زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه گفت: اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در سال ۲۰۲۲ تاکنون، تقریبا ۵۰۰ هزار سربازش را از دست داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شایگو در نشست وزارت دفاع روسیه گفت: در کل، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، معادل تقریبا ... وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

«آری به صلح! نه به ناتو!»

هفتهٔ پیش هفتاد و پنجمین سالگرد پایه‌گذاری تشکیلات نظامی-امنیتی «سازمان پیمان اطلس شمالی» یا همان «ناتو» بود. این روزها نظامی‌گرایان و ‏جنگ‌طلبان امروزی، و در پیشاپیش آنها آمریکا، با پرده‌پوشی جنایت‌های گذشته و اکنون ناتو، سه ربع ‏قرن موجودیت این ائتلاف نظامی تجاوزکار را جشن می‌گیرند. هفتاد و پنج سال پیش، در روز ۴ آوریل ... «آری به صلح! نه به ناتو!»

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوئد, سودان, سوریه, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, عراق, غرب اروپا, فاشیسم, فنلاند, کمونیسم, گرسنگی, لیبی, مالی, مقاله, نئونازیسم, ناتو, یوگوسلاوی

یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور کنترل مناطق دیگری از دونتسک را به دست گرفتند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی بخش‌هایی از جمهوری دونتسک خبر داد. وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد کهیگان‌های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک ... یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

پوتین از تسلیحات برتر روسیه درجهان پرده برداشت / بی‌فایده‌گی سامانه دفاعی امریکا درقبال روسیه

ولادیمیر پوتین با بیان اینکه روسیه تسلیحات راهبردی بی نظیر در جهان دارد، گفت: موشک های قاره پیمای روسی از سد هر گونه سامانه پدافند موشکی عبور می کند و سامانه آمریکایی نیز در برابر آن ناتوان هستند.

 

وی که در جمع نمایندگان مجلس فدرال (مجلس دوما و شورای فدراسیون) سخن می گفت، خاطرنشان کرد: به آمریکا بارها اعلام کردیم که سامانه پدافند موشکی این کشور امنیت روسیه را تهدید می کند، اما واشنگتن به اقدامات یکجانبه روی آورد.

 

پوتین به تضعیف روسیه در اوایل تشکیل روسیه نوین پس از فروپاشی جماهیر پیشین شوروی اشاره کرد و افزود: شرکای غربی و آمریکایی فکر می کردند روسیه نمی تواند اقتصاد خود را بازسازی کرده و توانمندی تسلیحاتی راهبردی گذشته را بدست آورد به همین دلیل تمایلی به مذاکره با ما نداشتند.

 

رئیس جمهوری روسیه گفت: در سال ۲۰۱۰ قرارداد استارت ۳ را با آمریکا امضا کردیم اما واشنگتن به توسعه تسلیحات راهبردی خود در سطح جهانی ادامه داد و ازجمله در رومانی و لهستان اجزای سامانه پدافند موشکی خود را مستقر و در کره جنوبی و ژاپن نیز در حال ایجاد سپر موشکی است.

 

پوتین سپس به تشریح توانمندی های روسیه در سالهای اخیر پرداخت که در حین سخنرانی او تصاویر انیمیشین از توانایی این تجهیزات از تلویزیون های بزرگ حاضر در سالن محل سخنرانی پخش می شد.

 

رئیس جمهوری روسیه ابتدا به ساخت موشک قاره پیمای جدید سرمت اشاره کرد و افزود: این موشک جایگزین موشک ویوود ساخت شوروی شده است و ۱۱ هزار کیلومتر برد دارد.

 

وی افزود: موشک قاره پیمای جدید روسی از هر پدافند موشکی عبور می کند و برد آن نیز نامحدود است و می تواند با عبور از قطب شمال و جنوب هر نقطه ای از کره زمین را هدف قرار دهد.

 

رییس جمهوری روسیه سپس با بیان اینکه این همه چیزی نیست که امروز می خواهم بگویم، گفت: روسیه موشک بالدار جدید ساخته است که برد غیرمحدود دارد و با موفقیت آزمایش شده است.

 

«این موشک آوانگارد نام دارد و به ارتش روسیه تحویل شده است.»

 

پوتین خاطرنشان کرد: روسیه زیردریایی جدیدی ساخته که قاره پیما است و می تواند با صدای بسیار کم در هر نقطه ای از جهان ماموریت خود را انجام داده و موشک های هسته ای یا غیرهسته ای به سوی دشمن پرتاب کند.

 

رئیس جمهوری روسیه گفت: موشک بالدار جدیدی نیز برای استفاده در هواپیماها ساخته شده است که می تواند موانع را از دور بزند و کنجال نام گرفته است.

 

در هر بخش از توضیحات رئیس جمهوری روسیه، صحنه هایی از این تسلیحات پخش می شد و اطلاعات به صورت موشنگرافیک نمایش داده می شد و نمایندگان روس را به وجد می آورد.

 

پوتین همچنین گفت که تسلیحات جدید ارتش روسیه نسبت به سابق ۳.۷ برابر افزایش یافته و بر اساس برنامه تجهیز نیروهای مسلح روسیه، نیروی موشک های راهبردی این کشور ۸۰ فروند موشک قاره پیما دریافت کرده است.

 

سخنان امروز پوتین در سالن نمایشگاه مانژ مسکو، چهاردهمین پیام سالانه وی در ۱۸ سال گذشته است که در آن نزدیک به یک هزار نفر از سران و نمایندگان مجلس دوما و شورای فدراسیون، اعضای دولت، روسای نهادهای حکومتی و رهبران مذهبی روسیه حضور دارند.

 

طبق قانون اساسی روسیه، رییس جمهوری این کشور هر سال باید گزارشی از وضعیت روسیه و سوگیری سیاست داخلی و خارجی ارایه کند.

 

 

پهپاد جدید روسی تهدیدی برای سامانه های دفاع هوایی آمریکا نامیده شد

 

پهپاد مافوق صوت جدید در دست ساخت روسیه برای حمله به تاسیسات دفاع هوایی دشمن در نظر گرفته شده است.

 

به گزارش اسپوتنیک، ساموئل بندت، کارشناس نظامی آمریکا در مصاحبه با نشریه “نشنال اینترست” ضمن اعلام این مطلب گفت:” انهدام گلوله ای که با سرعت زیاد در ارتفاع پائین پرواز می کند، دشوار است. چنین پهپادی قادر است از سیستم دفاع هوایی عبور کرده و به رادارها و سکوهای پرتاب موشک حمله کند”.

 

کارشناس امریکایی افزود نظامیان روسی برای رخنه به حوزه عملکرد سامانه های دفاع هوایی دشمن می توانند از پهپاد های رادار گریز استفاده کنند.

ساموئل بندت معتقد است پیش نمونه سلاح جدید روسیه در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد. به عقیده وی چنین پهپادی پاسخ روسیه به پهپادهای آمریکایی MALE و HALE خواهد بود که تا چندی پیش پهپادهای برتر در آسمان جهان محسوب می شدند.

با وجود تحریم‌های آمریکا، سفارشات نظامی روسیه افزایش یافته است

“هدر نائورت” سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد نتیجه بخش بودن سیاست تحریم‌ها علیه روسیه مدعی شده بود: «ما خرسند هستیم که برخی کشورها از خرید تسلیحات و کالاهای روسی دست برداشته اند. طبق ارزیابی ما خسارتی که از این بابت به بودجه دولت روسیه وارد شده بیش از ۳ میلیارد دلار است.»

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه

لاوروف: آمریکا به بهانه مهار روسیه اهداف اقتصادی خود را دنبال می‌کند

سرگئی لاوروف روز شنبه در دیدار با «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ که در آن برخی نمایندگان محافل تجاری آلمان نیز حضور داشتند، گفت: سیاست‌های آمریکا برای بازداشتن روسیه و مجموعه تحریم‌ها که آمریکا عامل آن است، مانع همکاری های تجاری روسیه و آلمان می شود.   خبرگزاری تاس به ... لاوروف: آمریکا به بهانه مهار روسیه اهداف اقتصادی خود را دنبال می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه

تلاش برای خطرناک نشان دادن روسیه برای امنیت جهانی

روزنامه «کامرسانت»، در تحلیلی نوشته است: این هفته در مونیخ دور جدید «کنفرانس بین المللی مونیخ» در زمینه مسائل امنیتی جهان برگزار می شود که بزرگترین عرصه برای بررسی مشکلات در این زمینه است. بطور مرسوم، سازمان دهندگان این کنفرانس در آستانه این رویداد، گزارش تحلیلی از وضعیت کنونی جهان و تهدیدات اصلی امنیتی آن منتشر ... تلاش برای خطرناک نشان دادن روسیه برای امنیت جهانی

ادامه

المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه

مخالفت مسکو و پکن با گروه کاری آمریکا و ۳ کشور اروپایی برای تغییر برجام

وزیر خارجه روسیه با هشدار مجدد در مورد عواقب خطرناک لغو توافق هسته‌ای با ایران، از مخالفت جدی مسکو و پکن با تلاش طرف آمریکایی برای تغییر برجام بر اساس صرفا منافع واشنگتن خبر داد.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, روسیه, سوریه, فرانسه