خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

پورتلند همچنان ملتهب از اعتراضات مردمی؛ “جان سیاهپوستان مهم است” ، “فدرالی‌ها به خانه بروید”

هزاران تن از مردم آمریکا برای برگزاری یک اعتراض شبانه دیگر در خیابان‌های شهر پورتلند در ایالت اورگان تجمع کردند. تاکنون تلاش مقام‌های محلی برای بیرون راندن نیروهای سرکوبگر فدرال راه به جایی نبرده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیش از تجمع معترضان آمریکایی در روز جمعه یک قاضی آمریکایی با صدور حکمی درخواست ایالت اورگان برای محدود کردن اقدامات نیروهای فدرال را رد کرد. این نیروهای جنجالی و سرکوبگر، معترضان را حین اعتراضات دستگیر می‌کنند و مردم این شهر و مقام‌های محلی را علیه دولت ترامپ کرده‌اند.

 

تا ساعت هشت شب به وقت محلی، چند صد تن از معترضان که غالبا ماسک به صورت داشتند و کلاه گذاشته بودند، در خیابانی که یکی از کانون‌های تجمع معترضان پیش از حرکت آن‌ها به سوی دیوان فدرال هتفیلد و عوامل فدرال مستقر در آنجاست، جمع شدند. آن‌ها شعار سر می‌دادند و همنوا با صدای طبل‌ها دست می‌زدند.

در میان گروه‌های متعدد سازمان‌دهنده، از جمله “اعتراض کارکنان خدمات درمانی”، “معلمان علیه ظالم‌ها”، “وکلایی برای جان سیاهپوستان” و “دیوار مادران” حضور داشتند و جو آن هاردستی، کمیسیونر پورتلند مقابل مرکز عدالت برای معترضان سخنرانی کرد.

 

در ساعت ۹ شب به وقت محلی، جمعیت معترضان، شانه به شانه، با شعار “جان سیاهپوستان مهم است” و “فدرالی‌ها به خانه بروید” خیابان‌ها را پر کردند و با در دست داشتن پلاکاردهایی به سمت دیوان فدرال پورتلند حرکت ‌کردند.

 

این نیروهای فدرال آمریکایی که به دستور ترامپ برای سرکوب ناآرامی مستقر شدند، ده‌ها تن را در جریان اعتراضات شبانه علیه نابرابری نژادی که گهگاه به خشونت کشیده شده است، بازداشت کرده‌اند. رهبران دموکرات در اورگان تاکید دارند که مداخله نیروهای فدرال به این وضعیت بحرانی دو ماه اخیر دامن زده است و دادستان کل این ایالت شکایتی را مبنی بر بازداشت معترضان و انتقال آن‌ها با خودروهای بی‌نام و نشان به جریان انداخته است.

 

افسران فدرال جمعه برای متفرق کردن معترضان جنبش “جان سیاهپوستان مهم است”، در نزدیکی دیوان فدرال به شلیک گاز اشک‌آور و محرک‌های شیمیایی اقدام کردند.

 

درگیری‌ها در پورتلند با تنش‌های سیاسی این کشور و بحرانی بر سر محدودیت‌های قدرت فدرال، در شرایطی که ترامپ برای اعزام این افسران آمریکایی به دیگر شهرهای تحت کنترل دموکرات‌ها به منظور مقابله با آنچه جرایم خشن می‌نامد در تکاپوست، شدت یافته است. ترامپ تلاش دارد بر طبل “نظم و قانون” و تبلیغ آن به عنوان استراتژی انتخاب دوباره در انتخابات بکوبد، آن هم در شرایطی که اقتصاد از بحران کرونا متزلزل است.

 

در همین حال دو تن از کهنه‌سربازان آمریکایی با به چالش کشیدن دستور ترامپ به افسران برای حضور در پورتلند تاکید کردند: “این حکمی غیر قانونی است.” آن‌ها از این ماموران فدرالی خواستند تا هنگام شلیک گاز اشک‌آور، سوگند خودشان را برای دفاع از قانون اساسی به یاد بیاورند.

 

اعتصاب هزاران کارگر در سراسر آمریکا علیه نژادپرستی اقتصادی

هزاران تن از کارگران در سراسر ایالات متحده آمریکا از محل کارشان خارج شدند تا به اعتراضات بپیوندند و از مقام‌ها و شرکت‌ها بخواهند تا به نابرابر اقتصادی که در نابرابری نژادی ریشه دارد، پایان دهند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, خبر, کارگری

هزاران نفر در بیت‌المقدس اشغالی علیه نتانیاهو تظاهرات کردند + ویدیو

هزاران نفر از ساکنان بیت‌المقدس اشغالی سه‌شنبه شب(به وقت محلی) با تجمع مقابل ساختمان محل اقامت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل خواستار استعفای او شدند.

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, ویدیو