روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه گفت: اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در سال ۲۰۲۲ تاکنون، تقریبا ۵۰۰ هزار سربازش را از دست داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شایگو در نشست وزارت دفاع روسیه گفت: در کل، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، معادل تقریبا ... وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

پوتین؛ عملیات آمریکا در افغانستان را نمی‌توان موفقیت آمیز دانست/ ناوالنی زندانی سیاسی نیست

رئیس‌جمهور روسیه گفت: بدون شک نمی‌توان عملیات در افغانستان را موفقیت آمیز نامید. اما منافع ما نیست که الان درباره آن به عنوان نوعی شکست صحبت کنیم. روسیه به ثبات در افغانستان علاقه‌مند است که در حال حاضر از آن بی‌بهره است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، پوتین گفت: در مورد عملیات در افغانستان، بدون شک نمی‌توان آن را موفقیت آمیز نامید. اما منافع ما نیست که الان درباره آن به عنوان نوعی شکست صحبت کنیم.

 

رئیس جمهور روسیه افزود که روسیه به ثبات در افغانستان علاقه‌مند است که در حال حاضر از آن بی‌بهره است. مسکو و شرکایش باید برای کمک به مردم این کشور متحد شوند.

 

رئیس جمهور روسیه همچنین معتقد است که بسیاری از سیاستمداران غربی متوجه می شوند که نباید “معیارهای زندگی و رفتار سیاسی را بر سایر کشورها و مردم، بدون توجه به ویژگی های ترکیب قومی این کشورها، مذهب و سنت های تاریخی آنها، تحمیل کرد.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در مسکو گفت: طالبان به صورت عملی بر تمامی مناطق افغانستان مسلط شده و این واقعیتی است که باید بپذیریم.

 

پوتین در نخستین اظهار نظر رسمی خود پس از قدرت گرفتن طالبان گفت، کشورهای دیگر نباید ارزش‌های خود را به افغانستان تحمیل کنند.

 

او خواستار عمل طالبان به وعده‌هایش در برقراری ثبات در افغانستان و جلوگیری از ورود تروریست‌ها به آن کشور شد.

 

رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد گروه طالبان به وعده‌های خود در برقراری نظم در افغانستان عمل کند و تاکید کرد جلوگیری از ورود تروریست‌ها به افغانستان از کشورهای همسایه از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

صدراعظم آلمان، که این آخرین سفر او به روسیه در این مقام است، در این نشست خبری مشترک با بیان این که باید همین حالا برای گفت‌وگو با طالبان تلاش کنیم، تاکید کرد که خطر تروریسم در افغانستان فعلا امکان دارد که مدیریت شود.

 

وی افزود گفتگو با صدر اعظم آلمان شفاف و با هدف بررسی راه حل‌های میانه و حل مشکلات پیچیده بود.

 

مرکل در دیدار خود با پوتین گفت ما همواره درباره مناسبات دو کشور و همین طور بررسی سیاست‌ها و خط مشی‌های جهانی با هم صحبت کرده ایم و شما این مساله را در کنفرانس لیبی (در آلمان) خاطر نشان کردید.

 

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز جمعه از آخرین سفر رسمی خود به روسیه استفاده کرد تا به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بگوید که الکسی ناوالنی منتقد کرملین را آزاد کند ، اما رهبر کرملین درخواست او را رد کرد و گفت که این حبس بی ارتباط با سیاست است.

 

رئیس جمهور روسیه گفت: بازداشت ناوالنی به دلایل سیاسی نیست بلکه به خاطر اخلال در قوانین کیفری است.

 

رهبر آلمان پس از مذاکرات به خبرنگاران گفت: “ما درباره وضعیت الکسی ناوالنی صحبت کردیم.” او گفت: “من بار دیگر از رئیس جمهور خواستم که ناوالنی را آزاد کند و به صراحت اعلام کردم که ما در این پرونده باقی خواهیم ماند.

 

پوتین اظهارات مرکل را رد کرد ، در حالی که اسمی از ناوالنی نیاورد و تنها از او به عنوان “سوژه” یاد کرد. پوتین با اشاره به پرونده اختلاس گفت: “در مورد موضوع مورد بحث ، او به دلیل فعالیت های سیاسی خود محکوم نشده است ، بلکه به دلیل ارتکاب جرم علیه شرکای خارجی محکوم شده است.”

 

وی گفت: “هیچ کس نباید در حالی که قانون را نقض می کند ، برای انجام پروژه های تجاری پشت فعالیت های سیاسی پنهان شود.”

 

رئیس جمهور روسیه افزود: نظام سیاسی روسیه پیشرفته است، همه شهروندان حق دارند ابراز عقیده کنند و در انتخابات حضور یابند.

 

ولادیمیر پوتین همچنین گفت: از صدر اعظم آلمان خواستم از نفوذش بر طرف اوکراینی استفاده کند تا این کشور به تعهداتش عمل نماید.

 

پوتین پیش از آغاز گفت‌وگوها، دسته گلی را به مرکل تقدیم کرد و گفت با وجود آن که این یک دیدار «خداحافظی» است، اما انتظار دارد گفت‌وگوهای مفصلی انجام شود. مرکل نیز گفت دو طرف اختلاف‌نظرهایی داشتند، اما آنچه مهم است گفت‌وگو است.

گفتگوی وزرای خارجه چین و روسیه درباره آینده تحولات در افغانستان

وزیر خارجه چین در گفتگوی تلفنی با سرگئی لاوروف اعلام کرد باید اطمینان پیدا کنیم که طالبان ایمنی سازمان‌های مسکو و پکن را در افغانستان فراهم می‌کند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, تحلیل, تروریسم, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

ماشین تبلیغاتی ناتو علیه روسیه چگونه فعالیت می‌کند؟

به گفته مقامات روس، ناتو مراکز ویژه‌ای برای اقدامات خرابکارانه و حملات سایبری به زیرساختارهای راهبردی روسیه در اروپای شرقی، از جمله استونی، لتونی و لهستان ایجاد کرده که البته روسیه تاکنون با موفقیت با این اقدامات مقابله کرده است.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, استونی, امریکا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, لهستان, مقاله, ناتو

وزیر دفاع روسیه: پیشرفته‌ترین ارتش جهان را داریم

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه ارتش این کشور را در رده پیشرفته ترین ارتش های جهان توصیف کرد و گفت: نیروهای مسلح ما بر بسیاری از ارتش های دیگر کشورها برتری دارند.

ادامه

استونی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, لهستان

تولید مواد مخدر در افغانستان از زمان حمله ارتش آمریکا به این کشور بین ۱۷ تا ۴۰ برابر افزایش یافته

ولادیمیر تارابرین رئیس اداره تهدیدات و چالش‌های جدید وزارت خارجه روسیه اعلام کرد بر اساس ارزیابی‌های مختلف تولید مواد مخدر در افغانستان در مقایسه با سال ۲۰۰۱ که ارتش آمریکا به این کشور حمله کرد، بین ۱۷ تا ۴۰ برابر افزایش یافته است. 

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا