زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه گفت: اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در سال ۲۰۲۲ تاکنون، تقریبا ۵۰۰ هزار سربازش را از دست داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شایگو در نشست وزارت دفاع روسیه گفت: در کل، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، معادل تقریبا ... وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

«آری به صلح! نه به ناتو!»

هفتهٔ پیش هفتاد و پنجمین سالگرد پایه‌گذاری تشکیلات نظامی-امنیتی «سازمان پیمان اطلس شمالی» یا همان «ناتو» بود. این روزها نظامی‌گرایان و ‏جنگ‌طلبان امروزی، و در پیشاپیش آنها آمریکا، با پرده‌پوشی جنایت‌های گذشته و اکنون ناتو، سه ربع ‏قرن موجودیت این ائتلاف نظامی تجاوزکار را جشن می‌گیرند. هفتاد و پنج سال پیش، در روز ۴ آوریل ... «آری به صلح! نه به ناتو!»

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوئد, سودان, سوریه, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, عراق, غرب اروپا, فاشیسم, فنلاند, کمونیسم, گرسنگی, لیبی, مالی, مقاله, نئونازیسم, ناتو, یوگوسلاوی

یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور کنترل مناطق دیگری از دونتسک را به دست گرفتند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی بخش‌هایی از جمهوری دونتسک خبر داد. وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد کهیگان‌های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک ... یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

پوتین: اگر می‌توانستم از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی جلوگیری می‌کردم

رئیس جمهوری روسیه اعتراف کرد که اگر امکان تغییر تاریخ را داشت، مایل بود بتواند از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ممانعت کند.

 

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در نشست مطبوعاتی جبهه مردمی سراسری روسیه تحت عنوان «حقیقت و عدالت»، در پاسخ به این سئوال که اگر می توانست چه چیزی را در تاریخ روسیه تغییر می داد، اعتراف کرد، مایل بود تا امکان آن را داشته باشد تا مانع از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی میشد، ولی اصلا نمی خواست در دوره تاریخی دیگری زندگی می کرد، برای اینکه اجداد وی کشاورزانی ساده بودند و خود او رئیس جمهور است.

 

پوتین همچنین یادآور شد که اگر بعنوان رئیس جمهوری روسیه کار نکند کرد، ترجیح می داد در کارهای خلاقیتی مشغول باشد. ولی در مجموع مایل نیست آینده خود را بداند.

 

وی در توضیح مختصری در باره فعالیت روزانه خود نیز این راز را برای شرکت کنندگان فاش کرد که وقتی از مسئله ای ناراحت است، ترجیح می دهد، کار کند. پوتین همچنین گفت: «صادقانه بگویم، من هم منتظر می‌مانم تا سخنرانی‌های خود را از تلویزیون نگاه کنم.»

 

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال دیگری از طرف شرکت کنندگان در این نشست، یادآور شد که حجم صادرات محصولات کشاورزی کشور از لحاظ حجم پولی، حتی بیشتر از صادرات تسلیحاتی است و این واقعیت نتیجه ای عالی در توسعه اقتصادی است.

 

وی افزود: «در سال گذشته میزان برداشت محصول بیش از ۱۳۴ میلیون تن بود که حتی در زمان اتحاد جماهیر شوروی هم قابل تصور نبود.

 

روسیه مقام نخست جهانی در زمینه صادرات گندم و مقام دوم در عرصه صادرات انواع دانه را در اختیار دارد. و این نتیجه عالی است.»

 

به گفته وی، چند سال قبل میزان صادرات محصولات کشاورزی روسیه مساوی با صادرات سلاح و ۱۵ میلیارد دلار بود. ولی در سال ۲۰۱۷ ، صادرات تسلیحات تقریبا به همان میزان بود، در حالی‌که فروش محصولات کشاورزی در بازارهای خارجی به بیش از ۲۱ میلیارد دلار رسیده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه این سخنان را جمعه چند هفته پیش از انتخابات ۱۸ مارس که طبق نتایج نظرسنجی‌ها می‌تواند در آن به سادگی پیروز شود، مطرح کرد. او که به کالینینگراد رفته بود، به این سوال پاسخ داد که مایل است کدام حادثه تاریخی در روسیه را تغییر دهد. پوتین در واکنش به این سوال فورا پاسخ داد: فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی.

 

رئیس‌جمهوری روسیه که در آن دوران عضو کاگ‌ب‌ بود، در یک سخنرانی سال ۲۰۰۵ از فروپاشی شوروی در ۱۹۹۱ به عنوان “بزرگترین فاجعه ژئوپلیتیک” قرن بیستم یاد کرده است ..

 

آژانس‌های خبری روس همچنین گزارش دادند، پوتین جمعه در پاسخ به سوال دیگری گفت که اگر حق انتخاب داشت که در کدام دوره تاریخی روسیه زندگی کند، شرایط کنونی را انتخاب می‌کرد. خبرگزاری‌ها به نقل از پوتین گزارش دادند: شما در دوره‌های پیشین دیدید که تمام سلف‌های من رعیت‌دار بودند و من رئیس‌جمهوری هستم.

 

پوتین همچنین اظهار داشت: رویایی ندارد که هنوز برآورده نشده باشد.

 

وی گفت: هر یک از ما اهدافی را در زندگی و کار دنبال می‌کنیم و از نظر من وظیفه‌ام مشخص است و هدف آن برایم مفهوم دارد. من می‌خواهم کشورمان موفق،‌ قوی،‌ متعادل، باثبات و روبه جلو باشد. قدرت روسیه از مردمش نشات می‌گیرد.

 

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد: دوست ندارم از آینده‌ام چیزی بدانم مثلا بدانم بعد از پنج یا ۱۰ سال دیگر چه پیش‌ می‌آید.

تسنیم، ایسنا

عبدالباری عطوان؛ واشنگتن و همپیمانانش باید بدانند که توازن جهانی به‌شکل ریشه‌ای تغییر کرده است

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسایل عرب درباره اعلام روسیه برای استفاده ازسلاح اتمی دردفاع ازخود و متحدانش گفت:ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیام مهمی به هرگونه اقدام نظامی حماقت بار وسیاست ماجراجویانه دونالد ترامپ و اسرائیل داد و پایان عمر یکه تازی آمریکا را اعلام کرد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, روسیه, سوریه, مقاله

پوتین در پاسخ به آمریکا؛ در صورت حمله اتمی به روسیه و متحدانش بی‌درنگ پاسخ می‌دهیم

در دکترین جدید پنتاگون که حدود یک ماه پیش درباره «وضعیت هسته‌ای» انتشار یافت، آمده بود که زرادخانه اتمی آمریکا، برای مقابله با روسیه، تنوع بیشتری پیدا کرده و ایالات متحده بمب‌های هسته‌ای کوچک‌تری تولید خواهد کرد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه

با وجود تحریم‌های آمریکا، سفارشات نظامی روسیه افزایش یافته است

“هدر نائورت” سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد نتیجه بخش بودن سیاست تحریم‌ها علیه روسیه مدعی شده بود: «ما خرسند هستیم که برخی کشورها از خرید تسلیحات و کالاهای روسی دست برداشته اند. طبق ارزیابی ما خسارتی که از این بابت به بودجه دولت روسیه وارد شده بیش از ۳ میلیارد دلار است.»

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه

لاوروف: آمریکا به بهانه مهار روسیه اهداف اقتصادی خود را دنبال می‌کند

سرگئی لاوروف روز شنبه در دیدار با «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ که در آن برخی نمایندگان محافل تجاری آلمان نیز حضور داشتند، گفت: سیاست‌های آمریکا برای بازداشتن روسیه و مجموعه تحریم‌ها که آمریکا عامل آن است، مانع همکاری های تجاری روسیه و آلمان می شود.   خبرگزاری تاس به ... لاوروف: آمریکا به بهانه مهار روسیه اهداف اقتصادی خود را دنبال می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه