عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

پوتین: خاک آمریکا را در صورت تهدید هدف قرار می‌دهیم

به گزارش مهر به نقل از رادیو آلمان، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در جریان پانزدهمین سخنرانی سالیانه خود با انتقاد از خروج یکجانبه آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد گفت: واشنگتن می‌توانست بطور صریح بگوید که موافق تداوم پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد است.

 

وی افزود: شیوه برخورد آمریکا در تعلیق پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد را تنها می‌توان اقدامی فریبکارانه توصیف کرد.

 

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به تمدید تحریم‌های اروپا علیه مسکو اظهار داشت: انتظار داریم تا اتحادیه اروپا قدم هایی در خصوص نزدیکی و همکاری با روسیه بردارد.

 

پوتین درباره اوضاع داخلی روسیه گفت: دولت سعی دارد امکانات رفاهی و خدمات اجتماعی را ارتقا داده و زمینه تامین امنیت و رفاه شهروندان را فراهم آورد.

 

پوتین گفت: مسکو به دنبال روابطه دوستانه با واشنگتن است اما درصورت لزوم اقدامات تلافی‌جویانه نیز انجام می‌دهد. روسیه هیچکس را تهدید نمی‌کند و همه اقداماتی که ما در حوزه امنیتی انجام می‌دهیم، صرفا اقدامات دفاعی است.

 

وی افزود: آمریکا باید قبل از اتخاذ تصمیماتی که ممکن است تهدیدی برای روسیه ایجاد کند، محدوده پرواز و سرعت تسلیحات پیشرفته روسیه را محاسبه کند. ما به تقابل علاقه‌ای نداریم و نمی‌خواهیم با آمریکا روبرو شویم. با این حال، به نظر می‌رسد که شرکای ما هیچ توجهی به سرعت تغییرات در جهان ندارند. آن‌ها آشکارا با سیاست مخرب و اشتباه خود ادامه می‌دهند.

 

پوتین در ادامه هشدار داد که اگر روسیه مورد تهدید واقع شود، مسکو محل پرتاب، موشک‌های آمریکایی را، چه در آمریکا باشد و یا جای دیگر مورد هدف قرار می‌دهد.

 

رئیس‌جمهور روسیه افزود: من قبلا گفته‌ام و می‌خواهم تکرار کنم که روسیه برنامه‌ای برای فرستادن موشک به اروپا ندارد. به هر حال، اگر برنامه آمریکایی‌ها واقعا تولید و ارسال موشک به قاره اروپا باشد، و ما جز این چیزی نشنیده‌ایم، این امر امنیت بین‌المللی را به شدت کاهش خواهد داد و تهدید جدی برای روسیه خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: این یک خطر بسیار جدی برای ماست. در این مورد ما مجبور به اقدام متقابل هستیم.

 

۱۹ میلیون روس زیرخط فقر هستند

 

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه حدود ۱۹ میلیون تن از مردم روسیه همچنان زیر خط فقر هستند، اظهار داشت: با رقم بسیار بالایی روبرو هستیم.

 

به گفته وی، سال ۲۰۰۰ میلادی (زمانی که پوتین در روسیه به قدرت رسید) بیش از ۴۰ میلیون تن از مردم روسیه زیر خط فقر بودند اما امروز تعداد فقرا کاهش یافته است.

 

دولت روسیه از کاهش جمعیت جلوگیری می‌کند

 

پوتین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد که کاهش جمعیت روسیه ادامه دارد اما دولت برنامه‌های خود را برای جلوگیری از این روند تداوم می‌بخشد.

 

وی ادامه داد: مساله کاهش جمعیت روسیه ریشه در مسائلی دارد که از گذشته به ارث رسیده و پس از فروپاشی شوروی این مشکل بیشتر شد.

 

پوتین افزود: بر اساس برنامه‌ریزی ما از سال ۲۰۴۰ رشد جمعیت روسیه ازسرگرفته می‌شود و باید تدابیر لازم برای تقویت خانواده در جامعه کثیرالملل روسیه بکار گرفته شود.

 

برند سبز در روسیه ایجاد می‌شود.

 

پوتین در تشریح برنامه های خود برای بهبود زندگی مردم روسیه نیز گفت: دستور داده‌ام برند سبز ایجاد شود، کار این برند محافظت از محصولات داخلی است و تایید می‌کند که یک کالا تنها از فناوری‌های بی‌خطر که برای سلامت مردم مضر نیست تولید شده است.

 

وی از قصد خود برای توسعه و پیشرفت فناوری در روسیه و مدرن سازی کشور هم گفت و اظهار داشت: این مساله برای ما به عنوان بزرگترین کشور جهان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

پوتین ادامه داد: روسیه نیاز به رشد بالای اقتصادی دارد و تنها در این صورت است که می‌توانیم بر فقر غلبه کنیم و درآمد شهروندان خود را افزایش دهیم و این مساله با مدرنیته و توسعه گره خورده است.

 

تورم در روسیه باید کنترل شود

 

رئیس جمهوری روسیه به تورم پنج درصدی سالیانه کشورش هم اشاره کرد و با ابراز نارضایتی از آن اظهار داشت: دولت و بانک مرکزی باید دوباره به شاخص های هدفمندی تورم برسند.

 

وی گفت: من قبلا در این باره صحبت کرده‌ام و از تصمیم خود برای پر کردن صندوق مالی برای اجرای پروژه‌های ملی سخن گفتم با این حال معتقدم که باید تلاش بیشتری کرد تا تورم کنترل شود.

 

برای مبارزه با سرطان قدم‌های جدی برداشته خواهد شد

 

رئیس جمهوری روسیه به بیماری سرطان در روسیه نیز اشاره کرد و گفت: در شش سال آینده بیش از یک تریلیون روبل به مساله درمان بیماران سرطانی اختصاص خواهم داد.

 

پوتین اظهار داشت: منظور من سازماندهی درمان کارآمد و قابل دسترس همه مردم است ضمن اینکه باید فناوری‌های پیشرفته به بیماران سرطانی برای درمان این بیماری خطرناک ارایه شود.

 

ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه بدهی دولتی را پوشش می دهد

 

پوتین گفت: برای نخستین بار ذخایر ما (ذخایر طلا و ارز خارجی) به سطحی رسیده است که بدهی خارجی دولت را پوشش می‌دهد.

 

وی ادامه داد: هدف ما افزایش ذخایر روسیه است و سپس بتدریج از آن طوری استفاده خواهیم کرد که ثبات اقتصادی به هم نخورد.

 

ذخایر طلا و ارز خارجی بانک مرکزی روسیه به ۴۷۵ میلیارد دلار رسیده است.

 

گفتنی است پوتین در این سخنرانی بیشتر وقت خود را به مسائل داخلی روسیه اختصاص داد و به برنامه های متعدد خود برای مردم روسیه در سالیان آینده اشاره کرد.

 

افزایش مزایای کودکان معلول به دوبرابر، حمایت‌های بیشتر از خانواده‌های پرجمعیت، رفع مشکلات و کمبودها در مهدکودک‌ها، اختصاص وام های مسکن به مردم، توجه بیشتر به بازنشستگان، غربالگری اجباری سرطان، طرح‌هایی برای جلوگیری از افسردگی، توجه بیشتر به طبیعت گردشگری روسیه، تجهیز تمامی مدارس به امکانات مدرن و اینترنت پرسرعت، افزایش نرخ رشد اقتصادی روسیه به سه درصد تا سال ۲۰۲۱، ارتقا کیفیت زندگی روس‌ها از سال ۲۰۲۰، بازسازی بیش از ۶۰ فرودگاه روسیه در شش سال آینده، توسعه اینترنت در روسیه به نسل پنجم و افزایش اشتغال از جمله وعده‌های پوتین به مردم کشورش بود.

فضای جنگی، جنبش‌های اجتماعی را تحلیل و به سایه می‌برد

روزنامه ابتکار، ۲۵ دی‌ماه، نوشت: “رویکرد تقابلی ایالات متحده علیه ایران، هر روز ابعاد تازه و گسترده‌تری می‌یابد.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, ایران, بحرین, جهان, سوریه, عربستان سعودی, عمان, قطر, کویت, مجارستان, مصر, نروژ

گوترش در داووس: جهان در مسیر یک “فاجعه” است

به‌ گزارش ‌خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی خود در این اجلاس گفت‌: تاکنون سابقه نداشته روابط بین سه قدرت مهم جهانی یعنی روسیه، آمریکا و چین به اندازه امروز دارای اختلال بوده باشد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه

نابود‌سازی پایگاه‌های ناتو طی چند دقیقه

رایموند روبلوفسکی، رئیس اداره برنامه ریزی استراتژیک ستاد کل نیروهای مسلح لتونی در مصاحبه با یک وبسایت روسی اعلام کرد پایگاه های فرضی ناتو در کشور وی در صورت درگیری واقعی با روسیه طی همان چند دقیقه اول نابود خواهند شد.

ادامه

جهان, خبر, روسیه, رویارویی نظامی, کانادا, ناتو

درخواست کاخ سفید از پنتاگون برای ارائه گزینه نظامی علیه ایران

به نقل از سی ان بی سی، طبق گزارش منتشر شده از طرف وال استریت ژورنال و به نقل از مقامات فعلی و سابق آمریکایی کاخ سفید در ماه سپتامبر گذشته از کاخ سفید درخواست کرده تا گزینه‌هایی را برای اقدام نظامی علیه ایران ارائه دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

چین برای هشدار به‌آمریکا جنگنده‌های خود را به دریای جنوبی اعزام کرد

به نقل از پیپلز دیلی، وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن بطور رسمی به حضور بدون اجازه یک کشتی آمریکایی در نزدیکی جزایر Xisha (پاراسل) در دریای چین جنوبی، اعتراض و هشدار داده است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا