چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

پوتین ناتو را آلت دست آمریکا خواند

پوتین در فیلمی به کارگردانی الیور استون کارگردان آمریکایی گفت که ناتو امروز آلت دست آمریکا شده و در این پیمان متحدان وجود ندارند بلکه همه اقمار و کشورهای وابسته به واشنگتن هستند.

 
روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا روز یکشنبه نوشت: پوتین در این فیلم که یک هفته دیگر پخش می شود گفته برای هر کشور عضو ناتو مقابله با فشار آمریکا که بر همه اعضا وارد می شود، بسیار دشوار است.

 
وی ادامه داد: به همین دلیل در کشورهای عضو ناتو، استقرار هر چیزی به عنوان مثال سامانه های موشکی یا پایگاههای نظامی و حتی در صورت نیاز سامانه های تهاجمی جدید بسیار آسان است.

 
پوتین تصریح کرد: مسکو مجبور است در این شرایط تدابیری برای مقابله اتخاذ کند، به عبارت دیگر تمام مراکزی که ممکن است روسیه را تهدید کنند با موشک های روسی هدف گیری می شود.

 
وی افزود: در کل ارزش های یا نبود ارزش ها در ناتو و خطر این سازمان را برای روسیه درک می کنیم، اما چه چیزی هست که ما را نگران می کند؟ در واقع شیوه تصمیم گیری در این پیمان است.

 

پوتین دو درباره موضوعاتی چون «ادوارد اسنودن» و سازمان جاسوسی روسیه صحبت کرده‌اند و در کلیپ تبلیغاتی این برنامه هم دیده می‌شود که «استون» از «پوتین» می‌پرسد: به عنوان عضو سابق ک.گ.ب شما حتما با تمام وجود از آنچه «اسنودن» انجام داد، متنفر هستید؟

 

«پوتین» در پاسخ به او می‌گوید: «اسنودن» خائن نیست. او به منافع کشورش خیانت نکرد. اطلاعاتی را که برای کشور و مردم‌اش خطرناک باشد، هم‌ به کشور دیگری نداد. او تنها کاری که انجام داد، عمومی کردن یک سری اطلاعات بود.

 
ناتو که اکنون با عضویت ۲۷ کشور غربی و ترکیه فعالیت می کند، ۱۵ فروردین ۱۳۲۴ با ۱۲ عضو برای آمادگی بیشتر غرب با هدف جنگ احتمالی در برابر بلوک شرق و پیمان کمونیستی ورشو تشکیل شد.

 
با وجود فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱، نابودی پیمان ورشو و گرایش بیشتر کشورهای کمونیستی سابق شرق اروپا به سمت غرب، ناتو نه تنها منحل یا تضعیف نشد، بلکه اعضای جدیدی جذب کرد و قدرت بیشتری یافت.

 
در چهار سال گذشته نیز ناتو در چارچوب طرح موضوع تهدیدهای مسکو علیه غرب، حضور گسترده ای نزدیک خاک روسیه و حتی هم مرز این کشور پیدا کرده و در حال افزایش آن است.

 
اکنون نیروهای این پیمان و آمریکا به صورت همیشگی یا زمانبندی شده در شرق اروپا از جمله لهستان و رومانی و همچنین لیتوانی، لتونی، استونی، گرجستان و مولداوی پنج جمهوری سابق شوروی حضور دارند که بارها سبب اعلام هشدارهای مسکو شده است، ولی این روند همچنان گسترش می یابد

 

به گزارش هالیوود ریپورتر، اولیور استون کارگردان برنده اسکار گفت مستند او که درباره ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه ساخته شده «برای جلوگیری از ایجاد یک وضعیت خطرناک و ممانعت از سوء‌تفاهم و در آستانه جنگ» شکل گرفته است.

 

استون در گفتگو با سیدنی مورنینگ هرالد این سخنان را بر زبان آورد و گفت مستند وی که هنوز نامی برایش انتخاب نکرده به زودی اکران می‌شود اما جزییات بیشتری از زمان دقیق انتشار آن یا توزیع کننده این فیلم بیان نکرد.

 

این کارگردان افزود: این مستند شبیه یک نشست پرسش وپاسخ نیست.

 

وی افزود: آقای پوتین یکی از مهم‌ترین رهبران جهان است و این در حالی است که در آمریکا او را دشمن قلمداد می‌کنند – یک دشمن بزرگ- و به همین دلیل من فکر می‌کنم خیلی ضرورت دارد که بشنویم او چه می‌گوید.

 

به گفته استون، این مستند که در طول چهار مصاحبه رودر رو با پوتین در طول دو سال اخیر ساخته شده می‌تواند به بیان دیدگاه‌های پوتین از زمانی که او در سال ۲۰۰۰ به عنوان رییس جمهوری روسیه انتخاب شد، بپردازد.

 

استون در پاسخ به پرسشی درباره تجربه او با پوتین در جریان ساخته شدن این مستند گفت: او خیلی مستقیم حرف می‌زند. در این مستند همه دیدگاه‌های وی بیان شده و چیزهایی مطرح می‌شود که آمریکایی‌ها هرگز نشنیده‌اند.

 

استون نخستین بار سه سال پیش ساخت مستندی درباره پوتین را مطرح ساخت اما این گفتگو با نشریه استرالیایی اولین باری است که وی به صورت رسمی اعلام کرده این پروژه را جلو برده‌است.

 

استون همیشه مدافع سیاست‌های کرملین بوده که حمایت از مداخله در اوکراین از آن جمله است. سال پیش او فیلمی با عنوان «اوکراین در آتش» ساخت که مستندی است که به گفته منتقدان با دیدی دوستانه نسبت به کرملین به این رویداد سال ۲۰۱۴ پرداخته است.

 

«استون» کارگردانی است که در سال ۲۰۱۶ فیلمی را درباره «ادوارد اسنودن» ـ افشاگر برنامه‌های جاسوسی سایبری آمریکا ـ ساخت. در این فیلم «جوزف گوردون لویت» نقش «اسنودن» را بازی کرد. فیلمنامه این فیلم که توسط خود «استون» و براساس کتاب «پرونده‌های اسنودن؛ جزئیات ماجراهای تحت تعقیب‌ترین مرد جهان» نوشته «لوک هاردینگ» ـ روزنامه نگار «گاردین» ـ نوشته شد.

 

«استون» کارگردانی که پیش از این فیلم‌های سیاسی درباره «جان اف. کندی» و «نیکسون» ساخته است،‌ این مصاحبه‌ها را طی چندین جلسه ملاقات با رئیس جمهور روسیه تنظیم کرده است.

 

»الیور استون»، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده ضدجنگ است که به واسطه کارگردانی سری فیلم‌هایی که درباره جنگ ویتنام ساخت به شهرت رسید و تاکنون دوبار موفق به دریافت جایزه اسکار شده است. او سه فیلم «جوخه» (۱۹۸۶)، «متولد چهارم جولای» (۱۹۸۹) و «بهشت و زمین» (۱۹۹۳)، را سه‌گانه خود نامیده، هرچند هر یک از این آثار جنبه‌های مختلفی از جنگ را به‌ تصویر کشیده است. «وال استریت»، «پلیتون» و «قاتلین بالافطره» از جمله دیگر آثار شاخص این کارگردان آمریکایی به شمار می‌رود.

 

دادگاه تجدیدنظر فدرال فرمان مهاجرتی ترامپ را تعلیق کرد

به گزارش گاردین، یک دادگاه تجدیدنظر فدرال آمریکا روز پنج شنبه در حکم نهایی خود، دستور تعلیق ممنوعیت مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا علیه مهاجران شش کشور مسلمان را تأیید کرد.   حکم این دادگاه تجدیدنظر یک شکست بزرگ دیگر برای تلاشهای دولت ترامپ در جهت ممانعت از ورود مهاجرانی از شش کشور مسلمان ... دادگاه تجدیدنظر فدرال فرمان مهاجرتی ترامپ را تعلیق کرد

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر

اعتراض اتحادیه‌های کارگری آمریکا به‌محدودسازی بودجه کمک به‌فقرا

شماری از اتحادیه‌های کارگری ایالات متحده آمریکا از تصمیم رئیس جهموری این کشور برای محدود سازی بودجه کمک به فقرا انتقاد کرده اند.   اکثر جمعیت تحت پوشش این کمک ها مزد بگیران کم درآمد شهری و کارگران صنایع متوسط و بزرگ آمریکا هستند که در سال‌های گذشته و پس از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹ ... اعتراض اتحادیه‌های کارگری آمریکا به‌محدودسازی بودجه کمک به‌فقرا

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر

رئیس شورای روسیه: دست ترامپ برای بهبود رابطه با روسیه بسته است

رئیس شورای روسیه اعلام کرد علیرغم مذاکرات تنگاتنگی که در حال جریان است، اما هنوز زود است تا از ایجاد رابطه صمیمانه بین روسیه و آمریکا سخن بگوییم.   به گزارش خبرگزاری ریانووستی، «والنتینو ماتوینکو» رئیس شورای روسیه گفت فعلا زود است تا در مورد ایجاد یک رابطه گرم و صمیمانه بین روسیه و آمریکا ... رئیس شورای روسیه: دست ترامپ برای بهبود رابطه با روسیه بسته است

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه

ورود خودرو به داخل جمعیت در نیویورک؛ یک کشته و تعدادی زخمی

به گزارش رسانه‌ها روز پنجشنبه (۱۸ مه) خودرویی وارد جمعیتی در میدان تایمز نیویورک شده است. این حادثه یک کشته و ۲۰ مجروح بر جای گذاشته است.   در محافل دولتی آمریکا گفته شده که تا کنون در این حادثه شواهد و قراینی مبنی بر یک حمله‌ی تروریستی یافت نشده است.   فرستنده‌ی تلویزیونی سی‌بی‌‌اس ... ورود خودرو به داخل جمعیت در نیویورک؛ یک کشته و تعدادی زخمی

ادامه

امریکا, جهان, خبر

دونالد ترامپ: «حق داشتم» اطلاعات را برای روس‌ها فاش کنم

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از حق خود برای به اشتراک گذاشتن و فاش کردن اطلاعات طبقه‌بندی شده برای روس‌ها حمایت کرد.   بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهوری آمریکا، در دیدار اخیر خود با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه و «سرگئی کیلسیاک» سفیر روسیه در واشنگتن، اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای درباره گروه داعش را ... دونالد ترامپ: «حق داشتم» اطلاعات را برای روس‌ها فاش کنم

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, روسیه