افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

پوتین: حضور بیگانگان، مشکل اصلی سوریه است

رسانه های رسمی روسیه صبح سه شنبه از سفر بشار اسد رئیسی جمهوری سوریه به مسکو و ملاقات وی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در کاخ کرملین خبر دادند.

 

اعتمادآنلاین| پوتین در این ملاقات که شب گذشته انجام و خبرهای آن صبح امروز در رسانه های روسیه منتشر شد، حضور نیروهای بیگانه در سوریه بدون اجازه مقامات و دولت این کشور را یکی از مشکلات و مسائل اساسی پیش روی سوریه برشمرد.

 

به گزارش  خبرگزاری تاس، پوتین تاکید کرد: حضور نیروهای مسلح خارجی در سوریه بدون اجازه سازمان ملل و بدون اجازه سوریه ، یک مشکل اصلی در سوریه است و این مسئله با قوانین بین‌الملل در تناقض است.

 

رئیس جمهوری روسیه گفت حضور نیروهای بیگانه در سوریه مانع به ثمر رسیدن تلاش‌های این کشور در مسیر تقویت و بازسازی می‌شود.

 

پوتین همچنین تاکید کرد که دولت بشار اسد تلاش زیادی برای ایجاد زمینه گفت و گو با مخالفان سیاسی و بازسازی و تقویت سوریه انجام می‌هد و به رغم تمام چالش‌های سال‌های گذشته در سوریه، مردم این کشور به وی اعتماد دارند.

 

پوتین اظهار امیدواری کرد تلاش مشترک ، به مردم سوریه کمک کند تا به معنی واقعی کلمه روی پای خود بایستند و پیش از همه، به احیای این کشور در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی کمک کند.

 

بشار اسد نیز در این دیدار با انتقاد از تحریم ها علیه مردم سوریه، این تحریم ها را غیرانسانی و غیرقانونی دانست.

 

به گزارش رسانه های روسیه،بشار اسد دوشنبه در سفری از پیش اعلام نشده، وارد مسکو شد و در کرملین با پوتین ملاقات کرد.

زاخارووا: رویدادهای افغانستان نشان‌دهنده زوال ناتو است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، اوضاع افغانستان نشان دهنده این است که نه آمریکا و نه ناتو توانایی هماهنگی در اقداماتشان را ندارند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, بالکان, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, شمال اروپا, عراق, ناتو

لاوروف؛ غرب تلاش می‌کند هند را وارد رویارویی‌ها در شرق کند/ شکست در اعمال سیستم غربی در افغانستان

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: تلاش آمریکا و متحدان این کشور برای اعمال سیستم غربی در افغانستان اشتباه بزرگی بود.

ادامه

افغانستان, امریکا, تحلیل, جهان, چین, روسیه, شرق اروپا, هندوستان

پوتین؛ عملیات آمریکا در افغانستان را نمی‌توان موفقیت آمیز دانست/ ناوالنی زندانی سیاسی نیست

رئیس‌جمهور روسیه گفت: بدون شک نمی‌توان عملیات در افغانستان را موفقیت آمیز نامید. اما منافع ما نیست که الان درباره آن به عنوان نوعی شکست صحبت کنیم. روسیه به ثبات در افغانستان علاقه‌مند است که در حال حاضر از آن بی‌بهره است.

ادامه

افغانستان, المان, امریکا, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا