بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

پوتین: روسیه و چین به برجام پایبند هستند/ مصمم به استفاده از ارزهای ملی در معاملات دوجانبه

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای چینی خود خاطرنشان کرد که مسکو و پکن به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند هستند.

 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه که روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شیء جین پینگ رئیس  جمهوری چین در کاخ کرملین، بیانیه مشترک سران دو کشور را قرائت می‌کرد، گفت: روسیه و چین با توجه به اهمیت بالا و بدون جایگزین برجام برای حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته‌ای ایران، پایبندی خود را به اجرای پایدار و همه جانبه به توافق‌های در چارچوب این توافق بین‌المللی مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت حفظ می‌کنند.

 

وی ادامه داد: دو طرف اجرای مفاد برجام از طرف ایران که از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید می‌شود را عالی ارزیابی می‌کنند و انتظار دارند که بقیه شرکت کنندگان در برجام هم به دقت و مسئولانه به تعهدات خود عمل کنند تا اینکه اهداف عالی که برای آن برجام امضا شده به موقع و بطور کامل بدست آید.

 

در بیانیه سران روسیه و چین همچنین بر حمایت دو کشور از همکاری‌های بازرگانی سودمند با ایران و مخالفت با تحریم‌های یکجانبه و فراملی که از سوی امریکا اعمال می شود، تاکید شده است.

 

پوتین در ادامه سخنان خود گفت که روسیه و چین مصمم به استفاده از ارزهای ملی در معاملات دوجانبه هستند.

 

وی ادامه داد: موافقت نامه‌ای که امروز بین دو کشور امضا شد استفاده از ارزهای ملی در معاملات بازرگانی دو کشور را تسهیل می‌کند.

 

وی همچنین به همکاری گسترده روسیه و چین در عرصه انرژی اشاره و خاطرنشان کرد که پاییز امسال خط لوله گازی ازخط لوله «سیلا سیبری» به سوی چین راه اندازی می‌شود.

 

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه دو کشور در عرصه انرژی هسته‌ای همکاری می‌کنند به امضای قراردادی بین دو کشور برای احداث دو بلوک نیروگاه هسته‌ای در چین با مشارکت روسیه اشاره کرد.

 

وی در ادامه سخنانش به امضای قرارداد برای آغاز اجرای فاز دوم کارخانه تولید خودروهای چینی توسط شرکت گریت وال در استان تولا در روسیه اشاره کرد که سالانه ۸۰ هزار خودرو در آن تولید خواهد شد.

 

پوتین سپس با بیان اینکه روسیه و چین در بسیاری از مسائل مهم بین‌المللی مواضع مطابق هم دارند، اظهار کرد: در بیانیه مشترک دو کشور تاکید شده است که روسیه و چین مخالف نابودی سیستم کنونی نظم جهانی و ثبات راهبردی هستند.

 

وی سپس به مواضع دو کشور در مساله کره شمالی اشاره و اضافه کرد: دو کشور خواهان حل و فصل مساله کره شمالی از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک هستند.

 

وی یادآوری کرد: روسیه و چین نقشه راهی را برای حل مساله شبه جزیره کره پیشنهاد کرده‌اند و برای اجرای ان تلاش می‌کنند.

 

پوتین خاطرنشان کرد که این دیدار به مناسبت هفتادمین سالگرد برقراری مناسبات دیپلماتیک بین مسکو و پکن برگزار می‌شود واتحاد شوروی یک روز پس از تأسیس کشور چین، آن را به رسمیت شناخت.

 

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهوری چین گفت: من و شما افزایش سطح مبادلات بازرگانی دو کشور به سطح ۱۰۰ میلیارد دلار را هدف قرار داده بودیم و سال گذشته به ۱۰۸ میلیارد دلار رسیدیم، امسال هم تاکنون نسبت به سال گذشته در این زمینه شاهد رشد هستیم.

 

شیء جین پینگ رئیس جمهوری چین نیز گفت که سطح روابط دو کشور در ۷۰ سال اخیر از زمان برقراری روابط دیپلماتیک به عالی‌ترین سطح رسیده است.

 

وی با بیان اینکه روابط دوجانبه در تمام عرصه‌ها توسعه می‌یابد، به سطح بی سابقه روابط روسیه و چین اشاره کرده و از روند کنونی گسترش روابط دوجانبه ابراز خرسندی کرده و پوتین را نزدیک‌ترین دوست خود خواند.

 

جین پینگ همچنین به حمایت‌های گسترده و بی رویه از اقتصادها در عرصه جهانی انتقاد کرد و بدون ذکر نام کشوری تحریم‌های یکجانبه علیه برخی کشورها را مورد انتقاد قرار داد.

 

وی خاطرنشان کرد: روسیه و چین به عنوان دو عضو دائمی شورای امنیت با جامعه جهانی برای تأمین صلح و نظم در عرصه بین‌‌المللی همکاری می‌کند و برای دفاع از امنیت جهانی تلاش می‌کند.

 

ادامه این دیدار بدون حضور خبرنگاران در کاخ کرملین جریان دارد.

 

یوری اوشاکوف دستیار امور بین‌المللی رئیس جمهوری روسیه روز گذشته اعلام کرده بود که در دستور کار دیدار ولادیمیر پوتین و شیء جین پینگ رؤسای جمهوری روسیه موضوعات مهم دستور کار بین‌المللی از جمله موضوع ایران، مساله کره شمالی و بحران ونزوئلا قرار دارد.

ایرنا

افزایش قیمت نفت عربستان سعودی برای خریداران آسیایی

شرکت آرامکوی عربستان سعودی اعلام کرد که قیمت نفت خام سبک را برای خریداران آسیایی در ماه جولای ۶۰ صدم دلار افزایش داده و در مقابل، این قیمت را برای آمریکا کاهش می‌دهد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی

تشکل‌های تجاری آمریکا شکایت از دولت ترامپ را بررسی می‌کنند

تارنمای شبکه سی ان بی سی خبر داد که در واکنش به اعمال تعرفه تصاعدی بر واردات کلیه کالاها از مکزیک، گروه‌های تجاری آمریکا احتمال اقامه دعوی علیه دولت ترامپ را بررسی می‌کنند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, کانادا, مکزیک

وال‌استریت‌ ژورنال: دنیا در حال کوچ از دلار است

یک روزنامه آمریکایی سلطه ارز دلار بر مبادلات مالی دنیا را یکی از مؤلفه‌های قدرت این کشور توصیف کرده، اما نوشته کشورهای دنیا در حال تدوین سازوکارهایی برای کاستن استفاده از این ارز هستند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, چین, روسیه, فرانسه

جنگ تجاری آمریکا و چین؛ خسارتِ ۶۰۰ میلیارد دلاری به اقتصاد جهانی و ریزش صدها هزار فرصت شغلی

جنگ تجاری چین و آمریکا علاوه بر وارد کردن خسارت ۶۰۰ میلیارد دلاری به اقتصاد جهانی، موجب ریزش صدها هزار فرصت شغلی می‌شود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا