پکن: میزان بودجه نظامی درخواستی در آمریکا، نشانه اختلال روانی است

سخنگوی وزارت دفاع چین ضمن رد لفاظی‌های واشنگتن علیه پکن، میزان بودجه نظامی درخواستی واشنگتن از کنگره آمریکا را نشانه «اختلال روانی» دانست.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق آسیا, میلیتاریسم

مخالفت حزب سوسیال دموکرات آلمان با هدف ناتو برای افزایش بودجه نظامی

رئیس فراکسیون حزب دولتی سوسیال دموکرات آلمان خواستار رویگردانی از محقق کردن هدف مد نظر ناتو برای افزایش بودجه نظامی به ۲ درصد تولید ناخالص ملی شده و در این راستا از مواضع حزب سبز حمایت کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم, ناتو

قدرت نظامی چین چالشی برای آمریکا

اگرچه چین در حال حاضر رتبه سوم قدرت نظامی جهان را دارد اما این کشور هم اکنون نیز در برخی از شاخص ها مانند کشتی سازی از آمریکا جلو است و در نظر دارد تا اواسط قرن جاری به یک ارتش «مدرن و در کلاس جهانی» تبدیل شود.

ادامه

امریکا, جهان, چین, روسیه, گزارش, میلیتاریسم

مسکو: تصمیم اتمی لندن ضربه جدی به مفهوم کنترل تسلیحات است

معاون وزیر خارجه و سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در اظهارنظرهای جداگانه تصمیم انگلیس برای گسترش زرادخانه اتمی خود را به شدت محکوم و چنین اقدامی را مخل امنیت جهان توصیف کردند.

ادامه

انگلستان, جهان, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم

پوتین هشدار داد: خطر جنگ هسته‎‏ای را نادیده نگیرید!

به گزارش ایتارتاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس خبری سالانه خود که با حضور ۱۷۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی تشکیل شد، گفت: تمایل برای ناچیز انگاشتن تهدید جنگ هسته‌ای در جهان رو به افزایش است.

 

وی با اشاره به خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته ای میان برد (INF) گفت: اینکه وضعیت موجود رو به وخامت می‌رود، امری است که نادیده گرفته می‌شود. حتی وانمود می‌شود که این مسئله حیاتی نیست. اما اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد، به انهدام کامل تمدن و حتی سیاره زمین منجر خواهد شد.

 

پوتین ادامه داد: آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته ای میان برد خارج می‌شود. تصور اینکه چه پیش خواهد آمد دشوار است. ما به دنبال پیشی گرفتن از آمریکا نیستیم اما خواهان موازنه صحیح قدرت هستیم. روسیه توانایی تضمین امنیت را دارد و می‌دانیم چگونه این کار را انجام دهیم.

 

وی افزود: نابودی نظام کنترل تسلیحات هسته‌ای و خروج از پیمان INF نوعی رقابت تسلیحاتی را در جهان به وجود خواهد آورد. در رابطه با پیمان استارت جدید نیز که در سال ۲۰۲۱ منقضی می‌شود، هنوز هیچ گفت‌وگویی صورت نگرفته است. اما اگر آمریکا تصمیم بگیرد این پیمان نیز به اتمام برسد و پیمان جدیدی امضا نشود، روسیه مشکلی با این قضیه ندارد و بر اساس منافع خود عمل خواهد کرد.

 

وی افزود: امروزه آستانه استفاده از تسلیحات هسته‌ای رو به کاهش است و این مسئله می‌تواند به فاجعه جهانی منجر شود.

مهر

تسلیم ژاپن به‌فشارهای ترامپ و افزایش بودجه نظامی و خریدهای نظامی از آمریکا

ترامپ تهدید کرده بود اگر دولت ژاپن برای کاستن از تراز تجاری خود با آمریکا از این کشور سلاح نخرد، روی خودروهای وارداتی ژاپنی به آمریکا تعرفه خواهد بست.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, ژاپن, میلیتاریسم

پاسخ قاطع روسیه به ضرب‌الاجل ۶۰ روزه آمریکا و ناتو

به گفته مقامات بلندپایه روس، آمریکا به خوبی می‌داند روسیه به تعهدات خود در قبال پیمان موشکی پایبند است، ولی در صورت خروج واشنگتن، مسکو به آن پاسخ متقابل داده و هرگز منافع ملی خود را فدای توافقات با آمریکا نخواهد کرد.

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, میلیتاریسم, ناتو

احتمال تشکیل ارتش اتحادیه اروپا قوت گرفت

کمیسیون اروپا روز سه شنبه در پی درخواست رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر شکل گیری ارتشی واقعی در اروپا به منظور کاهش وابستگی به آمریکا، اعلام کرد که احتمالا ارتش اتحادیه اروپا تشکیل می شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, سیاسی, فرانسه

آمریکا بزرگترین محموله مهمات را به پایگاه خود در اروپا فرستاد

«راشاتودی» گزارش داد: واشنگتن حدود ۱۰۰ محموله مهمات به پایگاه هوایی آمریکایی «رامشتاین» در آلمان تحویل داده که بزرگترین محموله‌ای است که از زمان بمباران یوگسلاوی در سال ۱۹۹۹ تاکنون، برای نیروهای آمریکایی در اروپا فرستاده می‌شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, لهستان, میلیتاریسم