمریکا کاخ سفید را ترک کرده‌اند.

 

[۰۵:۱۹]
یک سخنگوی ارتش آلمان گفت که سربازان آلمانی مستقر در اربیل در جریان حملات موشکی سپاه پاسداران آسیبی ندیده‌اند. پیشتر چند کشور دیگر حاضر در ائتلاف جنگ علیه داعش از جمله نروژ و دانمارک نیز اعلام کرده بودند که در پی حملات موشکی سپاه به نیروهای آنان آسیبی وارد نشده است.

 

کانادا نیز اعلام کرده که بخشی از نیروهای خود را به طور موقت از عراق خارج و آنها را به کویت منتقل می‌کند.

 

[۰۵:۱۰]
برخلاف گزارش‌های قبلی، اکنون گزارش می‌شود که دونالد ترامپ امشب سخنرانی نخواهد کرد. او با اعضای شورای امنیت ملی دیدار کرد و به گفته سخنگوی کاخ سفید در جریان جزییات حملات موشکی سپاه به پایگاه‌های نظامی کشورش در عراق قرار دارد.

 

[۰۴:۴۳]
سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده که تا این لحظه هیچ گزارشی در باره تلفات جانی نیروهای آمریکایی منتشر نشده است، اما بررسی‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد. این شبکه تلویزیونی در عین حال از کشته شدن شماری از نیروهای عراقی در ‌پایگاه عین‌الاسد خبر داده است.

 

[۰۴:۴۰]
سپاه پاسداران با چه موشک‌هایی به ‌پایگاه‌های نظامی آمریکا حمله کرده است؟

خبرگزاری فارس احتمال داده که در این حملات از موشک‌های فاتح استفاده شده است.

 

[۰۴:۳۰]
کاخ سفید اعلام کرده که دونالد ترامپ در جریان جزییات حملات موشکی سپاه به پایگاه‌های نظامی آمریکا قرار دارد. وزیر دفاع و وزیر امور خارجه آمریکا نیز به کاخ سفید رفته‌اند و قرار است که رییس جمهوری آمریکا به زودی سخنرانی کند.

 

[۰۴:۱۷]
نانسی پلوسی، رییس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا در پستی توییتری نوشت:«به دنبال حمله به نیروهای آمریکا در عراق، از نزدیک تحولات را دنبال می‌کنم… باید از امنیت نیروهای خود مطمئن شویم و همین‌طور از پایان تحریکات بی دلیل دولت (ترامپ) اطمینان یابیم و از ایران بخواهیم که به خشونتش پایان دهد… آمریکا و جهان توانایی تحمل جنگ را ندارند.»

 

[۰۴:۱۵]
شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داده که حملات موشکی سپاه به پایگاه‌های نظامی آمریکا، تلفاتی به جا گذاشته است. هنوز منابع خبری دیگر و مقامات رسمی، گزارشی در باره تلفات احتمالی این حملات منتشر نکرده‌اند.

 

[۰۴:۱۰]
خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران دقایقی پیش از شروع موج دوم حملات موشکی به پایگاههای نظامی آمریکا در خاک عراق خبر داد. به گزارش تسنیم، موج ذوم حملات یک ساعت و نیم پس از موج اول حملات انجام گرفته است. برخی منابع دیگر از جمله خبرگزاری فرانسه از وقوع سه موج حمله خبر داده‌اند.

 

[۰۳:۳۰]
وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که بیش از ۱۲ موشک به پایگاه عین الاسد در استان الانبار عراق و یک پایگاه دیگر این کشور در اربیل اصابت کرده است.

 

[۰۳:۲۵]
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه ۱۸ دی، از حمله موشکی به ‌پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاک عراق خبر داد.

سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در عملیاتی به نام «شهید سلیمانی»، با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، ‌پایگاه عین‌الاسد را هدف قرار داده است.

 

در بیانیه سپاه افزده شده:« به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت. به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایتکار آمریکا نمی‌دانیم.»

 

شماری از کاربران حامی جمهوری اسلامی از ساعاتی قبل از حملات موشکی سپاه، پست‌هایی نظیر «بسم‌الله الرحمن الرحیم» توییت کرده بودند.

عقب‌نشینی بزرگ ترامپ از تهدیدات بعد از ضربه موشکی ایران

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که تا پیش از این از هدف قرار دادن نقاط متعدد در ایران صحبت می‌کرد، در نطق خود بعد از ضربه موشکی جمهوری اسلامی، از هرگونه تهدید نظامی علیه ایران عقب‌نشینی کرد و با صدایی لرزان از لزوم صلح با ایران، لزوم کاهش حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا و منفعت ... عقب‌نشینی بزرگ ترامپ از تهدیدات بعد از ضربه موشکی ایران

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, عربستان سعودی, لبنان, یمن

شبکه روسیا الیوم؛ خروج نیروهای آمریکا از دیرالزور در سوریه

ساعاتی پس از حمله تلافی جویانه ایران در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا در عراق، شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد که خبرها حاکی از خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه های خود در دیرالزور واقع در شرق سوریه هستند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه

ضرورت تشدید تلاش‌ها به‌منظور حفظ صلح در منطقه و مقابله با سیاست‌های ماجراجویانه و خطرناک امپریالیسم آمریکا!

بیانیهٔ کمیتهٔ مرکزی حزب تودهٔ‌ ایران: ضرورت تشدید تلاش‌ها به‌منظور حفظ صلح در منطقه و مقابله با سیاست‌های ماجراجویانه و خطرناک امپریالیسم آمریکا!

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, عراق, مقاله

اسپانیا، ایتالیا و کرواسی هم خروج نیروهای خود از عراق را اعلام کرد

اسپانیا هم بعد از اعلان ائتلاف نظامی ناتو مبنی بر اینکه بخشی از نیروهای خود را از عراق خارج می‌کند اعلام کرد که کشورش به دلیل نگرانی‌های امنیتی این اقدام را در پیش می‌گیرد.

ادامه

اسپانیا, المان, ایتالیا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, فرانسه, ناتو